Synth van het jaar 23

Synth van het jaar…? Er zijn wat mij betreft 2 genomineerden. De eerder aangehaalde Elta Solar 42 en de Moog Labyrinth. De elta vanwege zijn specifieke modulatie mogelijkheden voor een specifieke toepassing en waanzinnige sound. De moog vanwege zijn unieke en karakteristieke sound die leunt op zijn interface/sequencer.
Beide echte instrumenten die als een instrument bespeeld moeten worden om tot recht te komen.

De Roland Jupiter X zou ik nog steeds de synth van het jaar noemen, moest een jaar geen jaar zijn.

Synth van het jaar? Ik kocht de sh09. Eens ie helemaal op punt staat denk ik m vaker te gebruiken dan de sh101 dus de 09 is mijn synth vh jaar. Maar natuurlijk niet in dit topic, want dat gaat over 2023?

Alsof ik nog weet welke ik vorig jaar kocht, zo uit t hoofd… ik denk nog 30 tellen na…

Hydra desktop dan maar? Omdat ie met jexus zijn patches als basis, met getweak me n nummer deden klinken dat me deed huilen en mij niet alleen.

Ik kocht vorig jaar september de Iridium en daar heb ik nu al ruim een jaar heel veel plezier mee.
Echt een hele veelzijdige bak met een hele fijne interface die mij weer nieuwe invalshoeken van synthese heeft laten zien.
Ik ben nog maar net onderweg in het begrijpen van alles, dus hij houdt me nog wel een tijd bezig.

Sinds een paar dagen een Muse.
Geweldig, maar te kort om daar iets objectiefs over te kunnen zeggen.

Ze moeten daar een iets groter en mooi menu met scherm op zetten en het filter door AcL laten modden. De MK2 zou ik kopen!

Subseq…matriarch heb ik nooit mee gespeeld
Ah oke. Scherm op subseq vind ik prima. Heb het vrijwel niet nodig. Van mijn synths heeft deze het grootste scherm. Maar ook bij mijn andere synths mis ik het niet. Veel zijn toch one knob per function. Als je beeldscherm erbij zet en de plug-in gebruikt heb je heel groot scherm haha.

Back