Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Je moet vooral geen haast hebben, en zodra je in de gaten hebt dat het qua communicatie lastig gaat, gewoon afschakelen. Sommige advertenties staan nou eenmaal langer te koop omdat de verkoper een bokkel*l is, niet omdat er geen andere potentiele kopers zijn.
Ook heel veel leuke ervaringen op marktplaats, dus het kan wel, maar er zitten koekenbakkers tussen, dat is zeker zo. Niet te lang bij stilstaan helpt.

Niet mijn ervaring. Ik koop plus verkoop al 17 jaar een stuk of 20-25 units per jaar. Nog nóót naar een vals adres gereden, nog nóóit iets niet opgestuurd gekregen. Maar iemand die drie maanden op marktplaats zit en een halve ster heeft; daar doe ik ook geen zaken mee. En ook niet met te duur of te goedkoop.

Oh schij uit
ik had er eentje die heel popie aan het doen was want hij had echt die Triton die ik te koop had staan nodig en hij moest meteen er een filmpje van hebben en blabla
dus ik zeg dat kan niet via mp, was ie meteen pissed off

Ik weet niet wat de ervaring voor anderen is, maar ik vind het dat het moeilijk geworden is om gebruikers op Marktplaats te treffen/vinden die normaal sociaal gedrag vertonen en dan ook nog eens geen oplichters blijken te zijn wanneer het gaat om audioapparatuur.
Ik probeer een MPC en een Digitakt, in die volgorde, te vinden, maar man wat is dat een mijnenveld geworden. Heel veel advertenties zijn nep, accounts en reviews zeggen niets meer, evenals te hoge prijzen of te lage prijzen, en verkopers die je proberen op te dringen tot koop zonder je te willen voorzien in gewenste informatie vermijd ik tegenwoordig heel snel. Laatst genoemde groep is groot geworden. En voordat iemand de gedachte krijgt 'je moet het ophalen'; je kan ook voor Jan met de korte achternaam rijden naar een vals adres. Is wat mij betreft eveneens een vorm van oplichting. Ik weet niet wat anderen er van vinden, maar ik vind het persoonlijk een diep tragische ontwikkeling in het vertrouwen in mensen in het algemeen.
Best herkenbaar.
Grootse risico op mp voor mij is inderdaad tijdverspilling omdat je met een LVG'r of aso te maken blijkt te hebben. Vaak al af te leiden uit taalgebruik, maar niet altijd.
Oplichters zijn een enigszins afgebakende categorie, maar daarnaast zijn er diverse andere persoonlijkheids- en gedragsstoornissen die op mp prevaleren.
Van de communicatie daarmee wordt je inderdaad niet blij.

als je geliefd spul voor weinig zoekt trap je natuurlijk in de vijver waar de scammers vissen.
Als ze geen paypal aanvaarden koop ik niet. Of ik haal op. Of ze hebben zoveel heel recente verkoopscomments en foto's met allen dezelfde omgeving en doen een geloofwaardige chat én de bedragen gaan me niet pijn doen als ik alsnog in de val trap, dan stort ik, beseffende dat ik mijn geld kan kwijt zijn.
Ik ben nog maar één keer opgelicht, op FB, voor een ticket, dat ik dan nog niet helemaal heb betaald. Het kan altijd. Maar niet geschoten altijd mis. Vermits ik geen interesse heb in de hippe nieuwe dingen waar velen op jagen blijf ik outta focus

paypal
Ik kreeg een keer vuilnis opgestuurd van een lulbukkum uit de usa
Betaald met gaypal dus safe dacht ik
niet dus, er was geleverd en daarmee basta
400 euro naar de $#$^&^%&&(*)(*

Fuck paypal
Visa of no deal
dan kun je tenminste een chargeback indienen
aliexpress dito, kapot, verrot, fout, nooit geleverd enz. visa heeft t altijd terugbetaald

