Waves gaat volledig over op abonnement: Waves Creative Access

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Blijkbaar kun je Waves plugins vanaf vandaag niet meer kopen maar alleen nog maar een abonnement afsluiten voor het gebruik daarvan. Ze hebben 2 smaken, Essential (110 plugins voor 15 USD/maand en Ultimate (220 plugins voor 25 USD/maand). Gezien de backlash die ze krijgen op FB denk ik dat ze een hoop klanten gaan verliezen. Ik zie mezelf daar ook geen abonnement afsluiten. Er zijn i.i.g. mensen die heel recentelijk nog de WUP vernieuwd hebben of nieuwe plugins gekocht die zich aardig in de aap gelogeerd voelen, zou ik ook niet blij mee zijn. Bye bye Waves wat mij betreft!

1679919675979.png

Ja idd. Want mochten we ooit nog gaan jammen op dat onbewoonde eiland dan kunnen we geen waves plugins meenemen.
Ik vertik het permanent geen abbonnenten op cloud diensten te nemen.
Dat vond ik ook heel jammer met Adobe Audition bv.

Wat betekent dat voor de ouwe wavesplugins? Ik heb een paar jaar terug die goldbundle gekocht, kan ik die nog wel gebruiken dan?

idd, abb geven mij een heel slecht gevoel,, k wil perse al de abb al na een maand stopzetten, maar tja, dat ceo clubje met hun ideeën..

Nu, De waves plugins hier, gaven zware soft error pops en clicks vervorming, en dat wist ik pas toen ik ze A/B fase invert vergeleek,
mss MOEST ik altijd de nieuwste versie installeren en upgraden ??

tja, de waves plugins gebruikte ik ni meer,, die werken ook ni (volgens mij) of alleen wa gfx placebo effect voor de ogen en wa gain

de powercore plugins werken echt wel,, maar da's off topic
of UAD plugins vind ik ook alleen maar gfx placebo en gain,, die reageren gewoon ni op audio (zoals de powercore wel doet,)

okey, sorry,,

Ik vertik het permanent geen abbonnenten op cloud diensten te nemen.
Dat vond ik ook heel jammer met Adobe Audition bv.
110% Akkoord. Ik heb mijn Adobe ook ingewisseld voor open source of ik gebruik CS6, intussen ook 10 jaar oud.
Enneuh roep niet te hard, want straks vind er iemand uit dat je ook hardware enkel nog kan huren...
Eerlijk? De wereld is simpelweg naar de kloten. (of ik word oud...maar ik denk het eerste - de vraag is wanneer het écht ontploft)

ooit ook het Platinum pack gekocht...niks dan miserie mee gehad, dan spreek ik nog niet van hun WUP... alles eraf gezwierd van PC. Enige ik mij nog heb laten overtuigen was "Cosmos" en "CR8" maar apart.

Was allang klaar met Waves en de hoepels waar ze je doorheen doen springen om hun plug-ins te installeren. Dit gaat me niet van gedachten doen veranderen.

Je kan ze nog gebruiken maar geen updates of support meer zoals ik heb begrepen
Als Macgebruiker heb je wel een probleem, omdat ze elk jaar een nieuwe OS hebben.

Waves had wel goede plugins, maar op een gegeven moment installeerde een Wavesinstaller een midi driver waar mijn Mac niet blij van werd..

Die install was/is inderdaad behoorlijk waardeloos.! Een gecrackte versie werkte nog sneller en beter.

Blij dat ik ze toen al links heb laten liggen, per maand betalen haha. Ja hoorrrr

Back