Geen titel - Neo soul / jazz / hiphop

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Track in de maak.
Denk nog wat kleine aanpassingen / versiering / fades en dan een tekst schrijven en inzingen.
De bas komt uit een BH Model D. Verder heb ik de Korg Prologue, Arturia CS80, Arturia Rhodes en 2 gitaren
1 clean (kobalt snaren) direct de preamp in die de akkoorden doet.
De andere die de versieringen doet met flatwound strings via een amp + sm57 en MD41.
Hoe is de mix? de opbouw? Alle feedback is welkom.

Track heeft geen titel want dat kom nog met de tekst.

Cheers

Tim

Sfeer is goed.
Het lijkt meer trip-op dan hip-hop. Waarschijnlijk omdat het niet loop-based is wat hiphop wel is (en triphop trouwens ook vaak)
Mist ook een beetje pit. Kakt een beetje in en komt soms zeurderig over.
Krijg de indruk dat de gitaar soms buiten het akkoordenschema speelt. Ik zou die gitaar weglaten denk ik
Verder lastig om aan te geven hoe het beter zou kunnen maar het kan denk ik wel verbeterd worden

Nee het is idd niet loop based.
Alles is ook gewoon ingespeelt en geen samples gebruikt behalve de drums dan.
Dat zeurderige is die piano uit de CS80 die heel erg detuned is.
Dat vind ik zelf juist wel wat hebben.
Maar twijfel daar nog over.

Die gitaar doe ook akoorden. en het is ook niet echt een standard pop schema met Augmented en Suspended Chords..
weet niet eens hoe je dat in het nederlands zegt.

Hey nice!
De drums zouden mischien iets spannender kunnen iets snappy'er, heldere hihat open hihat
Swing klinkt in mijn oren iets te statisch. Ben zelf in dit genre altijd erg fan van violins!
Klinkt iig erg potentieel :okdan:

Ja vind je het statisch als groove? Of vind je de swing juist niet zo?
Ik bedoel de beat doet niet zo heel veel.
Heb geen variaties enzo gemaakt.
Zit een bitcrusher over de drums dus daar gaat ook wat hoog mee verloren.

Anyhow thanks voor de feedback, ik neem het mee.

Ik hou wel van een jazzy style en vindt de gitaar er goed bij passen. Het feit dat je geen samples gebruik is voor mij altijd een plus. De drums kunnen inderdaad wat spannender maar je bent er nog mee bezig dus dat komt wel goed.

Moeilijk te omschrijven maar ik denk een combi van alle 2.
Haal zelf tegenwoordig hier erg veel inspiratie uit :

Misschien kan het je inspireren..
Ja super vet!
Is alleen maar meer inspiratie om meer piano te spelen en harmonisaties te leren.
Beter jazzy composities en J-dilla style beats met een moog bass zijn killer.
Maar vet dat is muziek die ikverder ga luisteren! thanks

Man die gast kan lekker spelen zeg.
Grappig zie dat die ook 2 model D's van Behringer heeft.

Hey nice!
De drums zouden mischien iets spannender kunnen iets snappy'er, heldere hihat open hihat
Swing klinkt in mijn oren iets te statisch. Ben zelf in dit genre altijd erg fan van violins!
Klinkt iig erg potentieel :okdan:
Ik kan me hier wel in vinden eigenlijk. Ook ik vind het een deuntje met veel potentieel. Je gaat er ook nog bij zingen begrijp ik?

Ja!! Vanmorgen ook al even van genoten.. En nu met een betere hoofdtelefoon aan het luisteren.. Super lekkere vibe!!
Vind de mix al lekker levendig.. mooi stereobeeld en mix van instrumenten. De shakers zou ik iets meer HPF geven en meer hoog.. ze hebben nu minder hoog dan de snare.. die kan overigens misschien iets meer body krijgen.
Ben benieuwd naar de zang.. en een volgende versie.. klinkt al super dit!! <3

Heb een echte hihat en snare ( die onder de sample zit toegevoegt )
Zodat het iets meer grooved.

Back