Westvleteren flesjes zijn wel weer wat professioneler geworden nu ze ook meer zijn gaan produceren. Ik herinner me nog een vintage flesje bij Mr. Hop in Venray, daar zat een label op wat met een dot matrix printer geprint was. Meer dan 100 euro vroegen ze er voor, da's ook weer geen knettergekke prijs....maar toch maar laten staan![]()
Ook vet kans dat het helemaal geen Westvleteren was dan.
Is een pilotproject van een jaar van Westvleteren:
Trappist Westvleteren wordt binnenkort ook officieel verdeeld via Nederlandse slijterijen
Monniken willen woekerhandel in Nederland terugdringen
pr.trappistwestvleteren.be
"Dankzij de gestructureerde distributie zullen bierliefhebbers in Nederland het gegeerde trappistenbier bij de slijter aan een normale, eerlijke prijs kunnen aankopen. Op die manier willen de monniken de distributie beter spreiden, de markt transparanter maken en de illegale woekerhandel in Trappist Westvleteren op de Nederlandse markt terugdringen."
Ik heb ze ook weleens gekocht voor tussen 10 en 15 Euro bij speciaalhandels. Ik proefde iig geen verschil met die nu bij onze slijter liggen voor 5 Euro.

Ik had voor mijzelf voor vanavond een Duvel in gedachten, maar nu zie ik dat ik per ongeluk een Duvel IPA heb aangeschaft: Duvel Tripel Hop Citra Belgian IPA. Ik zal wel een paar slokjes proberen, maar dit belooft niet veel goeds. Moet nu echt ieder biermerk IPA's gaan uitbrengen?!