Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Apple ondersteunt nu de laatste macOS versie op tot 7-8 jaar oude systemen. Als je bijvoorbeeld Logic wil gebruiken vereist dat vaak ook een enigszins recente macOS versie. Oudere systemen kunnen nog een paar jaar blijven hangen op een oudere versie, maar dan is het klaar met alle updates dus ook security. Als je een machine dedicated voor muziek gebruikt kan je die net zolang gebruiken totdat de developer certificaten voor de software die je hebt verlopen zijn. Mogelijk valt daar nog wel enigszins omheen te hacken, maar ook dat gaat dan weer ten koste van een beetje security.Waarom heb je support nodig? Hij doet het toch prima. Of stoppen ze ook met security updates? Ik geef mijn computer meestal maar 1 of Max 2 OS updates en dan gebruik ik ze gewoon tot ze te sloom zijn om nog goed mee te werken. Apple komt ieder jaar lijkt wel met een nieuw OS uiteindelijk ben je meer bezig je systeem draaiende te houden ipv muziek maken.
Die lichtcomputer concepten worden al decennia gecirculeerd, maar lijken net als zelfrijdende auto's, quantumcomputers en kernfusie nogal complex en niet iets wat de komende jaren veel impact gaat hebben op het maken van muziekGrappig toch wel, indertijd startte ik het draadje om 'ns wat met elkaar te bouncen over Moore's Law en de toekomst van de computer.
Al gauw ging het vooral over wat ze nu gebruiken en de eventuele problemen of voordelen van hun huidige computer en/of OS.
Ik dacht om 'ns een nieuwe clip te plaatsen over chips die volgens een nieuw principe werken, met lichtsnelheid gaan en dus de nadelen van de gewone computer niet meer hebben en daarna reageren mensen nog steeds over hun OS en computer wat ze nu hebben, het gaat nog steeds over Apple en Windows.
Schijnbaar interesseert mensen de nieuwe techniek en de stappen die gemaakt worden niet echt?

Ik kon nu al software niet meer installeren omdat deze een bepaalde software versie van Windows nodig had. De laatste versie van Ableton Live (12) kon ik al niet meer installeren.Waarom heb je support nodig? Hij doet het toch prima. Of stoppen ze ook met security updates? Ik geef mijn computer meestal maar 1 of Max 2 OS updates en dan gebruik ik ze gewoon tot ze te sloom zijn om nog goed mee te werken. Apple komt ieder jaar lijkt wel met een nieuw OS uiteindelijk ben je meer bezig je systeem draaiende te houden ipv muziek maken.

Waarom heb je support nodig? Hij doet het toch prima. Of stoppen ze ook met security updates?
Heb zelf jaren geleden ook zo'n toren gehad, dat waren dan ook echt beesten van machines die lang meegaan. Geen idee hoeveel gebruik je er van maakt, maar reken er wel op dat die machines zo'n beetje permanent 200W staan te trekken (standkachels) en dat best kan aantikken op je stroomrekening. Ik gebruik nu een M serie mini waarvan zelfs het instapmodel zo'n oude pro tower er op alle fronten finaal uittrekt met een tiende van het energieverbruik.Ik gebruik nog steeds een Mac Pro uit 2008 met Max MSP 8 en Ableton Live 11. Draait prima voor wat ik ermee doe.
Oh dat kan ik wel hoor, maak je geen zorgen. Maar een nieuwe computer betekent ook zuiniger, stiller, sneller. Dat is toch anders dan af en toe je cache en temp files wissen.Of je leert omgaan met je computer en houdt hem zelf fris. Voor Mac kan ik findanyfile aanraden. Gaat heel ver.
Of je leert omgaan met je computer en houdt hem zelf fris.
Oh dat kan ik wel hoor, maak je geen zorgen. Maar een nieuwe computer betekent ook zuiniger, stiller, sneller. Dat is toch anders dan af en toe je cache en temp files wissen.