Exponentiële kostenstijging webhosting?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Toen ik jaren geleden een abonnement op webhosting plus e-mail nam kostte mij dat een paar tientjes per jaar, dit jaar (en een paar overnames van het webhosting bedrijf verder) kost dat mij inmiddels ruim 180 euro per jaar. Zijn de kosten voor webhosting werkelijk zo extreem toegenomen, of wordt mij een poot uitgedraaid? :( Wie heeft er zicht op dat wereldje?

Tijdje geleden om die reden overgestapt van Yourhosting naar Strato. Van 135 per jaar naar 50 cent per maand voor simpele webhosting + domein. Andere domeinen voor e-mail onder gebracht bij Google Domains.

Kan je dan wel hetzelfde webadres en e-mail adres houden?

Tijdje geleden om die reden overgestapt van Yourhosting naar Strato. Van 135 per jaar naar 50 cent per maand voor simpele webhosting + domein. Andere domeinen voor e-mail onder gebracht bij Google Domains.
Crap!! Tijdje terug nog lopen zoeken.. Strato was toen duurder..

Domeinnaam is ook een stuk goedkoper.. zo niet de goedkoopste.. (€4,80 p/jaar) Of is Google nog goedkoper??

Laatst gewijzigd:
Kan je dan wel hetzelfde webadres en e-mail adres houden?
Strato wil wel dat je het domein dan bij hun onderbrengt of je registreert een nieuw domein. (maw, je kan niet DNS records van je domein aanpassen bij provider X om te laten verwijzen naar Strato). Om die reden email domeinen los onder gebracht bij Google.

Ik zit nu bij Neostrada (Part of Versio). Zou er een zinnige reden zijn waarom zij een dergelijke hoge prijs rekenen?

Google doet 8,- per jaar voor .NL.
Check.. :)

Volgens mij was het abbonnement toen ik webruimte zocht en 'n domeinnaam wilde verhuizen 12 euro voor het eerste jaar.. daarna werd het 'n stuk duurder, zoals bij veel hosters.. Maar ze hebben ook 'mini' die had ik toen niet gevonden..

Ik ben voor deze gegaan.. (1gb) Prima support.. van de hoster zelf denk ik..:D Ik heb wel 'n paar keer hulp nodig gehad iig.. hij was redelijk snel met reageren, ook in de avond. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik zit nu bij Neostrada (Part of Versio). Zou er een zinnige reden zijn waarom zij een dergelijke hoge prijs rekenen?

Ik zat 2 jaar terug ook bij Versio.. ik had een online portemonnee waar ik, toen het nog mega cheap was, 'n keer 250 euro op had geparkeerd, lekker makkelijk.. toen kreeg ik ineens een notificatie dat ik moest dokken en toen ik al mijn inloggegevens eindelijk had gevonden snapte ik waarom.

Aha - dan zit er niets anders op dan om daar te vertrekken.

Check de reviews.. Versio wordt als "Gemiddeld" beoordeeld met 2,9 / 5 op Trustpilot

Ik ben er denk ik goed vanaf gekomen.. was wel even zoeken hoe 'automatisch verlengen' stop te zetten.. maar ik denk dat de gemiddelde mensen denken dat als je verhuisd bent ook alles automatisch stopt.. niet dus.. Of ze hebben dat nog dieper in het menu verborgen.. ?? Die reviews.. :( ?! ongelofelijk..

Laatst gewijzigd:
Ziet er niet best uit, oplichters dus. Ik heb ook zelf nooit voor Versio gekozen maar mijn oorspronkelijke webhosting is een paar keer door andere bedrijven overgenomen en zo kwam ik er ongevraagd terecht...

Ik lees dat Versio ook is overgenomen.. brr..

Wel opvallend dat er toch nog afentoe toch ook nog een (super) positieve review is gegeven, in schril contrast met uitsluitend waarschuwingen voor dit bedrijf..

2uHosting => Neostrada => Versio => Total Webhosting Solutions. En dat alles onder het mom van efficiënter werken en betere dienstverlening. Niet dus! :(

Zie hier wat achtergronden: Versio wéér een prijsverhoging?! Dit zijn de 3 Beste Alternatieven!

Thanx!! Er is voldoende concurrentie iig !! :okdan: Versio of de partij die het overgenomen heeft prijst zichzelf helemaal uit de markt.

Je krijgt tegenwoordig iig ook stukken meer opslagruimte voor het geld wat je voorheen moest betalen. Ik ben wel blij dat het bij mij nu weer draait.. dat is het ook denk ik. Veel mensen hebben niet eens de know how over hoe te verhuizen of gewoon de tijd niet om er in te duiken.. als je druk bent met je zaak en alles eromheen.. dan blijf je ook zitten omdat je vooral je website in de lucht wilt houden.. en dat weten die bedrijven ook en verhogen ze hun tarieven.. maar als ik de reviews mag geloven houdt Versio nog niet eens je website in de lucht..

Ook niet geheel onbelangrijk.. de snelheidtest.. wat waarschijnlijk ook weer invloed heeft op de ranking in een search engine..

oh.. dat gaat over wordpress.. :ehm:

Dit tabelletje denk ik?? Mijn.host scoort heel goed.. Versio slecht..

Laatst gewijzigd:
Veel mensen hebben niet eens de know how over hoe te verhuizen of gewoon de tijd niet om er in te duiken.. als je druk bent met je zaak en alles eromheen.. dan blijf je ook zitten omdat je vooral je website in de lucht wilt houden.. en dat weten die bedrijven ook en verhogen ze hun tarieven.. maar als ik de reviews mag geloven houdt Versio nog niet eens je website in de lucht..

Precies dat!

Ik heb al jaren niets meer aan mijn website gedaan, maar vond het wel handig dat er ook e-mail bij zat. Ik kan dus beter met die site stoppen. Dan moet ik nog steeds wel een alternatief voor mijn e-mail vinden. Maar zo doorgaan kost het me kapitalen voor niets.

Volgens mij is Strato Mini (het pakket wat @hrubix opperde) verreweg het goedkoopste alternatief voor 10.80 per jaar inclusief domeinnaam

Maar wie zegt mij dat dat bedrijf ook niet opgekocht wordt...

Back