Trappist in de koelkast?

bah ben net over een maand niet aan t drinken en t is echt zoo moeilijk vol te houden eh... heb net 2 Nalu's gedronken... Wat zou een frisse duvel of zo smaken. Of n westmalle, een gouden carolus. Een flesje spaanse wijn met zo'n netje rond uit de aldi (of is t lidl) of n cognacje VSOp Remy Martin, een single maltje van 12 jaar Chivas, een rood portootje van 10 jaar, allemaal goed.
Nog 2 maanden klinkske, niet schijtbakken nu piskous!

bah ben net over een maand niet aan t drinken en t is echt zoo moeilijk vol te houden eh... heb net 2 Nalu's gedronken... Wat zou een frisse duvel of zo smaken. Of n westmalle, een gouden carolus. Een flesje spaanse wijn met zo'n netje rond uit de aldi (of is t lidl) of n cognacje VSOp Remy Martin, een single maltje van 12 jaar Chivas, een rood portootje van 10 jaar, allemaal goed.
Hou vol man. You can do it!

Overigens is dit wel de categorie heeeeeel soms. Deze stond me al een jaar aan te kijken en meestal is een 17% bier niet hetgeen dat je zoekt op een avond :dubbel:
Dat zou mij wel wat te hard gaan idd. Maar eh, is dat spul dan niet mierzoet? Meestal zijn die hoge percentage-bieren net suikerstroop

Die dikke hoog percentage zoete bieren zijn vaak meer soep dan drank :D ik vind die vaak lastig weg te zetten, ik trek de grens bij Gulden Draak. Ik had gisteren de Nepvleeteren 12 van Sint Bernardus. Nu mild kloppende slapen.

Het is dan ook weer wel zelfkwelling om dit topic te blijven volgen. Ik zou me dan op iets anders concentreren wat ik ook lekker vind. Alcoholvrije drankjes, speciale kazen, exotische vruchten, wat dan ook.

Doe je goed man, ik was al na 4 weekdagen af.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Nou jongens, zo te horen zijn jullie nog niet toe aan wijn (11-15%, wow!).
Echt totaal niet het zelfde. Na één 12% biertje heb ik echt zoiets van "whew!", paar glazen rood vallen veel lichter. Wellicht al de suikers die er bij zitten?

Nou jongens, zo te horen zijn jullie nog niet toe aan wijn (11-15%, wow!).
Ik ben een redelijke alcohomnivoor, drink eigenlijk alles wel van pils (5%) tot single cask malt whisky (±50-60%). Maar speciaalbiertjes en rode wijn landen bij mij toch altijd relatief harder dan de meeste andere drank. Maar uiteindelijk word je overal wel toeter van als je er genoeg van wegklokt.

Kan nergens hier in Nederland een Altbier vinden... iemand?
In Zwolle zit een lokale brouwer die aardig wat inspiratie in Duitsland heeft opgedaan (ben erg fan van hun Kölsch), die hebben ook een Altbier in het assortiment: Öle Zwölsch
Is wel een beetje lokaal dingetje, kan ze hier in de super en slijterijen wel vinden maar niet bij de grote online winkels.

Er zitten ook nog wat brouwers in Venlo die Altbier maken, maar het is hier kennelijk niet zo populair (het is nog makkelijker om Rauchbier te vinden wat ook een zeg maar niet echt toegankelijke smaak is...)

Je kan het natuurlijk ook gebruiken als excuus voor een tripje Düsseldorf ;)

Ik ben een redelijke alcohomnivoor, drink eigenlijk alles wel van pils (5%) tot single cask malt whisky (±50-60%). Maar speciaalbiertjes en rode wijn landen bij mij toch altijd relatief harder dan de meeste andere drank. Maar uiteindelijk word je overal wel toeter van als je er genoeg van wegklokt.
Tsja, hier begint het nogal eens met ee 0,5l wit, dan een lichte tripel (chimay), dan wijntjes bij en na het eten. Als het daarna rustig is een Westmalle dubbel en gaat vaak halverwege de Rochefort 8 het licht uit, da’s ook zonde.

Het is dan ook weer wel zelfkwelling om dit topic te blijven volgen. Ik zou me dan op iets anders concentreren wat ik ook lekker vind. Alcoholvrije drankjes, speciale kazen, exotische vruchten, wat dan ook.
Tja jullie pompen t steeds in mijn zicht he.
nee volgen is t niet exht momenteel. Enkel als ik t moeilijk heb en t valt in t vizier post ik even en lees de pagina
komt wel goed. Ik ben n steenbok. Koppig als fuck

Net de Martha en de Barista op. Martha vind ik erg lekker, lijkt een beetje op een grand Prestige en die zijn altijd goed. De Barista is wel extreem chocoladerig, lijkt op een toetje, heeft ook wat weg van Kees Chocolate fudge stout. Meer dan deze 2 drink ik niet, de een is 12 en de ander 11% namelijk, maar beide niet verkeerd.
Ik wil nog even waarschuwen dat 1 van de 2, of de combinatie van de 2 een nadaagse hoofdpijnverwekker is.

Back