Tim .Ocean - You Dron0

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Gitaarloze psychedelica.
Heb sind kort een Brainwave pitch shifter die zit hier op 2 amps 1x als een hybride shimmer en 1x als picthed delay.
De Brainwave zit in de feedbackloop van 2 EHX memory boyzzz BBD delays.

De intro drum had ik perongelijk bij de opname de verkeerder mics gekozen dus hoor de je snare etc door de amps gek doen.
De muziek heb ik in Nederland geschreven toen we daar op vakantie waren.

Een ukulele heeft dus max 4 noten en daar kun je dus prima muziek mee schrijven :-)\

Dat geluid is de snare drum die per ongelijk van mijn drumkit via de ukulele + fx en amp werd opgepikt.
Smaakt naar meer om amp met fx en mics bij een drum kit te zetten.
Die Ukulele intro zuigt wel. Denk dat die weg gaat.

Klinkt als een compromisloze jam met een lekkere psychedelische vibe.
Zo zie je maar wat ongelukjes met mic leuk kunnen uitpakken.

één van de meest bekende "foutjes" is bijv I feel fine van de Beatles, ze waren de eersten die feedback gebruikten op een track.
John Lennon zette z'n gitaar tegen de speaker en opeens was er feedback, dat vonden ze zo lekker dat ze het in het intro hebben gebruikt.

Beetje Manu chao meets massive attack, met aan het einde een beetje the doors. Supercool! en die ukkelillie in t begin is lekker hoor, maakt m lekker campfire mellow…om vervolgens een heel andere kant op te gaan.

🤘🤘👍👍

Lekker psychedelisch is zeker gelukt! De mix is wel erg scherp en your face. Misschien hoort het bij het genre (ik heb er bij veel rock muziek ook last van, dus wellicht ligt het ook aan mij), maar ik heb het idee dat er wel wat ruimte te maken valt in de frequenties (bv. met trackspacer). Ik denk dat ik m dan beter kan waarderen. Muzikaal gezien vind ik het vet!

Ja gaaf. Wat er mankeert aan de mix, komt de sfeer ten goede (zoals dat gaat). En je houdt dat al aardig in balans. Zou niet kunnen aanwijzen wat beter zou mogen. Misschien het totaal een beetje smoothen.

En ik had de baslijn graag de akkoorden horen volgen (al is 't af en toe), maar misschien had je die als eerste opgenomen en wilde je door. Die brug was (dan ook) fijn.

Hi thanks voor de feedback allemaal.
Zelf denk ik dan de track wat verder kan worden uitgebouwd.
Wat synths erbij en de intro Ukulele met beter timing spelen.
Dat van de bas de akkoorden doen is ook een idee om te proberen.

De track heeft wel een fijn karakter kwa sound maar vind het toch wat dun klinken en denk dat er meer in zit.
De basgitaar heeft bv weinig sub.
Nou ja zoveel ideeen :)

Cheers

Back