CollApril 2023 - SRPP & tragmadat

Yes, en toen konden we niet meer terug haha!

En na van schrik bekomen te zijn, gevolgd door wat kennismakingsrituelen, hebben we voorlopig besloten:

- De maximale lengte gaat, als beperking, al lastig genoeg worden om aan te voldoen.
- We gaan iets 'stekeligs' maken

Tot zover :baco:

Oke een korte update, we hebben niet stil gezeten!

Ik ben begonnen met een opzetje aangezien mijn compagnon nog het 1 en ander moest installeren. Beide Reaper gebruikers, dus dat gaat alvast soepel.
Zoals wel vaker de laatste tijd wat gepielt op de Novation Circuit voor de inspiratie, wat daar precies uitkwam verklap ik verder niet maar volgens mij vrij stekelig :D
Eerste idee opgestuurd en later wat uitgewerkt en als multitrack geexporteerd.

Ik bleek later de zowel de bpm als de toonsoort niet helemaal goed te hebben, maar dat was volgens mij snel opgelost.

De volgende fase was een fuzzy baslijn eroverheen en nu ga ik nog iets knisperende modulairs erover krijgen.
Ik kreeg al wel zin om de hele boel om te gooien, zoals gewoonlijk, maar daar moet ik eerst weer even op broeden...

"Workflow" :D
20230416_220822.jpg

mist nog n dikke spin :)

mooi belicht hoor

Effe update, ik had een aantal stukjes bas ingespeeld, clean (met mijn zelfbouw shortscale Musicman Stingray achtige 5-snaar), fuzz (Squier Bronco door een kloon van een woolly mammoth fuzz), en fuzz gecombineerd met envelope filter (dezelfde Bronco, door dezelfde fuzz, met een Source Audio envelope follower).
Daarnaast ook een stukje synth lawaai gemaakt, met de MusicThing Radiomusic gemoduleerd door van alles en nog wat, en wat nootjes uit de Digitone, in twee VCO's door een ringmod, door een minimoog VCF/VCA combi door een BBD delay module die ook weer voorzien is van modulatie. Die twee dingen gaan dan een Chase Bliss Habit pedaal die er wat stukjes van vroeger doorheen strooit.

Geertjan had in eerste instantie een opzet gemaakt (op basis waarvan ik bovenstaande heb gedaan), en heeft daarna aan de struktuur gesleuteld zodat het geheel compacter en samenhangender is geworden. Er gebeurd veel in de track, en er is veel te ontdekken m.i.
Hij moet wel nog een ietsje korter misschien, hebben de andere teams daar ook last van? :D

Precies!

De rest van het huis is opgeruimd hoor, en deze "setup" had ik nu even gemaakt, want normaal moet ik aan dat bureau kunnen werken :)
Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik worstel wel met hoe het zo in te richten dat het altijd meteen bruikbaar is (afgezien van de modular patch uiteraard) en ordelijk. Misschien eens kijken naar wat snoeien in de modules en een kleinere case (aaaaaarrrggghhh!). We'll see, de racefiets en Wahoo Kickr trainer van mijn vrouw uit de kamer zal ook al een hoop helpen qua ruimte.

In het kader van: het is toch nooit klaar, toe maar...
Hier ons ongeveer precies zoals bedoeld, ietwat stekelige, muziekindje!
Niet te kort, maar zeker ook niet te lang :mexico:

Cactus Party!

Later wellicht nog wat meer over de gehele ervaring en technische details, het vond het in ieder geval uiterst leerzaam en zelfs nog leuk ook!!! :okdan:

Ik vind dit helemaal te gek, lekker drijvende basjes en beat en allerlei ongein er overheen, gruizige maar organische geluiden, eindigen in kermis chaos, top gemaakt! :halleluja

Leuke track met allerlei grappige en toffe sounds maar toch een duidelijke struktuur ook.
Klinkt voor mij alsof jullie wel lol hebben gehad met het maken van de track in ieder geval.

Back