Trappist in de koelkast?

Ik heb dat vaak genoeg herhaald (ben ook wetenschapper). Op zich een lekker biertje, maar ja.
Bavaria staat op de negeerlijst omdat het me helemaal niks doet behalve ook hoofdpijn geven na flink doorzakken met de tapvariant. Ook wetenschappelijk getest :D.

LaChouffe is het enige bier waarvan ik gegarandeerd hoofdpijn van krijg, ook na slechts eentje. Weet niet wat het is en ga het ook niet verder meer uitzoeken. Op de negeerlijst, onder Bavaria pils.
Ok daar heb ik dus ook last van, niet altijd maar de kans is vrij hoog bij Lachouffe, ik heb hetzelfde met Kwak Amber en alle soorten Gerardus bier. Lijkt wel of er een stofje aan toegevoegd is waar mijn hoofd niet goed tegen kan.

Ik ben nu bezig met de Westvleteren 12. Hij is inderdaad wat 'dikker' en 'rijper' dan de Sint Bernardus, en daarmee meteen ook complexer en voller. Je proeft dat het familie is maar ze zijn zeker niet hetzelfde. Ik denk dat ik ze in een blinde test zou kunnen onderscheiden, maar of ik de een nu per se lekkerder vind dan de ander...?

Ik ga zo de St Bernardus opentrekken. Ben benieuwd of het voelt als een min of meer neutrale voortzetting, alsof je een zoen van je broer krijgt of een verbetering.

Maar zo vergelijk je ze niet in dezelfde omstandigheden? Eerst de ene en dan de andere. Nu ben je al enigszins beneveld...

Wetenschappelijk is het inderdaad niet, maar ja. Het is wat het is :D

Ik denk zelfs dat ik er nacho's bij ga eten.

Laatst gewijzigd:
Daar heb je ook weer gelijk in. Grote verschillen (als die er zijn) zou ook nu moeten opvallen.

De Sint Bernardus is inderdaad een stuk dunner, wateriger en 'ieler' van smaak dan de Westvleteren. Het voelt echt als een stap terug. Ik had eigenlijk verwacht dat ze dichter bij elkaar zouden liggen, maar de Westvleteren is aanmerkelijk beter. Op zichzelf is de Sint Bernardus uitstekend, maar direct na de Westvleteren voelt het als een slap aftreksel. Dat is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen.

De Sint Bernardus is inderdaad een stuk dunner, wateriger en 'ieler' van smaak dan de Westvleteren. Het voelt echt als een stap terug. Ik had eigenlijk verwacht dat ze dichter bij elkaar zouden liggen, maar de Westvleteren is aanmerkelijk beter. Op zichzelf is de Sint Bernardus uitstekend, maar direct na de Westvleteren voelt het als een slap aftreksel. Dat is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen.
Hoe oud waren die bieren?

Want dat maakt heel veel uit.

Ik heb ooit eens een driehoekstest gedaan met 3 jaar oude Westvleteren en 3 jaar oude St Bernardus, de sterkste soort met alleen maar de gist als verschil.
Er zat maar 1 maand verschil in productie datum.
Op exact dezelfde plek gerijpt.
3 mensen deden mee met iedereen 3x testen.
Niemand kon verschil proeven tussen de 2.

Imo zijn beide bieren zwaar overschat.

Triangeltest of driehoekstest - Flanders' FOOD

Geen idee, tussen moment van aanschaf zat een week of drie :D ik zal zo eens kijken of ik iets op de labels kan vinden.

Geen idee, tussen moment van aanschaf zat een week of drie :D ik zal zo eens kijken of ik iets op de labels kan vinden.
Ik kan niet echt sluitende productiedata vinden, op de Westvleteren zie ik alleen een houdbaarheidsdatum en op de Sint Bernardus staat wel eoa code maar kan er niet echt worst van draaien.

Back