DECKARD'S DREAM MK2 - Black Corporation

Status
Please reply by conversation.
Screenshot_20221220-134913.png

haha ja gaat nog jaren duren. ik hou ook niet van behringer, ze hebben nu ook de keystep pro van arturia gecloned. vrij schaamteloos

Eerlijk gezegd, ik ben het wachten op Behringer een beetje beu. Ze zijn erg goed in hun PR & communicatie, maar als je het echt op de graad bekijkt is het intussen meer blabla dan boemboem. Ze verschuilen zich achter chip tekort, maar hoe komt het dan dat andere fabrikanten wel toestellen op de markt zetten...? Ok, nu komen ze met hun PRO800, maar heel de community zit intussen al jaren te wachten op de UB-Xa en de DS80. En de UB-Xa was beloofd tegen Q3 dit jaar. Maar geen teken van leven meer op dat FB kanaal en dus moet je je toch beginnen afvragen wat er aan de hand is. Want ze laten ook niks weten. En dat vind ik vrij respectloos naar een trouwe community aan wie iets beloofd was... Dus de DS80...ok maar wanneer?? In 2035??

Beetje offtopic maar wat ik zelf denk ik dat het chipstekort bij Behringer harder aankomt omdat ze voor die lage prijzen veel hogere aantallen moeten produceren (en verkopen). In het kader van communicatie is behringer denk ik ook zo groot dat hun, verder wel enthousiaste, communicatieafdeling verder af staat van de productiejongens, ze wachten waarschijnlijk zelf op nieuws wat dus niet komt.

Ik ben best blij met de laatste Arturia CS80 plugin.
Voor wat ik hoor is die dik ok. Maar liefst wel op voorwaarde dat je top notch DA's gebruikt, want anders gaat het toch als in een doosje klinken. Ik heb 'm net gekocht. Ga wat prutsen nu...:-)

Na wat speeldtijd met de Cherry Audio GX-80 moet ik besluiten dat ik die toch een pak straffer uit de hoek vind komen dan de versie van Arturia...ben helemaal weg van de GX sound!

1 van de 3 voorbeelden is de Deckards Dream.
Voor mij is ook hier weer het verschil absoluut te verwaarlozen.
In ieder geval vind ik het verschil niet de moeite waard om 4K aan een DD te spenderen.
(heb trouwens intussen gelezen dat de bouwkwaliteit absoluut te wensen over laat...)

Attachments

• CS80_TEST_01.mp3
    1,7 MB
  • CS80_TEST_02.mp3
    1,4 MB
  • CS80_TEST_03.mp3
    1,3 MB
Laatst gewijzigd:
ik denk dat de eerste de deckards dream is? (zijn dit door jou gemaakte voorbeelden? ben ook benieuwd wat de rest is)

1/ DD
2/ Cherry Audio GX80
3/ Novation Summit

En ik vertel er meteen bij dat ik de sounds op de GX en de Summit snel, snel heb gemaakt en ze dus nog een pak beter krijg als ik wat langer zou tweaken en ook exact hetzelfde zou spelen als in het eerste voorbeeld.
(Loopop DD demo Youtube)

toch wel een groot verschil... ik hoorde het direct. maar goed, of het 4k aan verschil is weet ik niet ;)

Heb een DD wel eens uitvoerig getest naast een CS60, en Een Deckards en een CS (80/70/60/50) zijn soundwise toch ook echt behoorlijk anders.

toch wel een groot verschil... ik hoorde het direct. maar goed, of het 4k aan verschil is weet ik niet ;)
Heb een DD wel eens uitvoerig getest naast een CS60, en Een Deckards en een CS (80/70/60/50) zijn soundwise toch ook echt behoorlijk anders.
Ja, natuurlijk is er verschil. Het zijn ook verschillende apparaten. Maar of dat dan respectievelijk 50K, 4K of in het beste geval 59€ waard is..? Doe mij dan maar de Cherry Audio GX80 voor 59€. (die heb ik trouwens ook gekocht) Nogmaals, ik heb die vergelijking tussen de 3 op 5 minuten tijd gemaakt. Geef me een halve dag, en dan zal het echt duidelijk worden. Dan spreken we over details... Dus ja, ik wil wel een Deckards Dream, maar imho zit dat in de categorie +/- 2K. Die 4000€ is er los over. Way to expensive voor wat het is. En straks komt Behringer met de VS80 en dan zal dat duidelijk worden...

Laatst gewijzigd:
Waarde / geld technisch ben ik het met je eens.

Ik vindt het los van het prijskaartje wel machtig mooie apparaten om in je studio te hebben staan (en op te spelen).
Maar als de lat waarlangs er gemeten word puur financieel is dan is 59,- vs 4k (voor een DD) of 4k voor een cs50 (of nog meer voor de cs60 / Cs70m / cs80) … tsja.

Je zou zelfs wel kunnen stellen dat hardware eigenlijk helemaal niet meer nodig is. Gezien de kwaliteit vd VSTs anno 2023.

Status
Please reply by conversation.
Back