Verborgen knopjes...

In de 80’s in Spanje op n camping was een handdroger die dit al had. In de begin 2000’s had ik een lamp die ik kon aandoen door de metalen voet aan te raken. En die had 3 standen qua felheid of uit.

Vw komt terug van dat getouch, werd tijd, irritant en gevaarlijk.

Kennen we de oude bang&olufsen hifi uit de jaren 70 en begin jaren 80 nog ?
Dat was toen al erg futuristisch met de "touch knopjes"

Zelf heb ik nog steeds een beomaster staan die ik toen gekocht heb , en alles doet het nog steeds ;)

beomaster_.jpg

Sjeus, zo oud al joh? Die dingen ken ik nog wel van vroeger, die waren toch niet te betalen destijds?

Kennen we de oude bang&olufsen hifi uit de jaren 70 en begin jaren 80 nog ?
Dat was toen al erg futuristisch met de "touch knopjes"
Oh yes, dat was toen nothing short of spectacular in die tijd, dat minimalistic design van ze.
Ik was een jaar of 16 in the golden era of hifi, zeg maar de periode dat hifi volwassen werd en iedereen graag een leuke hifi set thuis wilde.
We hadden in Amsterdam in de pijp op de ceintuurbaan waar ik vlakbij woonde een hifizaak die B & O in de etalage had staan met zo'n draaitafel met een tangentiale arm.
Ik heb wel verschillende keren met m'n neef samen ons staan te verlekkeren voor het raam, we vonden het geweldig!
Daar maakten ze ook wel naam mee in die tijd want het was iets geheel nieuws, later begreep ik dat nog voor dat hun deze uitbrachten er al een draaitafel van Rabco (Harman Kardon) met een tangentiale arm was maar die zag je gewoon nergens.
Ik heb zelf in de seventies en eighties een paar draaitafels gehad met een tangentiale arm, samen met de vele goede albums die op vinyl uitkwamen was dat een heerlijke tijd voor de muziekliefhebber.

Back