Studiohoofdtelefoon, onzin of worth it.

Let op, ik de heb de DT990 pro en die heeft een krulsnoer, daardoor is het gewicht uit balans en te zwaar aan één kant, die lag na 10 luisterbeurten in de kast vanwege het draagcomfort en ik gebruik m'n oude Sennheiser, al is de luisterkwaliteit van de 990 wel heel goed met z'n open systeem.
Als je de 770 pro neemt omdat die zo'n rechte draad heeft dan heb je een gesloten systeem, dat kan meer druk op je oren geven, da's maar net wat je prettig vindt natuurlijk.
Mocht je toch de 990 pro overwegen dan heb ik een zo goed als nieuwe in de doos, die kan je overnemen voor 100 euro, als je interesse hebt kan ik een foto naar je sturen.
Bij oa Thomann kan je een vervangend niet krul snoer aanschaffen als dat wenselijk is: Recht snoertje

Dank voor alle tips, super! 👌 Ik heb net nog wat reviews gelezen en die Beyerdynamics komen heel vaak goed uit de test. Ik denk dat dat hem wordt.
Ga voor de 250ohm versie. Heb de 80 versie gehad, maar was toch wel verbaasd over het verschil met de 250 versie. Het laag is beter hoorbaar en er zijn nog wat verschillen die het zeker waard zijn.

Ga voor de 250ohm versie. Heb de 80 versie gehad, maar was toch wel verbaasd over het verschil met de 250 versie. Het laag is beter hoorbaar en er zijn nog wat verschillen die het zeker waard zijn.
Welke headphone amp gebruik je hier dan? Zie namelijk altijd erg tegen de clutter op die zo'n amp meebrengt in de studio.
Op dit moment werk ik in een studio met de Neumann ndh20 (heeft geen amp nodig). Goeie sound maar ik weet niet of dit de headphone voor mij is. Ik vind hem best wel vermoeiend over lange sessies.

Over het algemeen is een headphone amp niet nodig toch? mijn DT770 zit via een Presonus Central Station aan een Motu 1224 en dat gaat echt hard zat hoor.

Over het algemeen is een headphone amp niet nodig toch? mijn DT770 zit via een Presonus Central Station aan een Motu 1224 en dat gaat echt hard zat hoor.
Volgens mij ook niet. Ik heb dt990 ook gewoon rechtstreeks in laptop gebruikt zonder problemen. En nu is het de koptelefoon voor psvr2 en werkt gewoon goed.

Welke headphone amp gebruik je hier dan? Zie namelijk altijd erg tegen de clutter op die zo'n amp meebrengt in de studio.
Op dit moment werk ik in een studio met de Neumann ndh20 (heeft geen amp nodig). Goeie sound maar ik weet niet of dit de headphone voor mij is. Ik vind hem best wel vermoeiend over lange sessies.
Heb de koptelefoon niet gekocht. Voorheen altijd de 80ohm gehad en in de tijd dat ik opzoek was naar een vervanging heb ik deze getest op een Behringer geluidskaart. Zo’n klein kastje, ging goed. Hoefde niet helemaal het volume open te draaien.

Bij oa Thomann kan je een vervangend niet krul snoer aanschaffen als dat wenselijk is: Recht snoertje
Ja klopt dank je, ik had 'm al eerder gezien maar dan moet ik 'm openmaken en gaan solderen.
Ik heb al 30 jaar geen multometer gebruikt dus dan moet ik eerst van alles gaan uitvogelen en heb er eigenlijk geen zin in.
Begrijp ook niet zo goed waarom een merk als Beyer op één van z'n duurdere headphones een krulsnoer maakt en op de andere niet, maak dan een minijack aansluiting zodat je makkelijk iets anders kan inprikken als je een krulsnoer niet prettig vindt, lijkt wel of ze niet nadenken daar.

Zodat je kunt kiezen of je een koptelefoon met krulsnoer of recht snoer wil? :D
Bijv of als je snoer een keer knakt dat je makkelijk een nieuw snoer kan pakken, da's toch geen gekke gedachte Sennheiser heeft dat ook.

Ja, klopt. Misschien hopen ze zo meer vervangers te verkopen. Of misschien is het om goedkoper te zijn dan Sennheiser.

De Focal Clear MG Pro kost nu 899,- bij sonovente, ik vind het nog steeds een flink bedrag voor een headphone, maar het is ongeveer de enige waarvan ik alleen maar goede berichten lees. Elders kost hij ca 1150,-

Een nobrainer dus als je een goede headphone zoekt?

@krautrock1958 Mocht je het willen, ik kan het zo voor je solderen hoor. En zit niet zo heel ver bij je vandaan :baco: .

dat verschil hoor ik er toch niet aan af.
Kan best een groot verschil maken hoor. Ik heb dt 990 en mm500 en is enorm verschil wat goed helpt bij het produceren. Dat je het er niet aan uit wil geven kan ik wel goed begrijpen.

Humm ik heb besloten om niet voor de Neumann NDH20 te gaan. Ik heb een mix op die koptelefoon afgerond en heb echt een aantal issues niet kunnen horen die ik over de Dynaudio BM12's direct hoorde. Het ging om een klein stukje phasing tussen 2 hihats en een bepaalde honkiness rond de 250-300 hz. Het was gewoon NIET te horen op die koptelefoon van 500 euro. 2x heen en weer en het was niet te horen.

Zijn er mensen die een alternatief weten waar ik wellicht wel dat stukje detail boven op de speakers eruit kan spotten? Ik neig nu naar de Sennheiser of in die lagere prijscategorie te blijven (AKG 240, Sony MDR 7506).

Volgens mij ook niet. Ik heb dt990 ook gewoon rechtstreeks in laptop gebruikt zonder problemen. En nu is het de koptelefoon voor psvr2 en werkt gewoon goed.
Mooi, het verschil zit hem naar mijn weten in de voeding van de soundcard. Bij USB-powerd interfaces is de voltage echt een stuk lager. Het kan dan zijn dat een headphone dan toch niet de optimale geluidsweergave kan bieden.

Back