Dreams (Remix) [Electronische Pop]

Nightly Build

Go for what you know
Hi, deze remix heb ik een tijd geleden gemaakt en wordt nu uitgebracht.
Heb hem nu heel vaak gehoord in verschillende mixdowns en dit moet hem gaan worden.
Vanwege tunnelvisie kan ik soms dingen over het hoofd zien.
Zou graag feedback willen.

Wat zou jij anders doen, of wellicht kan iets beter, ik hoor het graag:

(ps:moet nog gemastered worden. Dit is de mixdown opgevoerd tot 9.4 LUFS)

Last edited by a moderator:
De juridische kant is volledig gedekt door het label maar daar vroeg ik hier geen advies over, ik zou graag feedback op de muziek willen

Ik vind het hoog te schel, mis midrange, de vocal staat ook te zacht. Dat is even wat ik zo snel hoor, verder hoor ik een soort van mp3 achtige compressie op de strings, als een 128kbs bitrate.
Er zit in het refrein ook compressie distortion op de vocal.

@Eclectic dank man, altijd goed om een paar extra oren te kunnen gebruiken, vooral als het getrainde oren zijn
Bedoel je met 'hoog te schel' de hihats? Die heb ik namelijk door een amp lopen die dat schelle waarschijnlijk veroorzaakt
De rest ga ik naar kijken

Heerlijk nummer. Vooral het origineel.
Twee dingen die mij opvallen.
- Er zit nog wat schels in de hihat, cymbals en die sweep.
- Qua arrangement vind ik de strings niet mooi.
Alsof je de progressie van het couplet gewoon geknipt en geplakt heb.
Bij het couplet gaat hij wel, op het laatste akkoord na.
Maar bij het refrein vind ik hem minder goed passen.

@Montfrooij dank voor je tips.
Dat schelle kan ik fixen.
De strings vind ik dat je wel gelijk hebt. In het refrein zijn ze idd een copy-paste van het couplet.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het anders zou kunnen doen zodat het beter klinkt.
Hou zou het beter kunnen? Je kan me evt. ok pb sturen als je een oplossing hebt.

Dus je hebt eigenlijk een remix van een remix gedaan :D of kende je hem alleen als van David Rice?
Ik snap de remix link naar FWM, maar de link naar David Rice snap ik niet, zit namelijk behalve de Stevie nicks zanglijn en dreams progressie van FWM niks in?

Laatst gewijzigd:
@Montfrooij dank voor je tips.
Dat schelle kan ik fixen.
De strings vind ik dat je wel gelijk hebt. In het refrein zijn ze idd een copy-paste van het couplet.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het anders zou kunnen doen zodat het beter klinkt.
Hou zou het beter kunnen? Je kan me evt. ok pb sturen als je een oplossing hebt.
Als je daar wat aan wilt doen, moet je een nieuwe akkoordenprogressie voor de strings inspelen. Die past gewoon niet bij het refrein (iig niet in mijn oren :) )
Ik ben geen pianowizzard die er zo even een catchy progressie uitpoept die daar wel bij past, dus wat het zou moeten worden weet ik niet, zonder daar voor te gaan zitten.
Dat is nu net het leuke van remixen (vind ik).
Nieuwe lijntjes inspelen totdat je een tegendraadse variant hebt gevonden die past EN anders is.

Dus je hebt eigenlijk een remix van een remix gedaan :D of kende je hem alleen als van David Rice?
Ik snap de remix link naar FWM, maar de link naar David Rice snap ik niet, zit namelijk behalve de Stevie nicks zanglijn en dreams progressie van FWM niks in?

Het is feitelijk een cover

Als je daar wat aan wilt doen, moet je een nieuwe akkoordenprogressie voor de strings inspelen. Die past gewoon niet bij het refrein (iig niet in mijn oren :) )
Ik ben geen pianowizzard die er zo even een catchy progressie uitpoept die daar wel bij past, dus wat het zou moeten worden weet ik niet, zonder daar voor te gaan zitten.
Dat is nu net het leuke van remixen (vind ik).
Nieuwe lijntjes inspelen totdat je een tegendraadse variant hebt gevonden die past EN anders is.

dank voor het opmerken, ik ga er mee aan de slag.

Hier een update:

Strings aangepast in de chorus, klinkt nu een stuk logischer inderdaad. Erg goede tip van @Montfrooij
Vocals zijn nu iets harder.
Ik heb hem ook zelf gemastered met Ozone. Normaal laat ik dit aan professionels over maar wegens het ontbreken van budget ben ik genoodzaakt dit zelf te doen.
Ik vind het eerlijk gezegd goed klinken. Dat schelle heb ik ook gefixt volgens mij maar kan ook veroorzaakt worden door de soundcloud preview.

Back