Wie gebruikt er hier IK Multimedia VSTs?

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Mini-error en Morty-C-137 posten het al in de algemene plugin-deal draad (daarvoor dank :okdan: ), maar IK Multimedia heeft dus een group buy. Hoe meer mensen deze maand één single VST van ze kopen, hoe meer gratis VSTs ze weggeven aan alle deelnemers. De teller staat nu al bijna op 14 VSTs voor de prijs van één en er is nog 30 dagen te gaan.
Hun FET compressor heb ik, en die is in mijn humble opinion errug goed. Nu zat ik door hun giga aanbod te bladeren en ik word tureluurs van alle opties. :kroon:

Mijn vraag:
Zijn er hier mensen die IK Multimedia VSTs gebruiken, en zo ja, wat zijn de gems, de aanraders of juist de laat-maar-zittertjes?
En waarom zou je hun producten überhaupt wel of niet gebruiken?

Ik denk nl dat ik binnenkort een diepe duik ga nemen in dat VST badwater van ze.
Ik zeg: Blub!

Laatst gewijzigd:
ik heb T-Racks 6 MAX..... als een upgrade van 5, maar uiteindelik betaalde je net zoveel, zelfs minder (resellers), later... ik heb de upgrade snel gekocht (ik had ook 10 of meer plugins niet, die nu in MAX zitten).
die heb rond 99 dollar, op goede dagen (dus niet via de group buy).

de group buy is nu interessant, om ook andere bundels aan te schaffen... dus wanneer je alleen de T-Racks Plugins wil, dan zou ik wachten, ze waren ook een tijdje 30 dollar per stuk...

ik denk dat er op KVR/gearspace, anderen hier een veel beter advies kan worden gegeven....

de T-Racks kollektie is inderdaad erg goed. ik heb geen andere software (of hardware) van IKM...
de T-Racks MAX bevat nu 62 plugins....

de MODO's lijken me wel bizonder....

dus even goed rekenen....

en ik vraag me af of de GROUP BUY nu interessant is, was wel ooit, wellicht zie ik het geheel verkeerd.

je kunt vanzelfsprekend via resellers kopen, zoals jrrshop, betaal je geen VAT, gunstige dollar koers. en met GROUP nog een flinke korting....

EDIT: ik heb T-Racks 6 MAX voor ongeveer €129 gekocht, als upgrade van de plugins die ik had van T-Racks 5... achteraf nog te duur....
ik dacht toch echt dat uiteindelijk T-Racks 6 MAX volledig ook voor die prijs ging en dan via resellers.... maar zoals al gezegd, informeer beter.

Ik heb via PluginBoutique SampleTank 4 gekocht. 6000 presets voor €24 en profiteer ook nog van de group buy. Dus geen slechte deal voor mij.

Ik heb via PluginBoutique SampleTank 4 gekocht. 6000 presets voor €24 en profiteer ook nog van de group buy. Dus geen slechte deal voor mij.

dát is dé manier, zo heb ik de laatste keer het gedaan...
maar vind nog maar ergens een sale, goed zoeken dunkt me....

de MODO's lijken me wel bizonder....
Sommige MODO basgitaren klinken in de demo's i.d. erg goed, maar er zijn er ook een paar die wat levendigheid missen. De MODO akoestische drums idem. Sommigen hebben goed bruikbare rock-power, anderen klinken wat gekunsteld (in mijn oren dan ;) ) 't Gaat voor mij denk ik een combi worden van wat MODO bassen en drums en diverse T-racks. Hun Hammond orgel en philharmonisch orkest klinken ook bruikbaar. Toch maar even een verlanglijstje in elkaar puzzzelen, want het is een hoop om doorheen te worstelen. :)

Hier ook een T-Racks 6 MAX gebruiker. Ik had hem enkele maanden geleden gekocht voor 70 euro geloof ik bij JRR Shop.
Ik gebruik hem niet heel veel. Channelstrips van SSL en EQ van API zijn altijd leuk om te gebruiken.

Ik gebruik tonex van ik multimedia Maar dan heb je wel een gitaar nodig.
Ah gitaren... daar heb ik er een aantal van aan de muur hangen hier ;) , maar 'k ben met TH-U en een good-old pedalboard daarin wel voorzien, maar dank voor de tip. :)

Ze hebben zeker leuke plug-ins. De Miroslav Philharmonik 2 is wel leuk. Ik zag zojuist dat ik die zelfs 2 keer heb.

Ik he niets met de instrument plugins van ze. Hoewel ik vorig jaar rond deze tijd SampleTank 4 met alle content voor letterlijk $1 heb gekocht met de Humble Bundle deal of zoiets, heb ik gewoon geen behoefte aan GB en GB aan sample libraries. De mastering en mixing plugins van ze (de T-RackS) ben ik grotendeels wel over te spreken. Zitten wel en aantal hele goede tussen. Stealth Limiter is nu mijn Go2. Doesn't fuck up the bass.

Ja, op die manier moet je het aanpakken inderdaad bij dit soort bedrijven die van deze acties hebben. Je moet geduld hebben en game the system die ze zelf ook zo faciliteren.

Ik had enkele maanden geleden via Humble Bundle een compleet Ik multimedia pakket, in totaal 650 GB aan content, waaronder Sample tank 4 ,, T-rack compleet ultra, miroslav , wat instrumenten, een heel pakket met vst Synthesizers, volgens mij betaalde ik toen rond de € 40,- . Het installeren was een drama, dat koste mij 3 avonden, alles moet je apart installeren en activeren. Ik kon er geen wijs uit worden, dus na een tijdje alles eraf gegooid, met als gevolg dat mijn daws nu iedere keer zeggen dat ze heel veel vst's niet kunnen vinden, voor mij nooit geen Ik multimedia meer.
Maar als je het wil proberen , hou dan Humble Bundle in de gaten.

Iets dat ik niet snap aan de group buy is dat als ik iets heb gekocht van €200 ik ook de volledige versies kan kiezen en daarmee alle onderliggende zaken er ook bij heb?
Als ik dan de Tonex van $199 kies en de T-RackS 6 Pro van €199 dan heb ik toch de volledige sets?

Mis ik iets?

Iets dat ik niet snap aan de group buy is dat als ik iets heb gekocht van €200 ik ook de volledige versies kan kiezen en daarmee alle onderliggende zaken er ook bij heb?
Als ik dan de Tonex van $199 kies en de T-RackS 6 Pro van €199 dan heb ik toch de volledige sets?

Mis ik iets?
nee ze hebben meestal ook nog Max versies die zeg maar net iets hoger is dan de pro versies.

Tot nu toe heb ik 21 T-RackS plugins voor de totaal prijs van €9 😆😂

Of ze allemaal ook een vaste aanstelling houden in mn workflow moet met de tijd nog blijken. Voor de meer mix georiënteerde plugins geldt dat zeker.. daarin was ik al goed voorzien. Maar de mastering plugins die ik er uit gepikt heb daarvan durf ik al wel te zeggen dat ze blijven

Back