Dure drummachines AlphaBase vs Perkons vs Pulsar

Patat Met

TB or not TB
Heb je teveel geld?

Dan nu de vraag, waar geef je het aan uit?

Welke koop jij, of heb jij gekocht en waarom?

Ik heb de AlphaBase, omdat ik niet wist dat de andere ook bestonden.
Gekocht vanwege de geluidskwaliteit, 10 uit 10.
En die blijkt na een jaar nog steeds 10 uit 10 te zijn.
UI is ook prima, maar enkele rare dingen.

Maar ik wil er nog een kopen, Perkons of Pulsar???
De Perkons lijkt mij een intuïtieve sequenser te hebben en klinkt echt heel goed.
De Pulsar is modulair, maar hoe is de geluidskwaliteit?

Voor mij staat de Pulsar nog steeds op de GAS-lijst. Perkons vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk. Qua geluidskwaliteit zit het met de Pulsar wel goed hoor. Check deze release maar eens van @Kypski_ :

De Pulsar is wat mij betreft de eerste keuze, zo uniek.
Ik vind 'm qua sound echt top en daarnaast met alle mogelijkheden ljkt het mij een apparaat voor de rest van je leven.
Maar het ligt er maar net aan wat je smaak is.

Ik heb al de jomox 888 en pulsar. Dus geen behoefte aan alphabase.

Perkons ging al n update krijgen las ik ergens tss de regels op dit forum.
pulsar klinkt heerlijk. Ik ken echter niks vh patchen dus ik doe maar wat filmpjes op yt na en kul dan wat raak.

De seq vd pulsar is een nachtmerrie.

Zou ik m opnieuw kopen? Nee

Verkoop ik m? Nee

Zou voor de AlphaBase gaan.. die heb je al. Maar wat zijn de rare dingen ? Pulsar zie ik zelf niets in. Perkons vind wel mooi ding. Alleen de sound is een beetje een dof heb ik het idee. Je zou ook kunnen kijken naar Erica Techno System. Zelf ben niet zo van dat modulair.

Ik heb mijn Pulsar redelijk snel weer verkocht... hij klinkt heel apart, maar was niet mijn ding. En dat gedoe met die kleine k**klemmetjes, daar werd ik helemaal zenuwachtig van - heel vervelend om mee te werken, alhoewel ik eurorack dan wel weer heel erg leuk vind. Mijn tips is om hem eerst goed uit te proberen om te kijken of jullie elkaar liggen, en dan pas te kopen.

Voor mij staat de Pulsar nog steeds op de GAS-lijst. Perkons vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk. Qua geluidskwaliteit zit het met de Pulsar wel goed hoor. Check deze release maar eens van @Kypski_ :

lekkere strakke timing ook, of word dat ding aangedreven door een hamsterwiel ofzo?

lekkere strakke timing ook, of word dat ding aangedreven door een hamsterwiel ofzo?
:D

Even zoeken of deze sticker er op zit:

1675367502183.png

En dat gedoe met die kleine k**klemmetjes, daar werd ik helemaal zenuwachtig van - heel vervelend om mee te werken, alhoewel ik eurorack dan wel weer heel erg leuk vind.

Snap eigenlijk ook niet dat je dit met krokodillebekklemmetjes moet doen, als je kijkt wat het ding kost. Maar daar zal Vlad wel een mooie quasi-filosofische uitleg voor hebben, daar is hij goed in.

Waarschijnlijk omdat je het ook met je vingers kan doen?

Bouw/koop dan een Kraakdoos als dat je ding is. :D Maar lijkt me een slecht idee als het ten koste gaat van het gemak om draadverbindingen te leggen, of dat het zelfs ronduit vervelend is om mee te werken.

Voor de prijs wat ie kost kon Soma ook wel wat jacks meeleveren om in te prikken en goed met de vingers zijn te beroeren...

Zou voor de AlphaBase gaan.. die heb je al. Maar wat zijn de rare dingen ?

AlphaBase heb ik al.

1 Het volume van de FM synth zit bij de stereo panning.....
2 De FM synth kan niet de oscillatoren met zich zelf laten moduleren. Dat maakt heel veel uit.
3 Verder niets eigenlijk.

Het is de bread and butter drummachine van het stel.
En onovertroffen kwa klank.

De Perkons heeft de interactieve UI.
De Pulsar is modulair.

ik val in herhaling maar dan zou ik de pulsar nemen, in een fris kleurtje. Blauw. Of muntgroen. En even afwachten of de poster op SF gelijk heeft en er een update zit aan te komen vd perkons.
Als je een nieuwe pulsar koopt heb je in een keer die keuze uit de BD - met n schakelaartje inwendig. Ik heb mijne ermee voorzien recent. Toch snel 100 euro armer.

die pulsar ziet er leuk uit, wat ik me soms afvraag:

1) hoeveel verschillende geluiden die je kan maken? de meeste demo's tonen spijtig genoeg vooral de 'kapotte' klank, kan deze ook andere zaken doen? om maar een voorbeeld te geven: bij de meeste demo's wordt de lyra als een 'beest' gebruikt, maar in realiteit kan die ook wel zachte klanken (hoewel men de modulatie wel wat subtieler zou moeten kunnen maken)

2) hoeveel verschillende geluiden kan je maken zonder te patchen?

3) a) is dat wat te doen om live in te spelen? met die pads lijkt me dat niet evident..
b) is het leuk loops maken met de interne clockgenerators etc of blijft het dan een simpel 2maat-beatje....

4) eens je de pulsar gewoon via midi aanstuurt, heeft hij dan nog meerwaarde tov andere drumdozen?

5) kan je met bd channel veel anders doen dan bassdrums maken? idem dito voor hihats...

6) in de meeste demos neigt de klank echt naar 'industriezone' (:)) hoe istie bruikbaar voor ambient of zo?

7) zitten daar al gatorclipkabels bij of moet je dat er nog bij kopen...heb net geen zin om te patchen...

Hij klinkt anders als j m triggert dan als je m aanraakt…
hij is uitdagend. Interessant. Ik hou erg vd industriële sound. als je een drumbak wil, koop je een tr8s. Wil je een uitdaging die leeft, eerder n pulsar.

Als je geen zin hebt om te patchen zou ik geen Pulsar kopen.
Ja het heeft idd een organische distorted sounds en rare ritmes daar zou ik hem ook voor kopen.
Rare swing, vreemde geluiden die nooit echt hetzelde klinken.

Wat ik een beetje jammer vind is dat de Lyra 8 niet v/oct tracked.
En vind de Pulsar en Lyra veel te duur voor wat ze zijn.
De lyra is niet meer dan 2 simpele niet temp. gestabelizeerde osc's met feedback en fx met goedkope bekjes.

Het klinkt wel lekker allemaal maar ik houd het liever bij eurocrack.
Ik vind de Pulsar en Lyra wel goed klinken en passen prima in het Circuit bend SK1, VCS, Buchla, modular en feedback noise paradijs.

En vind dat Vlad echt goed zijn marketing doet al hoewel mensen die een klein beetje electronica kennen daar wel doorheen prikken.

De Erika Synth Syntrx en Perkons past ook prima in die wereld.

Als je het dan over ambient hebt dan passen deze apparaten (kyra pulsar)daar wel in al hoewel het moeilijker is er meer mooie lieve klanken uit te krijgen dan dan boze donkere.
Als je dat dan wel lukt dan kom je wel op hele mooie dingen uit waar organisch voor mij wel het woord is.

Back