Vocal vasthouden

TFO

Nieuwkomer
Hallo allemaal mijn eerste post hiero ben nog niet zo lang bezig met producen maar heb ff een vraagje.

Weet iemand hoe je bijvoorbeeld ergens midden in een vocal zeg maar de klank op dat moment kan vast houden en dan eventueel vervormen, zoals heeeeeel erg vaak in hardstyle nummers wordt gedaan ;) ?

Hoop dat ik een beetje heb kunnen verwoorden wat ik bedoel maar ja ik wacht t af.

Alvast bedankt :)

Oha ja trouwens ik, gebruik reason 2.5 dus mocht iemand weten hoe t daarmee moet zou dat helemaal mooi zijn :P

dat doe je met een sampler met samplestart en timestretch (en granulaire synthese)
die koppel je aan een midi controller en dan kun je met je draaiknopjes precies bepalen waar en hoe de stukjes in de sample vastgehouden wordt of snel herhaald wordt.

Ik gebruik altijd de 'gliding-stretch' optie van de time stretch in Cool Edit pro
gewoon het stukje selecteren en erover toepassen. Kan je zelfs nog de stretch frequentie kiezen ook! klinkt superfreaky

of de quifster-methode ja :P klinkt ook goed

lichtjes anders effect maar ook cliché:

stuur je vocal door de delay en automatiseer op dat moment je feedback (van de delay) helemaal open

stuur je delay dan vervolgens naar filters, flangers (ook met feedbackknopjes) etc...,

reason ken ik niet zo goed maar dat moet wel lukken...

In Reason 2.5 kan je met de NN-XT sampler dat wel voor elkaar krijgen, vocal samplen, in de XT gooien en dan met "loop start", "loop end" en "play mode" het gewenste effect creeeren.

Beholder is wat dit betreft in de hardstyle de echte rek koning(en ik heb gehoord dat hij het met Kontakt doet) maar eerlijk gezegd zou ik het niet meer gebruiken omdat het al te uitgemolken is. Als ik een stem hoor time stretchen is het wachten tot die op een moment blijft hangen en de kick mee dreunt op het geluid.

Origineel geplaatst door omc
ik heb gehoord dat hij het met Kontakt doet)

klopt. met kontakt is het enorm simpel om dit voor elkaar te krijgen, daarmee kun je de meest vreemde truken met je samples uithalen, freezen, steppatterns, etc. allemaal geen enkel probleem.

Ik heb geen idee of het in reason ook kan.

Back