CollApril 2023 - ishi & MatthewLeBlom

Leuke track!

Ah, hij is afgemaakt, ik vond de eerste post al heel sfeervol, het is een mooie track geworden zo bij elkaar, drums mooi aanvullend en geen noot teveel.
Die gitaar in het begin heb je daar een Strymon op aangesloten?

Die gitaar in het begin heb je daar een Strymon op aangesloten?
De galm op die gitaar is Death By Audio - Reverberation Machine en Eventide - Space (in die volgorde ook).
De modulatie is tremolo-arm van de gitaar.
Na Space (mono) gsplitst naar twee amps en die LR gepanned.

De galm op die gitaar is Death By Audio - Reverberation Machine en Eventide - Space (in die volgorde ook).
De modulatie is tremolo-arm van de gitaar.
Na Space (mono) gsplitst naar twee amps en die LR gepanned.
Ik snap je echt niet .. je hebt een EMT140 en dan gebruik je een plug of pendaal.

Maakt toch niet uit wat je gebruikt? als het goed klink dan is het goed :)

Een echte EMT? :P

En ja, het is mooi geworden :)
De mix mocht, naar mijn mening dat is, iets meer open getrokken, wat meer "airy" (maar dat kan nog steeds).

Cheers,
Exo. :mega:
Ik heb inderdaad een oude EMT staan maar daarmee kan dit soort galm niet gemaakt worden natuurlijk :)

Wbt de opmerking over de mix deel ik je mening maar hoe pak je dat aan? Zou je een eq op de master bus zetten?

Dat kan, maar je kan ook beginnen met de verschillende sporen wat meer uit elkaar te pannen (niet te veel!), de instrumenten die de lead maken tijdelijk wat meer naar voor te halen (mono) en daardoor er een verhaal en begeleiding in te onderscheiden.
Ook op elk spoor wat EQ en compressie toepassen zodat bepaalde frequenties elkaar niet in de weg gaan zitten en er geen "muddy" zones in het frequentiespectrum van de song ontstaan.
Uiteraard wat effect op de sporen afzonderlijk en dan op de master kan ook wonderen doen.
Dit gezegd zijnde heb ik ooit een EMT van de West-Duitse WDR gemist en daar heb ik nog altijd spijt van...

Cheers,
Exo. :mega:

Zo mooi!! Woorden schieten teko..:halleluja .

Back