D16 - Drumazon 2 (TR-909 emulatie)

D16 heeft Drumazon 2 uitgebracht. Deze TR-909 emulatie heeft, wat mij betreft, weer een paar erg mooie verbeteringen:
  1. Grid voor de beats te programmeren
  2. Effect chain
  3. Een channel strip voor alle drum sounds
  4. Master bus instellingen
  5. Midi mapping
  6. Etc.

Nu tijdelijk voor €89 en als je Drumazon 1 hebt voor €29.

gui_synth.jpg

Attachments

• 1695668507252.png
    1695668507252.png
    57,2 KB · Bekeken: 159
wel een fijne drumcomputer, ik heb de Arturia Spark 2, die eigenlik altijd voldoende was, als ik drumkits wilde gebruiken of drumkits via Maschine.
maar op 1 of andere reden, heb ik al 3 de drumcomputers van D16, als weggevertjes (Novation kan ik me herinneren, en waarschijnlik als freebie bij een aankoop en de andere, waarschijnlik ook).
dus de upgrade prijs, was voor mij de gehele prijs.

eens kijken wat ik met de 909 kan gaan doen....

Ik vind de tr-909 leuk, al fijn wat uurtjes mee zitten spelen, maar die toms. Daar kan ik niet zoveel mee, helaas. Wat ik ook probeer: het lijkt telkens niet helemaal te passen. Vast... voorkeur.

De 808 volgt ook in de versie 2 look-and-feel. Ik heb het gevoel dat ik daar toch wat meer plezier mee ga beleven.

Er is een nieuwe update vr de drumazon :Version 2.03
2.0.3

# Added
- Pattern Copy/Paste between instances

# Fixed
- Wrong title in Load Midi Map & Load Host Automation windows
- Loud crackles when changing some presets

Nog mensen hier de Drumazon 2 gebruiken? Ik heb hem al een tijdje en vind hem toch wel tof. De interne effect routing (met die 2 buses en 5 slots per bus) vind ik een beetje omslachtig maar het werkt wel. De effecten op zich zijn ook niet verkeerd. En de sequencer werkt ook prima. Ik heb mijn Roland TR8S in ieder geval verkocht omdat ik het toch makkelijker vind om alles met software te doen. Geen gedoe meer met alles wat je in een hardware drumcomputer hebt gemaakt weer naar je DAW project te krijgen etc. En qua klank doet dit niet onder voor alle 909 hardware emulaties (of zelfs de originele bak) denk ik.

Ik zie nu ook dat de tweede versie van die 606 emulatie ook net uit is. Op zich ook leuk. Al voegt zo'n 606 nu misschien niet heel veel toe aan een 909 of 808. Zeker niet als je de klanken al zo kan aanpassen als bij D16. Wat vinden jullie?

ja

Nog mensen hier de Drumazon 2 gebruiken? Ik heb hem al een tijdje en vind hem toch wel tof. De interne effect routing (met die 2 buses en 5 slots per bus) vind ik een beetje omslachtig maar het werkt wel. De effecten op zich zijn ook niet verkeerd. En de sequencer werkt ook prima. Ik heb mijn Roland TR8S in ieder geval verkocht omdat ik het toch makkelijker vind om alles met software te doen. Geen gedoe meer met alles wat je in een hardware drumcomputer hebt gemaakt weer naar je DAW project te krijgen etc. En qua klank doet dit niet onder voor alle 909 hardware emulaties (of zelfs de originele bak) denk ik.

Ik zie nu ook dat de tweede versie van die 606 emulatie ook net uit is. Op zich ook leuk. Al voegt zo'n 606 nu misschien niet heel veel toe aan een 909 of 808. Zeker niet als je de klanken al zo kan aanpassen als bij D16. Wat vinden jullie?
Als ik muziek maak in Ableton, dan gebruik ik hem niet. Ableton heeft zelf 606/808/909 samples.

Als ik muziek maak in Cubase of in Logic, dan gebruik ik het wel, maar dan ga ik het wel bouncen

Als ik muziek maak in Ableton, dan gebruik ik hem niet. Ableton heeft zelf 606/808/909 samples.

Als ik muziek maak in Cubase of in Logic, dan gebruik ik het wel, maar dan ga ik het wel bouncen
Daar zit wat in. Ik doe ook alles met Ableton. Maar dan vind ik de sequencer en de klank bewerking van de drum sounds in Drumazon 2 toch nog wat uitgebreider dan de standaard 909 kit in Ableton.
gebruik je ook gewoon de standaard 909 kit van Ableton?

Hoe bedoel je precies met bouncen in Cubase? wat bounce je dan?

Daar zit wat in. Ik doe ook alles met Ableton. Maar dan vind ik de sequencer en de klank bewerking van de drum sounds in Drumazon 2 toch nog wat uitgebreider dan de standaard 909 kit in Ableton.
gebruik je ook gewoon de standaard 909 kit van Ableton?

Hoe bedoel je precies met bouncen in Cubase? wat bounce je dan?
Ik gebruik de standaard samples van de 909 in Ableton, niet de drumkit.

Als ik bijvoorbeeld een loop/sequence met Drumazon heb gemaakt, kun je dat converteren naar een wav in de volgende kanaal. Dat is bouncen.

Ik gebruik de standaard samples van de 909 in Ableton, niet de drumkit.

Als ik bijvoorbeeld een loop/sequence met Drumazon heb gemaakt, kun je dat converteren naar een wav in de volgende kanaal. Dat is bouncen.

Wat vind je het voordeel van de 909 samples in Ableton tov de kits? Het mooiste van Drumazon is dat je de drum geluiden nog kan aanpassen qua tuning attack decay en snap etc. Daarmee werkt hij hetzelfde als een hardware drumcomputer, plus je hebt alle digitale extra's en gebruikersvoordelen.

Wat vind je het voordeel van de 909 samples in Ableton tov de kits? Het mooiste van Drumazon is dat je de drum geluiden nog kan aanpassen qua tuning attack decay en snap etc. Daarmee werkt hij hetzelfde als een hardware drumcomputer, plus je hebt alle digitale extra's en gebruikersvoordelen.
Ik kan samples in elk kanaal doen en ze apart bewerken met een effect zonder omwegen.

Als ik een kit doe, kan ik wel binnen een kit een effect plaatsen, maar dat is voor mij onoverzichtelijk.

Ieder ze meug, maar ik vind die sound/interface van al die d16 dingen niet echt top of the Bill, blijf het een beetje plastic vinden. Sorry.

Die RolandCloud is gewoon kut, maar die drumplugs zijn wel erg goed.

Ieder ze meug, maar ik vind die sound/interface van al die d16 dingen niet echt top of the Bill, blijf het een beetje plastic vinden. Sorry.

Ik vind het niet onderdoen voor de sounds uit de Roland TR8S die ik had eerlijk gezegd….waarschijnlijk zijn dat nagenoeg dezelfde sounds als de Roland cloud drum plug-ins?

Wat bedoel je precies met plastic? Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen qua sound.

Back