Euclidische ritmes module

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Voor euclidische ritmes heb ik de volgende modules gevonden:

vpme - Euclidean Circles 10HP
2hp - Euclid 2HP
scrapcode - Axiom 20HP
Rebel Technologies - Klasmata 8HP
Rebel Technology - Stoicheia 10HP
Hikari Instruments - Eucrhythm 8HP

Zijn er hier leden die al ervaring hebben met een of meer van deze modules. En zo ja, hoe beviel het?

Voor vpme - Euclidean Circles zie:
Ik heb de quad voice drum module van vpme, die zie je ook in sommige clips samen met deze, ook echt een leuk ding waar je eventueel ook je eigen samples op kan zetten.
Niet echt je ding misschien maar die twee combineren heel fijn met elkaar.

Ik heb de quad voice drum module van vpme, die zie je ook in sommige clips samen met deze, ook echt een leuk ding waar je eventueel ook je eigen samples op kan zetten.
Niet echt je ding misschien maar die twee combineren heel fijn met elkaar.

Ziet er ook leuk uit, maar mijn modulaire avontuur gaat een rigoureuze oefening in zelfbeperking worden. Uit dit topic mogen dan ook hoogstens twee modules rollen die ik voor Euclidische ritmes aanschaf. Maar een is nog beter.

Voor Rebel Technology - Klasmata en Rebel Technology - Stoicheia heb ik geen duidelijke videos gevonden.

Voor de Hikari Instruments - Eucrhythm zie:

Na bovenstaande onderzoekje resteren er nu nog drie waaruit ik nog moet kiezen:

vpme - Euclidean Circles 10HP
2hp - Euclid 2HP
scrapcode - Axiom 20HP

Ik heb de vpme - Euclidean Circles met must have expander en vind het een hele toffe module, zeker een aanrader.
Bijsluiter:
Hier nog een leuke waar men gewoonlijk nooit over nadenkt dan wel geen hinder van zal ondervinden, mits kleurenblind zoals ik.
Menu's met kleurtjes :)

Mijn Squarp Pyramid doet het ook vrij intuitief...

Dank voor de tips. :)

Ik heb ook al besloten dat er een case bij moet komen om een bevredigend aantal modules te kunnen herbergen. Is die Nifty Case uit de video goed? Overigens moet er zelfs met een extra case erbij nog veel geschrapt worden wil het passen. Maar als ik in principe tot de aanschaf van de Nifty Case besluit dan kan ik gaan schrappen tot alle modules in mijn huidige case plus de Nifty Case passen...

geen ervaring met de nifty case. ik ben zelf begonnen met een doepfer lc9. uit plaatsgebrek in mijn studiohoek had ik mijn dfam, mother 32 en subharmonicon in de case gestoken en dan zit zo'n lc9 met 3x84hp natuurlijk al direct voor meer dan 70% vol, dus ben ik al snel overgeschakeld naar een ginko 12U.
ginko is nederlands overigens, het is een eenmansbedrijf uit den haag. hij maakt ook modules.

van beide cases ben ik zeer tevreden, maar voor de ginko moet je natuurlijk wel zelf voor de stroomvoorziening zorgen en het hout bewerken als je dat wilt.
ik heb geluk gehad dat ik er tweedehands een gevonden heb die al stroomvoorziening had en die al mooi geverfd was.
met stroomvoorziening wil ik nl niet zelf lopen knoeien, de kans is te groot dat ik dan gewoon alles opblaas 😛
maar als je daar je hand niet voor omdraait, is het een goedkope manier om een goede grote case aan te schaffen.

als ik opnieuw zou beginnen, zou ik sinusoda overwegen denk ik.
je eindigt namelijk altijd met meer modules dan gepland en zo'n sinusoda kan gestaag meegroeien 🤓
direct een grote case kopen en dan op de lege plekken zitten kijken is volgens mij nog gevaarlijker wat betreft verleiding om die gaten op te vullen. bij mij was dat alleszins zo.
disclaimer: ik heb die sinusoda cases nog nooit in het echt gezien of gebruikt, misschien zien ze er in het echt heel goedkoop en plastiekerig uit. ik vind het gewoon een interessant concept.
tip: bij soundofyou hebben ze vaak aanbiedingen op sinusoda (en op andere dingen ook, check onder 'bundles' en 'hot deals')

De Qu-Bit Pulsar doet euclidische ritmes ook heel goed...

• M.I. Grids (of kloon)... doet ook aan euclidische ritmes. Drie zelfs, je kan ze echter niet -verschuiven-. wel met veel cv.
  • Case ....vind je zelf bouwen tof dan zou je ook die van Ginko kunnen gebruiken. Ik heb er drie, zelf ff lijmen en een kleurtje geven.

Laatst gewijzigd:
Zijn er ook handige en compacte standalone instrumentjes voor specifiek Euclidische ritmes? Mijn modular zit nu al zo goed als vol, en ik wil daarin ook (liever) niet verder uitbreiden.

Zijn er ook handige en compacte standalone instrumentjes voor specifiek Euclidische ritmes? Mijn modular zit nu al zo goed als vol, en ik wil daarin ook (liever) niet verder uitbreiden.
Mijn Squarp Pyramid, Elektron Analog Rytm en Ableton Push 3 SA kunnen dat alle drie…

Dank! Even kijken wat dat is:

Mooi spul, maar ik zoek een compact handzaam instrumentje dat Euclidische ritmes doet en ook niet meer. Extra toeters en bellen leiden mij maar af.

Back