Waldorf Quantum & Iridium

Dat viel me ook op, dus ik heb ze zojuist auf Deutsch gepost.

Dat viel me ook op, dus ik heb ze zojuist auf Deutsch gepost.
waarschijnlijk doen ze eerst de quantums, en moet Rolf ze er allemaal in z'n eentje erin schroeven :-)

Laatst gewijzigd:
Ik zie de Iridium keyboard er (inmiddels) wel tussenstaan, maar nergens zie ik genoemd worden dat het instrument ook persoonlijk afgeleverd/opgehaald kan worden.
Ik aarzel wel om de Iridium zonder meer te verzenden.

In de mail stonden alle modellen met een eigen link dus je kunt ze allemaal aanmelden. Ik kan hem ook langsbrengen alleen weten ze nog niet of ik hem dezelfde dag ook meteen terug kan krijgen vanwege uitgebreide tests, dat gingen ze nog overleggen.

• Seeds new synthesis method
  • Per-Note Parameter Locks (featuring Aphex Twin)
  • 4-Layer Multi-Timbral Modes incl. round-robin and random-robin
  • Flavour control for micro-variations in timing, pitch and timbre
  • 6 GB Increased sample Flash memory (except Quantum MK2, which has already 59 GB)
Maar dat is voor opslag denk ik, zie niets over extra RAM.

Ik zie de Iridium keyboard er (inmiddels) wel tussenstaan, maar nergens zie ik genoemd worden dat het instrument ook persoonlijk afgeleverd/opgehaald kan worden.
Ik aarzel wel om de Iridium zonder meer te verzenden.
Meld je aan via het adres dat Nap hierboven heeft opgegeven. Je komt dan op een wachtlijst te staan. Kennelijk gaat de Quantum voor. Die was er dan ook eerder dan de Iridium.
Ik laat hem ook langsbrengen.

Hier ook de Quantum MK2 aangemeld en ik ga ook maar één of twee rondjes Remagen inplannen denk ik. De Iridium Core laat ik maar origineel, iets te duur om ook te upgraden en zo kan ik wat patch-compatibiliteit testen.

Laatst gewijzigd:
Mijn Quantum MK2 was destijds zo'n B-Stock van Waldorf zelf. Eén klein krasje op de cutoff-knop, en die kon ik voor 5 euro meebestellen via Waldorf's onderdelen-shop. Verder 100% in orde. Dus zeker geen tweedehands inderdaad, maar gewoon topdeals met kleine optische productiefoutjes.

Dit keer betreft het wel een Quantum MK1, maar het hoofdverschil is vooral het ontbrekende PolyAT keyboard en minder flash-geheugen (en dat wordt weer geupgraded met de SOM).

Die Waldorf M kriebelt.

Laatst gewijzigd:
Beter laat dan nooit: Eindelijk wat tijd om de 4.0 firmware te installeren op mijn Quantum. En wat is die poly arp ontzettend tof zeg, het geeft direct een andere dimensie aan mijn patches en ook vet: alle noten gaan ook via MIDI naar buiten waardoor ik nu iedere synth in de studio van de poly arp kan voorzien! :halleluja

Back