Access Virus C

Ik heb meer dan 12 jaar geleden een Virus C gekocht voor €625. Ze zijn een hele tijd rond de €625-€650 geweest op de 2e hands markt. Ik heb wel het idee dat ze iets (<€50) meer nu opbrengen, maar €725 vind ik zelf wel een net bedrag.

Soms zie je wel eens een hardstyle producer roepen dat de C veel rauwer is dan de TI en dan wordt daar in een advertentie aan gerefereerd om wat meer te krijgen. Volgens mij heeft er ook wel eens heel lang een C op MP gestaan waar iemand €900 voor wilde, die stond zo lang dat het denk ik echt veel te ver boven de marktwaarde was.

• Duimpje
Duimpjes: JSA
Ik volg de virusjes al een tijd op marktplaats en €725 is idd een prima bedrag voor een C.

Sorry maar die ongebroken warranty seal is ook echt onzin ,want om de rackoren aan de virus c te bevestigen moet je m openmaken,origineel komt ie met houten cheeks

Mensen, Reverb is geen prijspeiler he, we snappen toch ondertussen allemaal wel dat:

A: Veel hoge bedragen samengaan met verkoop met factuur. Ik haal daar dan dus 21% btw vanaf dus het kost me dan beduidend minder. Ook de verkoper krijgt dit dus NIET.
B: Reverb een commissieplatform is, er dus 15% naar Reverb gaat. Dit zit in je verkoopkosten en is dus GEEN winst
C: Reverb zeer goede kopersbescherming biedt, dit is verrekend in de commissie, die krijg ik bij een particuliere verkopen niet he. Pech is pech dan.
D: De meeste mensen naar VRAAGPRIJZEN kijken en niet naar de verkoopstatistieken. Ik koop vaak op Reverb iets voor minder dan de helft van de vraagprijs, soms zelfs maar voor een kwart.

En nou alsjeblieft nooit meer met vraagprijzen op Reverb of Ebay aan komen zetten bij het bepalen van een prijs, scheelt een hoop geouweneel om niks. :D
Kijk gewoon naar Ebay Kleinanzeigen of Marktplaats, en realiseer je dat een vraagprijs zelden betaald wordt.

Mooie dag!

Mensen, Reverb is geen prijspeiler he, we snappen toch ondertussen allemaal wel dat:
..
En nou alsjeblieft nooit meer met vraagprijzen op Reverb of Ebay aan komen zetten bij het bepalen van een prijs, scheelt een hoop geouweneel om niks. :D

Kijk gewoon naar Ebay Kleinanzeigen of Marktplaats, en realiseer je dat een vraagprijs zelden betaald wordt.

Reverb kun je wel degelijk als prijspeiler gebruiken. Je geeft de ingrediënten precies aan. Een simpele indicatie voor het komen tot een eigen vraagprijs: als je geen factuur levert (en dus geen BTW hoeft af te dragen) en geen garantie, dan trek je van de Reverb-prijs dus ongeveer 21% en 15% af. Ook weet je dat de visvijver van Reverb groter is, dus trek er nog een percentage af, 10% bijvoorbeeld, als je je beperkt tot een kleinere doelgroep. Uiteindelijk is het een balanceren tussen vraag en aanbod, een spel dat al sinds mensenheugenis gespeeld wordt. Die initiële vraagprijs zal zelden betaald worden maar het gaat de TS juist om de vraag wat er initieel voor een Virus C gevraagd kan worden. Of dat ook werkelijk betaald gaat worden is afhankelijk van hoe er op zijn aanbod wordt gereageerd.

Ik zie op MP dat de Virus gereserveerd is. Dus ik neem aan dat het (bijna) tot een koop gaat komen. Als dat voor het hoogst geboden bedrag gaat (725 euro) is dat heel netjes:

Actueel laagste Reverb-aanbod: 750 euro. Daar zijn nu 8 biedingen op gedaan, na 21 dagen. Stel dat die Virus uiteindelijk weggaat voor 700.
Maken we het sommetjes: minus 21%, minus 15%, minus 10%: 457 euro.

Dan zou volgens dit recept een mooie Armin-bonus binnengehaald zijn: 725-457 = 268 euro.. :mega:

Laatst gewijzigd:
Dan zou volgens dit recept een mooie Armin-bonus binnengehaald zijn: 725-457 = 268 euro.. :mega:
Ahum... uw calculatie is niet correct.
Dat moet zijn

725 - ( 200 Armin van Buren schadevergoeding ) = 525 euro :D

Reverb kun je wel degelijk als prijspeiler gebruiken. Je geeft de ingrediënten precies aan. Een simpele indicatie voor het komen tot een eigen vraagprijs: als je geen factuur levert (en dus geen BTW hoeft af te dragen) en geen garantie, dan trek je van de Reverb-prijs dus ongeveer 21% en 15% af. Ook weet je dat de visvijver van Reverb groter is, dus trek er nog een percentage af, 10% bijvoorbeeld, als je je beperkt tot een kleinere doelgroep. Uiteindelijk is het een balanceren tussen vraag en aanbod, een spel dat al sinds mensenheugenis gespeeld wordt. Die initiële vraagprijs zal zelden betaald worden maar het gaat de TS juist om de vraag wat er initieel voor een Virus C gevraagd kan worden. Of dat ook werkelijk betaald gaat worden is afhankelijk van hoe er op zijn aanbod wordt gereageerd.

Ik zie op MP dat de Virus gereserveerd is. Dus ik neem aan dat het (bijna) tot een koop gaat komen. Als dat voor het hoogst geboden bedrag gaat (725 euro) is dat heel netjes:

Actueel laagste Reverb-aanbod: 750 euro. Daar zijn nu 8 biedingen op gedaan, na 21 dagen. Stel dat die Virus uiteindelijk weggaat voor 700.
Maken we het sommetjes: minus 21%, minus 15%, minus 10%: 457 euro.

IK bedoelde uiteraard 1:1 prijspeiler, after the math, misschien. De verkoopstatistieken vertellen je namelijk niks over de staat en de opties. Soms is iets met origineel doos en met 6 dure kaarten verkocht, dat zie je niet terug in dat staffeltje uiteraard. De staat is overigens wel textueel ingeschaald maar daar klopt in de praktijk weinig van.

Heb mijn Access Virus C een tijdje geleden aan een forumlid voor 600 euro verkocht. 600 is een eerlijke prijs voor een C.

Back