Waldorf we need the Kyra code - Teken AUB de petitie

Zware of zwarte? Ik begin net te wennen aan de zwarte toetsen op mijn synth! Ik kom dan ook vanaf de panfluit, die ik niet meer mag bespelen van mijn vrouw en verdere familie

Dan mag jij die zeikstem er bij zingen. Ze hebben mooie dingen gemaakt maar dit is in alle opzichten een zeiknummer (OK de bongo's zijn wel fijn).

Ok dan gaan we gewoon door naar de volgende panfluitkraker die op elke Peruviaanse coverband CD ever staat: "Song of Ocarina". :D:engel:

En als je je familie nog verder wil terroriseren met de kattevalse Melodica: "the lonely shepherd" kan er ook nog wel bij.

Beperkingen stimuleren creativiteit
Helemaal mee eens.👍
Het zijn niet de instrumenten die muziek maken. Alle hardware/software is op de een of andere manier beperkt en kan altijd beter.
Maak gewoon lekker muziek op basis van de (beperkte) instrumenten die je wel hebt, aangevuld met creativiteit, plezier en een beetje doorzettingsvermogen, want bijna niemand hier zal ooit beroemd en/of rijk worden vanwege alleen z'n geweldige machinepark.

O, ik heb toch een grens. No panfluit allowed.
Ik ben op een punt gekomen dat er geen lelijk instrument meer bestaat.
Alleen de verkeerde context.
Is vasdt wel een prachtig panfluit werk als je die hoort dat je in tranen uitbarst :)

De tekst van de petitie overtuigt mij (als buitenstaander) niet bepaald om te tekenen. Er wordt gesproken over dat het product niet af is, zijn er features die Waldorf in het verleden beloofd heeft die er toch niet inzitten? Een concrete lijst van problemen ontbreekt. Zijn er überhaupt mensen in de community die de skills en tijd hebben om updates te gaan maken?

En zit Uli misschien achter dat masker? :D

De tekst van de petitie overtuigt mij (als buitenstaander) niet bepaald om te tekenen. Er wordt gesproken over dat het product niet af is, zijn er features die Waldorf in het verleden beloofd heeft die er toch niet inzitten? Een concrete lijst van problemen ontbreekt. Zijn er überhaupt mensen in de community die de skills en tijd hebben om updates te gaan maken?
Er zijn idd competente mensen in de community die smeken om de broncode. Maar Waldorf blijft daar selectief doof voor. Wat hun beweegreden daar voor is, who knows? Het product is niet 'af' in die zin dat de sound 100% ok is, maar dat er ook dingen zijn die zeker aan de basis fout zitten. Midi Sync LFO's werkt bv niet. Men vraagt ook om de Filter draaiknop te kunnen gebruiken als data-wheel. (nu enkel mogelijk via +/- knoppen)

Ik zeg er ook meteen bij dat ik persoonlijk die 'minpuntjes' intussen heb aanvaard en vooral heel erg te spreken ben over de features die de Kyra wel biedt. Om te beginnen een bijzonder mooie sound, erg breed inzetbaar. (Virus TI on steroids) Het feit dat je direct via USB 8 stereo audio streams in je DAW binnen haalt kent geen precedent en het ding is effectief 128 stemmig terwijl je tot 10 FPGA(!) oscillatoren per patch kan gebruiken. (een Juno 60 heeft er 1...LOL) Heeft ook de binaural mogelijkheid zoals de UDO6 en verder 4096 (!) golfvormen om sounds mee te bouwen. Ik ben er zeker van dat als 10 mensen op SF hem een week mogen proberen, 7 van hen de Kyra ding willen houden. De 3 anderen die afhaken ken mijn inziens dan ook niks van synths.
Dank om de petitie vooralsnog te tekenen. Free the Kyra. Als we morgen over de broncode beschikken, is dit het Walhalla voor programmers...

Als er echt bugs in zitten, moet je een petitie starten om Waldorf een bugfix update te laten maken. Dan geef je hen ook reden om iets te doen; je hebt dan een collectieve klacht wat niet goed is voor hun reputatie.

Als het enkel om bigfixen gaat moet je geen broncode vragen, dan haal je doel en middelen door elkaar.

Als je echter nog feature requests hebt en Waldorf wil die niet uitvoeren is dat jammer, maar de broncode vragen lijkt me niet erg realistisch. Het IP van een dergelijk kaliber synth gaan ze niet op straat gooien.

Back