DECKARD'S DREAM MK2 - Black Corporation

Status
Please reply by conversation.
Ja ik heb er een compleet afgebouwd dit jaar... super sound. zeker...
Maar ik heb alweer een nieuw soldeer project :-)
Wat zou je er eventueel voor geven ?
Heb ook de expander bijna helemaal af... nog even finetunen...

mvg,
Richard

Niet dat je er iets aan hebt, maar ik heb er afgelopen weekend een gekocht en hij zal zeker niet tegenvallen! Wat een heerlijke sound!

Niet dat je er iets aan hebt, maar ik heb er afgelopen weekend een gekocht en hij zal zeker niet tegenvallen! Wat een heerlijke sound!
Heb je die van Reverb gekocht? Stond te koop in Estland voor 2.500€... was absoluut goeie prijs en helaas voor m'n neus weg. Gadver.

Heb je die van Reverb gekocht? Stond te koop in Estland voor 2.500€... was absoluut goeie prijs en helaas voor m'n neus weg. Gadver.
Aaah, dat is balen!

Maar dat was ik niet, ik heb die van mij nieuw gekocht bij Musicstore.

duur grapje wel, vraag me af of het echt zoveel waard is?
Ja, dat klopt zeker! Maar ik had speciaal hiervoor verschillende synths verkocht.

Voor mij is de CS-80 mijn absolute droomsynth en dit is het dichste dat ik ooit zal komen. Ik vind dat het zeker waard. 😁

Luister gewoon al naar de eerste minuut van onderstaand filmpje...
Nu zeg ik er wel meteen bij dat ik die sound heb nagemaakt op mijn Novation Summit en wat deze eene klank betreft, kom ik tot voor 89% in de buurt. Maar dat is geen 100% dus ja, de DD is het waard.
Persoonlijk vind ik 2750€ een normale prijs voor dit ding. De +4K is erover.

Wat mij tegenstaat is de unbalanced mono output. 5000 pegels voor een unbalanced mono out kon ik niet verantwoorden. Eenmaal in die prijsklasse zou ik toch eerder voor een obx8 of moog one gaan.

Persoonlijk vind ik 2750€ een normale prijs voor dit ding.

Als je hem zelf zou bouwen kostte de kit al iets van 1000 & de andere materialen 1500 of zo. Misschien dat jij iemand kan vinden die hem voor 250 in elkaar kan zetten ? Of zelf doen [lees: veel uren investeren] ?

Als je hem zelf zou bouwen kostte de kit al iets van 1000 & de andere materialen 1500 of zo. Misschien dat jij iemand kan vinden die hem voor 250 in elkaar kan zetten ? Of zelf doen [lees: veel uren investeren] ?
Ik kan wel netjes een kabel in elkaar solderen, maar heb niet de ervaring, noch het (professioneel) materiaal om zo een uitdaging in elkaar te zetten. Er mag werkelijk niets fout gaan.
Gesteld dat je eerst 2500€ aan een bouwdoos moet geven om dan het risico te lopen dat er enkel 'fwiep' uit je bouwdoos komt, dan is dat voor mij een no go.

Iemand vinden die voor 250€ dat ding in elkaar zet? Naast het feit dat ongetwijfeld mogelijk is in je droom, loop je nog het risico op fwiep en krak en dan kan je niks zeggen, geen garantie, of zoals wij het zeggen: Nougabollen. Dus no go. Toch bedankt voor de denkpiste... :-)

Trouwens, op de DD website is er - voor zo ver ik kan lezen - niets meer te vinden over een DD kit...

Als je per se de CS80 sound wil, zijn er niet veel alternatieven. Maar ik heb de DD een aantal keren op mijn GAS-lijstje gehad maar als puntje bij paaltje komt, vind ik het toch teveel geld voor wat het is. De keren dat ik ermee heb kunnen spelen viel het me toch wat tegen in gebruik. Het is maar een klein kastje, het oogt en voelt niet erg 'premium', de bouwkwaliteit is discutabel (er zijn vaak problemen met USB noise bijvoorbeeld) en er zitten nog steeds bugs in de firmware. De klank is natuurlijk schitterend dus dat zal dan uiteindelijk de doorslag moeten geven. Maar ik kom op de Moog One dusdanig ver dat ik wel zonder DD kan. Als 'ie de helft was geweest zou ik er wel voor gaan denk ik.

Ik heb het geprobeerd.... voor die prijs gaat dat je dat echt niet lukken... Ik had een aanbod van een vriendelijk forum lid die zijn eigen en die van mij dan tegelijkertijd wilde bouwen. Het bedrag wat hij vroeg was echt schappelijk mbt tot de hoeveelheid uren. Helaas was ik te laat uiteindelijk. Ik heb het helepakket de deur uitgedaan... Juist dat ik niet wil dat er een piep of kraak uitkomt na zoveel moeite...

Ik wacht nog steeds op de DS 80 van Uli!

Ik wacht nog steeds op de DS 80 van Uli!
Eerlijk gezegd, ik ben het wachten op Behringer een beetje beu. Ze zijn erg goed in hun PR & communicatie, maar als je het echt op de graad bekijkt is het intussen meer blabla dan boemboem. Ze verschuilen zich achter chip tekort, maar hoe komt het dan dat andere fabrikanten wel toestellen op de markt zetten...? Ok, nu komen ze met hun PRO800, maar heel de community zit intussen al jaren te wachten op de UB-Xa en de DS80. En de UB-Xa was beloofd tegen Q3 dit jaar. Maar geen teken van leven meer op dat FB kanaal en dus moet je je toch beginnen afvragen wat er aan de hand is. Want ze laten ook niks weten. En dat vind ik vrij respectloos naar een trouwe community aan wie iets beloofd was... Dus de DS80...ok maar wanneer?? In 2035??

Laatst gewijzigd:
Die MPE die de deckard's dream heeft is wel echt gaaf.

iemand bekend met andere analoge polysynths die MPE compatible zijn?

Eerlijk gezegd, ik ben het wachten op Behringer een beetje beu. Ze zijn erg goed in hun PR & communicatie, maar als je het echt op de graad bekijkt is het intussen meer blabla dan boemboem. Ze verschuilen zich achter chip tekort, maar hoe komt het dan dat andere fabrikanten wel toestellen op de markt zetten...? Ok, nu komen ze met hun PRO800, maar heel de community zit intussen al jaren te wachten op de UB-Xa en de DS80. En de UB-Xa was beloofd tegen Q3 dit jaar. Maar geen teken van leven meer op dat FB kanaal en dus moet je je toch beginnen afvragen wat er aan de hand is. Want ze laten ook niks weten. En dat vind ik vrij respectloos naar een trouwe community aan wie iets beloofd was... Dus de DS80...ok maar wanneer?? In 2035??
Klopt wat je zegt. Ik hou hoop..:stupid

Fok.. net op instagram meldingen over de VS 80,...... ik hou hoop!!

Status
Please reply by conversation.
Back