Waves gaat volledig over op abonnement: Waves Creative Access

De klant heeft inderdaad invloed blijkt. Ze zullen naar ik mag aannemen wel e.e.a. onderzocht hebben voordat ze de switch naar sub-only maakten. Ze zullen waarschijnlijk ook wel wat backlash en potentieel verlies van wat klanten ingecalculeerd hebben. Dat het van deze omvang en aard zou zijn heeft ze blijkbaar overvallen.

Een bedrijf kan ook een foute inschatting maken. Prima dat ze erop terugkomen.
Nu afwachten hoe het er straks uit gaat zien.

Nou prima? het bedrijf heeft nu een stigma als onbetrouwbaar, juist de betrouwbaarheid is iets waar m.n. de pro's willen, als ze in de studio met een client werken moet het gewoon ook.. werken zonder gezeik.

Zelf denk ik dat ze de kracht van 'influencers' wat hebben onderschat. Je zou zeggen dat juist de pro engineers zoiets wel prima zouden vinden, altijd de laatste updates en kosten zijn (voor hen) relatief laag. Maar dezelfde pro's hebben nu ook youtube kanalen, en een beetje ranten levert ook veel views op. Ik word de laatste dagen ook doodgegooid met youtube dingen over waves (en terecht).
Hierdoor zijn veel van hun klanten al op zoek gegaan naar alternatieven, en die zijn er in overvloed, vaak ook inmiddels al betere kwaliteit.

• Duimpje
Duimpjes: fpa
Het droge feit dat mensen doen wat de 'influencers' zeggen ( ga eens gewoon werken met je klauwen voor je geld man) geeft geen hoop voor den toekomst.
AI zal de rol van influencer over gaan nemen en dan kan je gaan lachen.

Het droge feit dat mensen doen wat de 'influencers' zeggen ( ga eens gewoon werken met je klauwen voor je geld man) geeft geen hoop voor den toekomst.
AI zal de rol van influencer over gaan nemen en dan kan je gaan lachen.
Zwets niet zo slap, de meeste van die gasten werken gewoon in de business en doe het YT kanaal er gewoon bij.
Met je "ga eens werken voor je geld". Dat is echt zo'n jaloerse kansloze opmerking.
Wat voorbeelden: True cuckoo, red means recording, colt capperrune , loopop, ricky tinez, gabe miller music, jon sine, venus theory, dan vasc, sonicstate, captain pikant, audiopilz etc etc etc.
Allemaal mensen die weten wat ze doen en dat goed over kunnen brengen. Bijna allemaal verdienen ze de eerste 3 a 4 jaar geen reet aan hun video's, vaak zelfs nog langer.

Ik denk niet dat kim kardasian of juice kanaal yvonne (of hoe dat mens ook heet) zich tegen het Waves debacle aan gaat bemoeien. De gemiddelde AI zal nu al een mooie samenvatting kunnen maken van de outrage, mede op basis van de menselijke onderbouwde meningen van "influencers".

Laatst gewijzigd:
Ik snap Septic zn punt wel. Uiteindelijk is waves niet overstag gegaan door de mening van klanten, dat interesseert ze al lang niet meer. Maar blijkbaar is de kunstmatig opgeklopte verontwaardiging van de youtube pipo's wel genoeg voor ze.

In dit geval valt dat goed voor ons uit maar ik krijg er wel jeuk van. Die mensen zitten er ook niet voor ons, en verkondigen vooral de mening waar de meeste views van komen. Mensen als red means recording of ben jordan zie je al langzaam weg bewegen van muziek content. Want er valt meer te verdienen door ieder stukje controverse wat opduikt uit te melken. Of het nou waves is of een of andere dj die demo songs als haar eigen uitbrengt

Alweer blij dat ik niks heb met plugins... Ik zag recent die deal nog voorbij komen ivm de waves voor erg weinig. Als ik wil softwaren doe ikt wel me de standaard plugs in ableton.

Afgelopen jaar de Gold bundel gekocht. Dat is dit wel zuur. Niet de hoofdprijs betaald, maar wel een slecht gevoel over het bedrijf. Zo lang ze nog werken is het prima, maar we gaat geen cent meer hun kant op. Geef mij maar bedrijfjes als ValhallaDSP, ToneBooster, D16. Goede support, betrouwbaar en mooie producten!

Geldklopperij inderdaad. Ik vraag mij af hoe die opties worden stopgezet/teruggedraaid bij eindigen abonnement of wanbetalers.
Die auto's zijn volgens mij gewoon 24/7 online. Dat schakelen ze gewoon op afstand in of uit. Net als dat ze met een chip constant je auto kunnen tracken.

Die auto's zijn volgens mij gewoon 24/7 online. Dat schakelen ze gewoon op afstand in of uit. Net als dat ze met een chip constant je auto kunnen tracken.
ze tracken alleen als je je subsciption betaald .....

Komaan jongens! het was allemaal maar om te lachen, Waves heeft iedereen goed liggen gehad: 1 April grapje! wees niet ongerust: Waves zal zoals altijd u geld uit u zakken blijven kloppen ;)

IMG_0070.jpeg

“Following your feedback, we are bringing back the option to purchase and update perpetual Waves plugin and bundle licenses, side-by-side with the new Waves Creative Access subscriptions. We are working to make perpetual licenses available to you again as quickly as possible. We will post real-time updates here as soon as they are available.”

“Following your feedback, we are bringing back the option to purchase and update perpetual Waves plugin and bundle licenses, side-by-side with the new Waves Creative Access subscriptions. We are working to make perpetual licenses available to you again as quickly as possible. We will post real-time updates here as soon as they are available.”
ik zal mij niet haasten :-)

Ik heb toch even een mailtje gestuurd want in de oude voorwaarden voor het update plan stond dat je ten alle tijden de update kunt doorvoeren. Mocht ik nog iets horen dan zal ik dat hier delen.
Ik heb vannacht een antwoord gekregen op mijn "support request" en dat is een copy/paste van de "brief" van de CTO Meir Shashous van 29 maart 2023. Toch netjes om een antwoord te krijgen. Ten tijde van de Bitwig outrage heb ik niets meer vernomen van Bitwig.

Waves was altijd al een k*tbedrijf dus deze episode was niet bepaald een verrassing. Hopelijk niet vergeten en vergeven maar ze dit tot jaren laten achtervolgen.

Back