Ik weet niet wat de ervaring voor anderen is, maar ik vind het dat het moeilijk geworden is om gebruikers op Marktplaats te treffen/vinden die normaal sociaal gedrag vertonen en dan ook nog eens geen oplichters blijken te zijn wanneer het gaat om audioapparatuur.
Ik probeer een MPC en een Digitakt, in die volgorde, te vinden, maar man wat is dat een mijnenveld geworden. Heel veel advertenties zijn nep, accounts en reviews zeggen niets meer, evenals te hoge prijzen of te lage prijzen, en verkopers die je proberen op te dringen tot koop zonder je te willen voorzien in gewenste informatie vermijd ik tegenwoordig heel snel. Laatst genoemde groep is groot geworden. En voordat iemand de gedachte krijgt 'je moet het ophalen'; je kan ook voor Jan met de korte achternaam rijden naar een vals adres. Is wat mij betreft eveneens een vorm van oplichting. Ik weet niet wat anderen er van vinden, maar ik vind het persoonlijk een diep tragische ontwikkeling in het vertrouwen in mensen in het algemeen.
Ik merk dat niet zo eigenlijk, en ik ben nog altijd zowel als koper als verkoper actief. De oplichters en irritante koopjesjagers filter ik er vrij snel uit.

Oh schij uit
ik had er eentje die heel popie aan het doen was want hij had echt die Triton die ik te koop had staan nodig en hij moest meteen er een filmpje van hebben en blabla
dus ik zeg dat kan niet via mp, was ie meteen pissed off
Ja, maar jij denkt ook dat je op een of andere vage kledingsite waar nog nooit iemand van heeft gehoord premium eurorack kunt krijgen met 70% korting, dus je trekt het wel een beetje aan.

Je merkt het snel genoeg of iemand bonafide is toch ?

Je gaat toch, zeker bij twijfel, niet zomaar naar iemand toerijden zonder z’n mobiele nummer bijvoorbeeld.

Ik merk er zelf niet zo heel veel van iig. Wel balen voor je @Tboy dat je zoveel nare mensen treft op MP.

Je moet vooral geen haast hebben, en zodra je in de gaten hebt dat het qua communicatie lastig gaat, gewoon afschakelen. Sommige advertenties staan nou eenmaal langer te koop omdat de verkoper een bokkel*l is, niet omdat er geen andere potentiele kopers zijn.
Ook heel veel leuke ervaringen op marktplaats, dus het kan wel, maar er zitten koekenbakkers tussen, dat is zeker zo. Niet te lang bij stilstaan helpt.
Naast haast is ook té graag willen hebben riskant. Over het algemeen sta ik er zelf niet te lang bij stil, maar de afgelopen weken vond ik het wel next level, zowel op Marktplaats als Kleinanzeigen overigens waar ik beide jaren regelmatig vertrouwd heb gekocht. Wanneer ik tegenwoordig een goeie ervaring heb waardeer ik dat wel des te meer.

Voor wie graag nieuwprijzen zonder gratis verzending, garantie, recht van retour, enz enz wil even hier gaan shoppen
Ik heb nog netjes een prijsvoorstel gedaan ook maar hij hoopt echt de hoofdprijs te vangen voor zijn gebruikte spul.

Laatst gewijzigd:
Voor wie graag nieuwprijzen zonder gratis verzending, garantie, recht van retour, enz enz wil even hier gaan shoppen
Ik heb nog netjes een prijsvoorstel gedaan ook maar hij hoopt echt de hoofdprijs te vangen voor zijn gebruikte spul.

Is dat dan een oplichter of gewoon een verkoper met een tamelijk irreële perceptie?

Is dat dan een oplichter of gewoon een verkoper met een tamelijk irreële perceptie?
't laatste min of meer
voor de min in dit geval zou je eigenlijk de conversatie gelezen moeten hebben
uiteraard mag iedereen vragen wat ie wil maar hier kwam het er op neer dat "er toch wel sukkels intrappen"
prima
kweet weer genoeg.

Wat heeft dat met oplichterij te maken? Lui die teveel vragen voor shit kun je een draad op zich mee vullen.

Inderdaad, ik heb nog geen Behringer 303 tweedehands gezien die goedkoper was dan mijn nieuwe. Maar dat zijn geen oplichters, gewoon probeerders/dromers.

Tja, het is ieder voor zich om te bepalen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen wel mee vind vallen als ik vergelijk wat ik in eurorack groepen op Facebook zo nu en dan voorbij zie komen.

Opvallend is wel de opmerking "Prijzen zijn incl BTW dus die kan je terug krijgen van de belastingdienst als je een ondernemer bent."
Zo werkt het natuurlijk niet.

Ja maar dan kan hij niet ook tegelijk een particuliere verkoper zonder consumentenrecht zijn voor datzelfde item. De lusten én de lasten.

Back