flyweight
SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Dit is natuurlijk mijn insteek en heb over de vele jaren heen mijn eigen methode ontwikkeld waarbij muziek schrijven, sounddesign en techniek, experiment centraal staan. Goed ik ga vrij ver en kies vaak het avontuurlijke pad.Het hangt er ook weer vanaf wat je doel is. Als je echt liedjes/tracks/nummers wil maken dan is dat een andere insteek dan wanneer je het gewoon leuk vind om knoppen te draaien en te experimenteren. Ik moet zeggen dat ik voornamelijk zit te fröbelen zonder het maken van een track als doel te hebben. Het is dan eerder een sonische ontdekkingsreis. Wanneer ik echt een track "moet" maken (zoals voor de SF contest of de CollApril) dan grijp ik sneller terug op praktischer instrumenten om een sneller resultaat te krijgen.
Werken met de PC/DAW vind ik eigenlijk pas leuk geworden sinds ik goeie controllers daarvoor heb (Seaboard Rise 2 en 2 Electra One's). Sindsdien ga ik ook vaker met alleen een PC aan de slag, maar over het algemeen vind ik voor gewoon wat te fröbelen hardware veel leuker.
Alles voor sound en muziek. Ipv Kontakt libs of drum vsts koop ik een cello en drum kit etc etc.
Maar goed wat ik vaak zie is de kooplust zonder het nodige werk.
Gewoon pielen houd ik ook van. Ala make noise, Teenage engineering aan dingen draaien, knoppen zonder echt te weten wat het doet en je door de sound laten leiden. Maar om alleen maar dat te doen"?
Moet zeggen dat de Electra One echt tof is. Het maakt de DAW bijna als een hardware synth.
Plezier hebben in wat je doet, intrinsiek... whatever dat is mogen we allemaal zelf bepalen.It is fantastic if you can find something that you like to do as a young man and that is so big that he keeps your interest alive for the rest of your life
Als je dus geen plezier meer hebt kun je je afvragen waarom? Moet ik groeien, iets nieuws leren? Een ander gebied ingaan?

) bv modulair, digi, analoog, daw/dawless etc en aan de slag met het eilandje waar je zin in hebt.