Welke moderne mono synth vind je goed?

Er is veel weg. Wat bleef: novation afx en dominion 1.

Als de waarde stijgt gaan ze er zeker uit.

Nu je een sp16 hebt kun je dit bakkie erbij halen? de AS1 is een Pro One.2 :-)
Ik werk de laatste tijd als underground Pioneer verkoper.
Onlangs heeft een vriend van me ook een SP16 aangeschaft.

PXL_20231107_115913716.jpg

Zoveel opties.

De Pro 3 is ook erg interresant die net als de Matrixbrute heel diep is.
Maar goed daar heb ik weinig plek voor.

De sub37 klinkt ook erg goed.
Die heb ik ook wel eens overwogen.

In de lijst die ik dit topic voorbij zie komen zie ik alleen maar mooie synths.

Bassstation 2 is ook baas.

Ik heb nog er niet het genoegen gehad om er veel echt live mogen proberen, maar paar maandjes terug op basis van reviews, filmpjes en commentaar hier op dit forum de BassStation II gekocht.
Deze stelt in elk geval niet teleur. voor die prijs krijg je echt wel een mooie synth. klinkt goed, veel features, en goede build (de knoppen draaien heerlijk! :) )
D.m.v. software updates is ie nu ook parafoon te gebruiken, en de later toegevoegde AFX mode laat het toewijzen van patch parameters per key wat ook best een grappige feature is.
Het meest enthousiast ben ik over de prachtig klinkende distortion, en ook de Oscillator filter modulation is erg het experimenteren waard... soms mooie sweetspots mee te vinden.
verder kun je het filter switchen tussen 2 modes: "classic" (zelf oscillerend bij hoge reso, keuze tussen -12 of -24dB cutoff) of "Acid" voor een behoorlijk pakket aan mogelijkheden waar ik veelvuldig gebruik van maak.

Sinds ik hem heb gebruik ik hem eigenlijk in al m'n projectjes en staat ie altijd goed bereikbaar naast me als ik in ableton zit te kutten

Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal dus, maar in elk geval is deze niet teleurstellend in mijn eigen synth-bubbeltje die voor de rest bestaat uit polyphone (hardware en software) synths met veel meer features en mogelijkheden.
Hij houdt zich daarin meer dan staande vanwege het mooie geluid en het bedieningsgemak & plezier.

Basstation 2 had jij toch ook @krautrock1958 ?
Dat lijkt me ook een goed klinkende en leuke bak. Die Neutron ook maar met mijn modular overbodig.
die had hij inderdaad;
want het positieve commentaar van Krautrock over de Bass Station 2 op het topic wat ik er destijds over maakte ( Goedkoop, Simpel en Analoog) is namelijk een goed voorbeeld van het commentaar hier op het forum die mij enthousiasmeerden voor de Bass Station :)
waarvoor dank nog :dubbel: @krautrock1958

Basstation 2 had jij toch ook @krautrock1958 ?
Dat lijkt me ook een goed klinkende en leuke bak. Die Neutron ook maar met mijn modular overbodig.
Ja klopt, is gewoon een hele goede allround mono vind ik en mede door de upgrades die hij indertijd heeft gekregen is het een mooie uitgebreide synth.
Of je nou meer een moog bass nodig hebt, een lekkere funky lead of een 303 sound, hij kan 't allemaal door de verschillende filters die er op zitten; funky
Hij wordt wel gezien als het cheapo alternative voor een Subsequent 37

Laatst gewijzigd:
Hoezo vind je dat niets kwa sound?
Hij klinkt goed. Maar hij maakt geen indruk op me. Als je droomt van een dom 1 en je hebt geen pro one, is mijn tip: koop een pro one. Ik zag ooit een dom 1 vs monopoly video. Ik heb beiden. Ik gebruik ze nooit. Moet ze nog n kans geven maar het ziin

Hands on bakken, maar ze maken niet zo n indruk zoals andere bakken hier wel doen.

Ik kan het niet anders uitleggen.

Sub 37 vond ik nog veel minder indrukwekkend. Leek wel n doek over t filter, zodat ie nooit open was… ik heb de as1 geruild met iemand. Die klinkt heel fraai, maar had 4 keer meer knoppen moeten hebben, zijn ze vergeten

Ja voor de AS1 heb ik een template: Electra One App

Die tweede is nooit aangekomen. Heb net een refund gehad.

Ik had bijna een OG Pro One maar das mislukt.

Ik kan daar makkelijk op antwoorden maar dat is geen modern spul, dus niets voor dit topic

Mijn 0.02€;

Budget
Korg monologue
Wasp deluxe

Iets prijziger
Cwejman S1 mkii
Macbeth Micromac

Verrassend
Novation super bass station rack
Future retro 777

Ik heb er niet zo heel veel gehad, maar de Matriarch steekt er voor mij met kop en schouders boven uit.
Neutron is een andere orde, maar zeker voor zijn geld een hele leuke bak.

De Mopho en MiniBrute hebben het hier niet lang volgehouden.

De Neutron klinkt een stuk beter als je om de drive en delay circuits heen patcht, want zelfs als die niet ingemixt zijn vervuilen ze toch je signaal. Ik weet niet meer precies hoe die patch in elkaar zat, maar Google weet het wel. Uiteindelijk is 'ie wegens overkill met alle andere Behringers de deur uitgegaan, maar het is wel een leuk bakje met veel mogelijkheden.

BSII lekker veelzijdig, presets, geen ellendige tuning nodig, werkt goed samen met pc (itt Behringer, korg etc) en met de afx mode is het helemaal een wild apparaat!

Back