Wie gebruikt Black Box van Plugin Alliance?

bombario

Gepokt en gemazeld
Korte en krachtige vraag: gebruik je Black Box van Plugin Alliance? En zo ja, hoe zet je hem in?

Hij was vorig jaar gratis bij de fusie van Izotope, NI en Plugin Alliance. De reviews zijn allemaal lovend, maar ik krijg er maar geen goed geluid uit. Lukt het jou wel? En zo ja, waar zet je hem voor in? Ben benieuwd! 👍

Plugin-Alliance-Black-Box-HG-2-Plugin.jpg

Ik gebruik hoofdzakelijk de MS versie. Niet voor mid-side toepassingen, maar deze heeft frequentie-selectieve saturatie (met een filter kan je bepalen of je bijvoorbeeld alleen alles boven 100hz van saturatie voorziet of alles tussen 100hz-500hz enz)

Jazeker, hoewel ik nu saturn 2 veel gebruik, hiervoor black box. Zet hem alleen op busses en heel subtiel gebruiken, saturation knop staat standaard eigenlijk al te hoog. Pentole knop kan ook ietsjes open, een minimaal verschil is al effectief genoeg. Vooral mooi voor de percussie groep.

Mwa... vond het niet echt wat. Heb een soort gelijke plugin van Overloud, de Sculptube, die ik een stuk fijner vind klinken. Bij de Black Box draai ik aan de knoppen, maar er gebeurt niet echt wat na mijn idee. Het word luider, en wanneer ik dan de output terugdraai, is het van hmmmm. Heb de plugin dan ook van m'n computer gehaald. Is het niet waard.

De Sculptube daar in tegen geeft voor mij een duidelijk toevoeging in het geluid. Van subtiel tot heel smerig. Gebruik het op bass geluiden, om zo een randje te creëren, en past eigenlijk overal wel op als je iets wilt aandikken, warmer wilt laten klinken, of wat vierzer moet klinken.

Ik gebruik deze niet zo veel, maar een enkele keer werkt de Black Box wel redelijk om een mix wat feller te laten klinken.De pentode knop geeft vooral een wat donkere, duidelijk hoorbare en 'viezere' vervorming. De triode knop is subtieler, de vervorming is eerder helder en dit kan helpen om een wat doffe mix meer 'presence' te geven. Vooral wanneer je de saturation een beetje opendraait en de frequency knop op 'high' zet en een sterker vervormd signaal parallel toevoegt aan het origineel. Compenseer met de output knop voor het toegevoegde level, dan kan je beter horen of het ook daadwerkelijk iets goeds doet voor de mix, of dat het beter lijkt te klinken omdat het luider is.

Back