Gloomy - 2.0 CU

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Wat denken jullie van deze? Ik ben er zelf niet 100% tevreden van, dus alle feedback is welkom.

:)

PS Ik vind dat draadje niet van mij waar ik alle nummers post...

Ik vind deze voor jouw doen minder. Dit mag ik zeggen, want jij grossiert in goede tracks ;)

Kick en bass klinken goed. De lead met melodie pakken mij niet. Misschien dat veranderen en ben je wel 100% tevreden!

Ik vind deze voor jouw doen minder. Dit mag ik zeggen, want jij grossiert in goede tracks ;)
Dat wil zeggen dat de track verbeterbaar is tot de perfectie. Dus, ik kan hem onder handen nemen. Wat zou jij er, buiten de melodielijn, aan veranderen, Peter. Dank je wel, man!

Kick en bass klinken goed. De lead met melodie pakken mij niet. Misschien dat veranderen en ben je wel 100% tevreden!
Wij gaan ermee verder, dank je wel voor de feed en te luisteren, Martinez.

Hey hey, ik ben er tot nu toe mee bezig geweest, 13 uur in het totaal.

Ik hoop dat ie zo wat beter klinkt, in mijn oren wel alvast. Thanks voor de tips, hierbij de link nog eens:

Kun je je dan voorstellen hoe het in mijn hoofd eraan toe gaat ;)
Ja yo, druk is mijn middennaam. Al ben ik maar een kalm menneke.
Hartelijk bedankt Googol!

Ik hoop dat ie zo wat beter klinkt
Klinkt beter. De hogere, helderdere tonen zijn prominenter aanwezig, dat wilde ik al voorstellen. Dit nummer pakt me toch niet, zoals andere tracks van jou. Lijkt net of je in een onrustige gemoedstoestand zit en dat dat zijn negatieve weerslag heeft op je creativiteit. Ik heb daar zelf ook regelmatig last van.

Eerlijk gezegd pakt de lead me niet, wat ik jammer vind want alles wat eronder gebeurd klinkt daarentegen erg vet. Ik denk dat zowel het geluid als de melodie frictie geeft met alle andere elementen. Als je het zelf mooi vind, zo laten uiteraard. Als de onzekerheid met de melodie te maken heeft zou ik over de investering van die uren heen stappen, na een goeie pauze kopie van het project maken en een nieuwe poging wagen voor een spoor bovenop de rest- dan nagaan of je vind dat er het beter op is geworden. Helpt voor mij in ieder geval geregeld.

Ik denk dat de zaagtand iets te nadrukkelijk aanwezig is, je kan hier eventueel een filter op zetten met wat modulation, dan krijgt de rest van de track ook wat meer lucht, daar zit ook genoeg variatie in voor mijn gevoel.

je kan een filter plugin achter de saw zetten of als de synth zelf al een filter heeft de hoge frequencies weg filteren met de cutoff knop, dan met bijvoorbeeld een lfo de cutoff knop laten bewegen hoe jij dat wilt. Je kan ook gewoon verder gaan met je volgende track, je bakt ze als warme broodjes :halleluja
:mega:

Ik ben zeer beperkt in mijn kennis van mijn DAW. De effecten worden vanzelf gecreeërd, door het mengen van een overvloed van geluiden. Zo doe ik het meestal. Thanks man, eens kijken of ik vandaag aan een nieuw nummer zal beginnen.

Goeie overall sound, prima mix. Die lead klinkt alleen los ingespeeld, zonder quantisation achteraf.. dat is vaak "lekker" en menselijk, maar hier stoort het me, mag het juist "machinaal strak".. geldt voor meerdere partijen overigens (in dat laatste melodietje op het einde hoor ik het ook).

Goeie tip van @Jason31 om te spelen met filters, en goed dat je daarnaar vraagt. Ter info, scheelt misschien: modulation kan je ook opvatten als een ander woord voor "automation", misschien heb je daar al ervaring mee.

PS Ik vind dat draadje niet van mij waar ik alle nummers post...

Gloomy's Tracks? Allemaal in 1 draad

Gloomy's WIP-topic

lekker 'druk', erg lekkere mix, ook zeer mooi en krachtig, de sounds.. wel alles.. dit bevalt me zeer.
mijn dank is groot, beste Arjan :)

Back