Arturia MiniFreak V intro offer softsynth

LupkeII

Ouwe rot
Arturia wil weer geld van ons ;-) Dit keer voor de softsynth versie van de nieuwe MiniFreak V

Prijzen zullen waarschijnlijk weer voor iedereen anders zijn, afhankelijk van je Arturia collectie. Bij mij staat de introprijs op van 199 voor 49 euro tot en met 2-2-23

Er is inderdaad geen touw aan vast te knopen die prijzen. Ik heb FX Collection 3, V-Collection 9, Pigments, Coldfire en een Keystep pro maar geen 49,- EUR aanbieding ;{

Er is inderdaad geen touw aan vast te knopen die prijzen. Ik heb FX Collection 3, V-Collection 9, Pigments, Coldfire en een Keystep pro maar geen 49,- EUR aanbieding ;{
Ben je wel ingelogd? Zou wel raar zijn, ik heb nagenoeg hetzelfde en wel korting. Anders misschien Arturia ff een mailtje sturen.

Ben je wel ingelogd? Zou wel raar zijn, ik heb nagenoeg hetzelfde en wel korting. Anders misschien Arturia ff een mailtje sturen.
precies, lijkt me niet te kloppen, ik heb diezelfde collecties en producten maar bij mij staat er gewoon 49 euro als je inlogt.
(niet dat ik hem wil hebben overigens)

€ 69,- hier.
Ik heb de FX Collectie en een SparkLE.
Geen idee hoe ze die prijzen opbouwen. (ja ik ben ingelogd, daarvoor was hij € 99,-)
Zelfde hier inderdaad.

Bij inloggen is de prijs 69,- helaas geen 49,-

Hier ook €69 met ms-20 filter en CS-80V4

@LupkeII maar een apart draadje is wel beter, en valt meer op. ik was te lui, of beter; te ziek, en daarom lui...

geen MPE, zie ook geen mogelikheid tot Poly AT. jammer.

staat nu als demo, ben nog niet overtuigd. wat opvallend is, de Microfreak was de enige hardware synth waar ik echt serieus over heb gedacht om die te kopen.

nu is ie, uitgebreider, als VST.....

zal wel mijn kop zijn, genoeg tijd om uit te proberen, of voor een volgende sale...

voor mij is ie €49, nette prijs. Pigments (1) was bij intro €69, althans voor mij...

maar voor zo'n synth, is €49 niks.

Arturia biedt 'm mij ook aan voor 69, ik heb "slechts" een Keystep 37 van ze en de Microfreak, 69 euro is voor deze VST echt niet duur.

Ik vind het een erg vette synth maar ga m niet kopen, heb de MicroFreak immers al en qua pads en bassen ben ik al ruim voorzien via U-NO LX en Diva.

Als hardware lijkt ie me leuk, maar als VST denk ik je met Surge (voor gratis) meer kan. Interessant vind ik de Oscillatoren van Mutable en die heeft Surge ook, en dan nog eens MPE ook. Hoop wel dat er nog een MPE desktop versie van deze freak komt.

Ze bieden hem mij ook aan voor € 69,-.
Ik ben best onder de indruk van de dingen die ik zie en hoor van de hardware MiniFreak, maar wil er in principe niet nog meer apparaten bij in m'n hok.
Voor deze prijs lijkt het me echter wel een hele leuke softsynth om erbij te hebben.

Komende week verwacht ik m'n nieuwe computer en dan is dit een leuk begin, hoewel ik niet weet of de software al compatibel is met het laatste OS.

Ik heb deze producten in mn account geregistreerd (allemaal gratis):
Screenshot 2023-01-19 at 07.02.04.png

En ik krijg deze aanbiedingen:

Screenshot 2023-01-19 at 07.02.45.png

Kan me echt niet verleiden omdat ik geen fan ben van Arturia plugins. Niet dat ze niet goed zijn, maar ik houd gewoon niet van die specifieke emulaties. Houd meer van synth die een breder pallet in 1 hebben, zoal Omnisphere, Zebra, zelfs Vital.

Thanks voor de tip, ik heb hem meegepakt!

zit eraan te denken om de hardware versie te halen dus dit is goed om uit te proberen eerst 😁

Heb een vraag voor iemand die de hardware versie heeft: als ik in de vst bij voicing voor unison kies en de unison spread hoog zet dan blijft het signaal in mono. Is dit op de hardware versie ook?

naar mijn weten worden de stemmen bij de meeste synths in het stereobeeld gezet bij unison met een hoge spread.

Ik heb deze producten in mn account geregistreerd (allemaal gratis):
Bekijk bijlage 3831493
En ik krijg deze aanbiedingen:

Bekijk bijlage 3831494
Kan me echt niet verleiden omdat ik geen fan ben van Arturia plugins. Niet dat ze niet goed zijn, maar ik houd gewoon niet van die specifieke emulaties. Houd meer van synth die een breder pallet in 1 hebben, zoal Omnisphere, Zebra, zelfs Vital.
Toffe aanbiedingen!

Probeer Pigments eens of zelfs MiniFreak V. Dit zijn toch wel hele andere synths en vooral de eerste heeft heel veel diverse synthese mogelijkheden en filters.

heb hier ook ff gechecked, als ik inlogde en overzicht software synths opvroeg was de Minifreak prijs 199€, vervolgens ik op details Minifreak V klikte, sprong prijs naar 49€.

Ik heb hem voor € 69,- aangeschaft.
Hij doet het nog verbazend goed op m'n oude Macbook Air.
Ik ben wel onder de indruk van de klanken en de mogelijkheden.
Voor de prijs zeker een leuke toevoeging.

Inmiddels ook geïnstalleerd op m'n iMac en ik heb er inmiddels al veel plezier mee.

Het leek me in eerste instantie best een ingewikkeld ding, maar na een uurtje pielen en proberen ben ik ondertussen aardig wegwijs geworden in basisfuncties.
De verschillende oscillatortypen maken het een heel veelzijdig ding.
Het zijn er best wel wat en elk type heeft weer zijn eigen set parameters, dus het is nog zoeken naar en experimenteren mét de mogelijkheden.
Van de speech synthesizer zou het wel mooi zijn als je daar op termijn je eigen tekst mee kon laten uitspreken.

Ik vind de interface visueel erg aantrekkelijk vormgegeven.
De visuele feedback is erg fijn.
Je ziet waar in de envelope of LFO je bent en de oscillator schermpjes tonen de actuele golfvorm in realtime.
Je ziet meteen waarmee je bezig bent en helpt ook bij het begrijpen hoe een patch in elkaar zit.

Ik vind de hardware versie ook nog steeds heel aantrekkelijk, maar vraag me af if die net zo makkelijk bedienbaar is.
Voorlopig houd ik het bij de software versie.

Back