19vierentachtig
Ouwe rot
Whatever man. Prima.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof er niets van dat je dit 100 procent meent.Als mensen daadwerkelijk vintage alleen zouden kopen om muziek mee te maken dan zouden de prijzen zeker zakken, want om louter muziek te maken heb je geen vintage nodig. Mensen die vintage kopen willen of heel graag vintage hebben vanwege nostalgische gevoelens die ze er bij hebben of zien het als een investering / handelswaar.

Ik heb niet het gevoel dat mensen hier lopen te miepen, er is een topic gestart en ik zie alleen maar interessante inzichten.Ik zie het probleem ook niet. Koop een Jupiter 8 voor 20k, maak er een paar vette songs mee en verkoop hem weer voor 25k.
Dan ben je een paar vette songs en 5k rijker dan dat je hier je hele leven op het forum gaat lopen miepen over die hoge prijzen
vintage voor iemand van 20 is iets anders dan vintage voor iemand van 50. waar wij ouderen de mc-303 een neppe schijtbak vonden, kan dat voor iemand van 30 juist een warm gevoel van nostalgie geven omdat het zn eerste synth was. en tot 10 jaar geleden moest je vintage gaan als je goeie analoge drums, of polys wilde. er is nu zoveel dat dat niet meer nodig is, zeker ook met alle klonen tegenwoordig van hi end tot behringer. en vintage spul is over het algemeen niet in de handen van twintigers, in welke markt dan ook ;-)Ik heb niet het gevoel dat mensen hier lopen te miepen, er is een topic gestart en ik zie alleen maar interessante inzichten.
Moet zeggen dat ik jou antwoord wel beetje kort door de bocht vind. Hoe kan een musicus van 20 nou nog de joy van vintage ervaren? Die hebben doorgaans toch geen 20k liggen.
Ik heb niet het gevoel dat mensen hier lopen te miepen, er is een topic gestart en ik zie alleen maar interessante inzichten.
Moet zeggen dat ik jou antwoord wel beetje kort door de bocht vind. Hoe kan een musicus van 20 nou nog de joy van vintage ervaren? Die hebben doorgaans toch geen 20k liggen.
Zeker, dat heb ik ook gemerkt. Want er zijn er die willen precies dat zelfde geluid terug als een soort hebbeding. Terwijl ik zeg ik maak het wel eventjes na (met m`n ervaring.) Het zelfde verhaal als het gaat over origineel of namaak. De uitgebreidheid en de complexiteit is ook groter geworden met nieuwe apparaten zodat er ook een groter bereik is gekomen om geluiden na te maken.vintage voor iemand van 20 is iets anders dan vintage voor iemand van 50. waar wij ouderen de mc-303 een neppe schijtbak vonden, kan dat voor iemand van 30 juist een warm gevoel van nostalgie geven omdat het zn eerste synth was. en tot 10 jaar geleden moest je vintage gaan als je goeie analoge drums, of polys wilde. er is nu zoveel dat dat niet meer nodig is, zeker ook met alle klonen tegenwoordig van hi end tot behringer. en vintage spul is over het algemeen niet in de handen van twintigers, in welke markt dan ook ;-)
Waarschijnlijk heb je vandaag de dag gelijk en kan je 50 procent van de synths geluiden na maken dus dat is positief, helaas zijn die synth die ze namaken vaak ook prijzig.Zeker, dat heb ik ook gemerkt. Want er zijn er die willen precies dat zelfde geluid terug als een soort hebbeding. Terwijl ik zeg ik maak het wel eventjes na (met m`n ervaring.) Het zelfde verhaal als het gaat over origineel of namaak. De uitgebreidheid en de complexiteit is ook groter geworden met nieuwe apparaten zodat er ook een groter bereik is gekomen om geluiden na te maken.
Er zijn gelukkig technisch kundige mensen -zoals forumlid humanerror- die met alle liefde knutselen aan vintage gearAls je de spullen, kennis en tijd/zin hebt om aan die dingen te knutselen is dat een optie. Ik heb dat niet.
heb er absoluut geen probleem mee daar geld aan te spenderen, ik gun het diegene en de Synth van harte.
die heeft me echt aangestoken lolHa, hij wordt pas mythisch als ik hem heb gehad lolDoor deze emotie verandert het instrument van tool om muziek te maken in een mythisch verzamelobject
ben het niet helemaal met je eens hier, het is zeker niet de emotie die ik erbij heb. Het is enerzijds een houvast, dat je zeker weet dat je met dat apparaat goede dingen kan maken omdat dat al gedaan is (Ofwel, als het niet lukt, ligt het aan mij)Er zijn bepaalde synths die ik niet meer koop omwille van repareerproblemen. Bv display van een Z1 (V-synth displays zijn ook duurrr), custom ICs of exotisch RAM in een boel synths, halve PCs zoals Oasys...dan zijn vele seventies synths veel eenvoudiger in leven te houden. CS reeks en Polymoog even negeren.Een PC uit het jaar 2000 of een sintersyzer uit dat jaar. Het prijsverschil is nogal opgelopen dan.
In het voordeel van de sintersyzer die meer waard is.
Toch gaat het niet helemaal op dat : hoe analoger hoe duurder.
De elektronica printen van voor 1975 zagen er uit als gemaakt van bruin karton.
Die waren een stuk onbetrouwbaarder en dat kwam er vooral uit op het moment dat men instrumenten overal heen ging meesjouwen.
Die oude viool van een paar eeuwen oud is wel duurder geworden.
Die loodzware bakken van sintersyzers van de begintijd die weinig kunnen zullen eerder museumstuk zijn dan dat ze hier of daar nog dienst doen.
Dacht ik zo. En als er wat aan mankeert? krijg het maar eens gerepareerd.