Een open vraag aan de gebruikers van een looper pedaal, hoe zijn jullie ervaringen ermee? Ik heb interesse om 'ns te proberen hoe dat gaat, maar voordat ik iets ga aanschaffen zou ik graag horen over de praktijk. Wat is de minimale functionaliteit wil het prettig werken, hoe gebruik je het in je setup met andere instrumenten, etc. Ben niet van plan om direct een hoop geld uit te geven, zoiets als een RC-505 dus niet. Om in de Boss-familie te blijven, een RC-5 mogelijk wel. Maar er is natuurlijk nog veel meer te koop.

Weet niet of het zoiets gaat worden, zoals wel vaker het geval is, het gebruik wat ik voor ogen heb is wat veranderlijk. Dit is om iets vrij gemakkelijk te kunnen maken, maar daarnaast heb ik nog steeds de wens om iets te hebben dat je heel gemakkelijk kunt meenemen. Voor op vakantie, e.d. Het kan ultracompact als je dat wil, heb gekeken naar bv. de Qun Mk2 en de nieuwe Woovebox, heel leuk, maar zo te zien komt het wel neer op vrij extreem menu diving. Weet niet of ik daar vrolijk van ga worden. Ben er nog niet over uit.
Om slechts een ideetje vast te leggen, het is dan natuurlijk wel heel beperkt. Iets meer wil je al snel, daarnaast ook een stukje zang erbij. Nu heb ik een Zoom R8 die ook e.e.a. kan en wil die er toch nog 'ns erbij pakken. Moet zeggen dat de R8 naar mijn mening niet echt het meest gebruiksvriendelijke apparaat is. Aan de andere kant, een compact grooveboxje icm. met de R8 (waar je gemakkelijk een mic aan kunt hangen), dan ben je eigenlijk wel klaar ermee en heb je in principe verder niks nodig. Andere externe instrumenten zijn in dit geval trouwens niet aan de orde.