Zoek FM monster

Status
Please reply by conversation.
Geduld hebben.. er stond een tijd terug een SY77 voor 200 en die bleef best lang te koop staan. In ieder geval niet gaan voor iemand die em voor 400 aanbied. ;)
TG77 niet aan beginnen.. way overprised.. enige voordeel is 8 extra outs.. maar bediening is minder prettig dan op de SY.. als je de ruimte hebt, die doen..

Ik heb ook weer een SY99 gekocht.. 275, in een mooie staat.

Er staat nu iemand die er een aantal verkoopt.. misschien ff contacten?? ≥ Aantal Yamaha FM synths — Synthesizers — Marktplaats

Heb hier op MP toevallig een DX200 staan... Hands-on UX, DX7 compatible, resonant multi-mode filter, morphing, sequencer...

Geduld hebben.. er stond een tijd terug een SY77 voor 200 en die bleef best lang te koop staan. In ieder geval niet gaan voor iemand die em voor 400 aanbied. ;)
TG77 niet aan beginnen.. way overprised.. enige voordeel is 8 extra outs.. maar bediening is minder prettig dan op de SY.. als je de ruimte hebt, die doen..

Ik heb ook weer een SY99 gekocht.. 275, in een mooie staat.

Er staat nu iemand die er een aantal verkoopt.. misschien ff contacten?? ≥ Aantal Yamaha FM synths — Synthesizers — Marktplaats
Zijn die prijzen mazzeltjes of ... ik kom ze voor zulke prijzen nooit tegen...:?

Zijn die prijzen mazzeltjes of ... ik kom ze voor zulke prijzen nooit tegen...:?
Heb een week later nogeens gekeken en stond er gewoon nog.. Was in goede staat.. 😉

Ik begin de indruk te krijgen dat jij vrij ruim woont, of anders een flinke opslagruimte hebt?
Ik ga heel efficient met ruimte om.. :D Helaas is de SY99 wel de laatste 'vintage' bak die ik kocht.. Corona, mondkapjes tijd, dus tijd terug ook. Daarna me nog laten verleiden voor wat nieuwe synths maar ik ben er wel 'n beetje klaar mee en eigenlijk weinig last van GAS.. *D Enige waar ik me nu nog 'n beetje mee laat gaan zijn lampjes uit China.. errug leuk spul.. en dat zet ik dan maar in mijn woonkamer neer.. :D

Ik ken de DX200 niet maar heb al heel lang een AN200.. en de PLG-150DX in een synth hangen.. is gewoon een DX7II.. parameters automaten kan wel een beetje in de AN200 en ook in de DX200 waarschijnlijk. maar voor 600 zou ik eerder voor 'n Digitone gaan, dat is pas echt 'n FM freakbak waar je super focus hebt op die FM parameters via P-locks.. elke step in je sequence een andere sound.. literally..

Laatst gewijzigd:
DigiTone is toch maar 4 operator? Op zich leuk, maar niet echt een "FM Monster" zou ik denken.

Apples & Oranges... Elektron & Yamaha DX... Beide goed in wat ze doen zou ik zeggen...

Elektron is vooral interessant owv de diepe synth/sequencer integratie met op iedere step een andere klank.

Yamaha DX200 is idd DX7 compatibel hierdoor (en dus decennia aan gratis sounds) en is meer geschikt voor die old-skool techno sounds maar dan met een betere UI. Kan bvb ook met een knop de klank morphen tussen twee scenes.

Twee verschillende concepten..

Soms ook op Ebay.kleinanzeigen.de maar vaak is het afhalen.. toch met zoiets en een beetje onderhandelen kom je ook vaak wel op een tussenweg uit..

Een tijdje terug zag ik de FB01 tegen ridiculeuse prijzen.. Yamaha YS200
Een maandje terug zag ik er één voor 30 aangeboden worden bij mij in de buurt. Overbieden had al geen zin meer want was al verkocht voor die prijs vertelde de verkoper.
Korte conclusie: Je vind altijd wel aanbod maar dit zit klaarblijkelijk te hoog want het staat nog te koop. :D

FB01.png

Laatst gewijzigd:
Allemaal hartelijk dank voor advies en overpeinzingen. Leuk! Prijzen soms fors idd.
Zag die aantal FM bakken advertentie, maar die wilde alles in een koop.

Hartelijke groet

Zoek je een monster of bruiloft synth ;)

Status
Please reply by conversation.
Back