Annette Peacock

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Hmmm waarom ken ik haar niet?
Ze bonjoured David Bowie de studio uit.
Rapt een paar jaar voor de eerste rap plaat.
Heeft de eerste electronische sounds in een band.
Een poet en pionier.

Soort van Joni Mitchel die je dan wat Heroine en LSD voert. :-)

Ben in 1 seconde fan.

1683832502820.png

Cool ga ik checken.
Erg fijne muziek en een leuke vrouw ook.

Soort van Joni Mitchel die je dan wat Heroine en LSD voert. :-)
Wel goed gevonden idd, ik hoor ook wel overeenkomsten tussen haar en Joni.
Ik kwam haar naam in de eighties wel 'ns tegen al heb ik haar nooit echt gevolgd maar ze zat toch een beetje in de wat meer experimentele muziek volgens mij
Lekker album trouwens!

Wel goed gevonden idd, ik hoor ook wel overeenkomsten tussen haar en Joni.
Ik kwam haar naam in de eighties wel 'ns tegen al heb ik haar nooit echt gevolgd maar ze zat toch een beetje in de wat meer experimentele muziek volgens mij
Lekker album trouwens!
Ah dat verbaasd me.
Dacht dat jij alle muziek in de wereld wel kende :)
Vind het leuk te zien hoe zo een intelligent wezen mooie muziek maakt en in haar teksten praat over introspection, the revolution has to come from within. etc
Dat soort spirituele zaken zijn naar mijn mening het hoge wat er in kunst kan worden gevonden.
En daarom neem ik haar al heel snel serieus omdat dat erg met me resoneert.
Nou ja daarnaast gewoon ook mooie muziek.

Ah dat verbaasd me.
Dacht dat jij alle muziek in de wereld wel kende :)
Haha, dat valt wel mee, ik wist dat ze getrouwd was met Gary Peacock vandaar haar achternaam.
Haar man speelde upright bass, vooral jazz, hier een stukje samen met Ralph Towner een virtuoze jazz en wat abstracte gitarist waar ik lang geleden nog wat muziek van had Gary Peacock-Ralph Towner
Beiden hebben ze wel muziek uitgebracht op het ECM label; da's een label wat bekend staat om z'n hoogwaardige opnames van veel jazz en ook wel wat meer de meditieve wat meer abstracte muziek, Keith Jarret heeft daar ook wel muziek op uitgebracht, misschien wel een label voor jou om te onderzoeken als je het nog niet kent.

Keith Jarret vind ik ook erg goed.
ga eens het ecm label checken. had dacht ik wel al wat muziek van Avishai Cohen een trompettist en Keith Jarret van ecm op plaat en vind dat heel goed te nassen.

Back