Psychedelische techno

NorthernLightX

Prutser
De vorige track die ik postte werd niet met gejuich ontvangen en oogstte opmerkingen als "Het heeft een vibe van opa op z'n General MIDI keyboard" en "Doe mij je andere werk maar".

Dus bij deze: doe mij je andere werk maar :D :

Disclaimer: nog geen luistersessie in de auto gedaan dus het kan zijn dat er nog wat finetuning aan de mix nodig is.

Voor de puristen zitten er de volgende synths in: Korg Triton, Nord Lead 3, Access Virus Ti2, Waldorf Microwave.

Ik heb nog geen definitieve titel, wat vinden jullie van "Infernal Bells"?

De key is trouwens G# Phrygian. Leuk om eens een keer wat onders te proberen dan het geijkte mineur.

Ik vond het juist wel te prijzen dat je iets anders dan je gebruikelijke werk maakte. Bon Dylan werd ook uitgefloten toen hij een elektrische gitaar oppakte. Wel is het zo dat het dan normaal gesproken enige oefening en ervaring vraagt voordat je dan ook in zo'n ander genre kunt uitblinken. Maar het hoeven hier toch niet allemaal topstukken te zijn...

Daar zit wat in, maar Dylan maakte dan wel muziek met z'n elektrische gitaar wat klinkt als een... elektrische gitaar. Als je Virussen, Microwaves en dat soort synths hebt staan is het een beetje jammer als het klinkt als een Casio-keyboard. Zoiets.

Andersom wel helemaal te gek als je een track maakt met een Casio-keyboard en het klinkt alsof je Virussen en Microwaves hebt gebruikt, de uitdagingen zijn de wereld nog niet uit, wat dat betreft.

Leuk nummer trouwens, @NorthernLightX . :)

Zo, that is a different koekje from eigen deeg.
Lekker hoor.
Tempo is ook fijn.
Belletjes ook en die titel past idd.

Misschien dat de sub wat teveel is, maar dat kun je beter aan de mastermuiters onder ons overlaten om te beoordelen.
Op de DT770 zit er iig veel druk in het laag.

Misschien dat de sub wat teveel is, maar dat kun je beter aan de mastermuiters onder ons overlaten om te beoordelen.
Nou daar had je wel gelijk in denk ik hoor. Heb de balans wat aangepast en het bestand weer vervangen. Morgen nog een check in de auto.

Het heeft wel een leuke old school vibe, maar (en dat is denk ik een smaak kwestie) ik mis wel extra gelaagdheid en speciale transities. Het is nu in mijn oren meer een 'recht toe recht aan techno' track geworden. Zeker niet verkeerd, maar steekt mijns inziens niet boven de gemiddelde techno release uit..

Zal nog eens kijken naar die resonantie, hoorde het ook wel maar had niet het idee dat het een probleem was.

Auto check gedaan; zit nog vééél te veel sub in, ondanks dat ik er al in gesneden heb. Zal van de week de mix opnieuw doen en ook meteen naar die resonanties kijken. Ik heb beide plugins die je noemt niet, zal dus wat moeten prutsen met een dynamische EQ in Pro-Q3 maar dat gaat wel lukken.

Final version staat nu online. Mix / master aangepast zodat je vullingen nu gewoon blijven zitten. Dank allen voor de feedback, de track is er in mijn optiek beter van geworden :halleluja

Ja man. Lekker.

Eén van je meest spannende, wat mij betreft. Very nice.

En misschien ken ik nog te weinig van je muziek.. maar deze is toch ook eigenlijk wel een beetje "effe wat anders"..?

had van mij wel iets sneller gemogen

Ha! Wat grappig..

Snap dat 'ie final is hoor, maar voor de na-babbel.. ik heb juist een vermoeden dat 'ie nog smeriger zou gaan grooven als je 'm zou vertragen... :)

Inmiddels is techno voor mij eigenlijk net zo vertrouwd als trance ☺️.

De track is 125bpm. Past dus mooi als smerig intermezzo in een melodic techno set.

Back