Welk filter in m'n rack?

Zag vandaag dat het Bastl Ikarie filter geinspireerd is door de soundtrack van een van origine Tsjechische SF movie uit 1963 Ikarie XB1 die ook in de US werd uitgebracht met de titel "Voyage to the end of the Universe" leuk wellicht voor wie 'm nog niet kent wellicht en/of liefhebbers van SF soundtracks;

Filters i love them! Die Ikarie heb ik op reverb even op watch gezet..

Check ACL ook eens.

Find van vandaag: ST E440

Erica Synths Fusion v3

STG Mankato low pass. Ik heb ‘m in Frac format, topper.
De Bubblesound SeM20 is ook heel fijn.
Ik zit ook te kwijlen op dat filter van Joranalog

Wat zijn de meningen hier over de XAOC Belgrad?
Dat deze op mijn hebben hebben lijstje staat. Maar ik heb dan ook een boontje voor die stad, dus deze heeft ook een symbolische waarde voor me....

Theoretisch zou ik zeggen kopen en proberen :) ik heb hem zelf niet (heeft mooie demo’s en reviews) dit is een merk dat niet in mij vizier zit, tis wel zo dat je voor deze prijs 2 Erica synths Black LPf’s kunt krijgen gezien die goedkoper zijn geworden.

Ik ken eigenlijk geen slechte filters.. tis meer een budget ding ook. Tussen de 3/400 maak je het jezelf wel moeilijk om er 1 te kiezen haha

Laatst gewijzigd:
Ik heb maar een kleine eurorack setup (Minibrute 2S+ 3H rackbrute) en dat wil ik ook zo houden. Omdat ik maar heel weinig plaats heb, gekozen voor Expert Sleepers disting MK4. Daar zitten naast heel veel andere handige modules een groot aantal goed klinkende filters verpakt (https://www.expert-sleepers.co.uk/downloads/manuals/disting_user_manual_4.28.pdf) :
* Statevariable Filter
* DJ Filter
* Dual Vowel Filter
* Stereo Filter
* LP/HP filter
* LP/BP filter
* BP/HP filter
* BP/Notch

* Voor het moog geluid daarnaast gekozen voor Behringer 904A ladder filter die ik speciaal daarvoor voed met Behringer 921B Osc
* Voor mooiere klanken gebruik vaak de Doepher A-106-5 Sem Filter (oberheim)
* Verder nog Behringer 110 filter die ik ook heerlijk vind klinken
* Voor viezigere aardse klanken gebruik ik de Minibrute (filter)

Ik denk dat je afhankelijk van je aard van de muziek nooit genoeg filters kunt hebben. Je kunt ze immers ook nog eens in serie/parallel schakelen en verschillend moduleren.

Theoretisch zou ik zeggen kopen en proberen :) ik heb hem zelf niet (heeft mooie demo’s en reviews) dit is een merk dat niet in mij vizier zit, tis wel zo dat je voor deze prijs 2 Erica synths Black LPf’s kunt krijgen gezien die goedkoper zijn geworden.

Ik ken eigenlijk geen slechte filters.. tis meer een budget ding ook. Tussen de 3/400 maak je het jezelf wel moeilijk om er 1 te kiezen haha
Yup, luister eeens naar monotrail techtalk die vol lof is over de drive van de black lpf:

Ik heb er een, echt een top filter! Heel breed inzetbaar met een mooie resonantie - niet zo'n irritante pieptoon er bij zeg maar. Hij is heel geschikt om wat meer leven in je sound te krijgen door bijvoorbeeld de spread van de twee filters te moduleren, of door een lof met een bandpass te combineren. De distortion opties zijn ook heel bruikbaar en relatief subtiel.

Back