Jeff Beck overleden

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Vanavond hoorde ik op het nieuws dat Jeff Beck was overleden aan een hersenvliesontsteking.
Echt een vernieuwer op de gitaar en onderscheidde zich met z'n hele eigen manier van spelen en sound, hij werd 78 jaar, RIP Jeff
Hier een clip van hem zodat iedereen die muzikalitieit weet te waarderen nog een keer kan genieten met een echte sterrenbezetting met oa Jan Hammer op keyboards, Vinnie Colaiuta drums en Tal Wilkenfield op bas:

Jeff Beck was voor mij zo'n bekende naam zonder echt een idee te hebben van zijn muziek. Na beluistering van de populaire werken ook meteen duidelijk waarom: een begenadigd gitarist maar niet in mijn smaak/interessegebied. Toch zonde natuurlijk, al is 79 een redelijk respectabele leeftijd gelukkig

Hmm wat heel toevallig noem je Jeff Beck in een reply op de synthforum contest en een dag later is hij er niet meer.
Geweldige gitarist en virtuoos die een enorme expressie uit zijn instrument haalt.
Mooie muziek en hij nam zijn dochter wel eens mee :)

Ik heb 'm wel eens in de Rode Doos (TivoliVredenburg in Leidsche Rijn) gezien. Jeutje, 2010! Andere bassiste geloof ik.

Ik zag het ook op het nieuws en dit bericht knetterde wel even bij me binnen. Een fantastische muzikant is er niet meer. Luister eens naar de late jaren 70 albums, daar is ook goed toetsenwerk (clavinet!) op te vinden.

Ooh bedoel je een andere Beck. Beck.. uit de jaren 90?
Die bedoelde ik, er kwamen herinneringen boven van Loser, z'n eerste hitje.
Niet dat de tracks op elkaar lijken maar meer het (beetje) ongepolijste wat zijn track had dat vond ik ook van die van jou.
Je gitaarspel ga ik niet vergelijken met Jeff Beck, dat zou teveel eer ziijn. :D

Ja, erg balen. Jeff Beck is mijn nummer 1 gitaarheld. Naar aanleiding van zijn dood voelde ik dat ik iets moest doen. Dus ik heb het nummer Cause We’ve Ended As Lovers opgenomen met mijn fretless 6 snaar. Geprobeerd om iedere nuance van zijn spel erin te doen. De solo (vanaf 2:40) is mijn eigen interpretatie. Ik kon het niet laten om op het eind nog even de gitaar erbij te pakken...

Back