Synth van het jaar 2024

MstrFX

B T N!
IMG_6163.jpeg

We zitten in het begin van december.. richting 2025.. al die synths al die jaren..

Nu na al het synth geweld, moog, gemmini, op-xy en de eindeloze Behringer en Euromodules..

Welke en je inmiddels gesteste en mogen bespelen heb je toch ingeruild of een 2e kans gegeven?

Ik heb het idee dat we echt van alle kanten hebben mogen proeven en ik ben heel benieuwd wat voor 2025 nou echt jou Synth van het jaar is.

Ik weet dat het een marketing ding is om iets te kiezen over een jaar wat nog moet komen. (Halverwege 2024 kan je bv al een auto model 2025 kopen)

Zo krom als een een banaan als je het mij vraagt.
Ik weet van een aantal dingen die in 2025 gaan komen maar daar mag ik weer niets over zeggen.
Het gaat dus over de beste Synth van 2024 ?

Zou het niet meer weten wat de beste synth in 2024 moet worden, er is zoveels moois op de markt gekomen dat het einde een beetje zoek is.

Ik wacht nog op de TwistFM die dit jaar nog zou moeten komen. Tot nu toe de Solar-42 omdat ie uniek werkt en prachtig klinkt. Wel wat hardwareproblemen mee gehad (maar ook steeds keurig opgelost).

Eve kijken wat heb ik allemaal gekocht in 2024: (in chronologische volgorde)

TAL-Pha
Gforce OB-EZ
Gforce VSM IV
PotenzaDSP Amigo
Arturia Augmented Yangtze
GForce DMX
Tracktion Horizen
Gforce impOSCAR3
Die hele mikmak van. UAD
Moog Minimoog (iOS :D)
Arturia MiniBrute V
Gforce OB-1
Gforce OB-E
Gforce OB Sem
Gforce Mtron MK II
Korg Collection 5 upgrade( oa ARP 2600)
Alyjameslab SY-4X
Softube Model 77
UVI World Suite 3
Die hele steinberg mikmak Absolute 6
Waldorf Microwave 1
Arturia Synthx V
Martinic Kee Bass

~Lastig kiezen hoor :P
Maar ik denk
1. de Waldorf MicroWave ( ik hou erg van die ouw digi bakken) m
2. Gforce impOScar3
3. Gedeelde plek tussen TAL Audio Alpha kloon de TAL-Pha en Gforce OB-1, die ondanks de matige GUI wel heel erg tof klinkt en aparte opties heeft

Voor mij is het de Melbourne Instruments Delia op nummer 1 (Nina is van 2023 anders had die op 1 gestaan)
Op de 2e plaats Arturia PolyBrute 12, ik wacht wel nog op "Noir" versie voordat ik tot aanschaf overga.

Dawesome Myth en Madrona Labs Sumu voor mij. Synthetischer wordt het haast niet.

1-UDO Gemini
2-Polybrute12
3-Summit (lag dit jaar nog in de winkel)
4-Muse

Geen remakes, niet mijn ding blijkbaar?
Moderne analoge poly's lijken me meest te bevallen.

3rd wave
Udo Gemini(waarschijnlijk een terug aanschaf)
Aankomende Waldorf Blofeld VST

Nieuwe synth die ik heb gekocht: Matriarch (ook enige synth die ik dit jaar heb gekocht)

Synth die ik in bezit heb: nog steeds subsequent 37. En p6 op tweede plaats.

Nieuw uitgebrachte synth: muse

Ik heb echt geen idee. Ik kan enkel nieuwe (!) zaken noemen die ik kocht en terug wegdeed in 2024.
Maar kom ik zal ruimdenkend zijn.
Modor dr2 die heeft nl sinds zijn laatste update synth voices waar ik mee aan de slag wil

Perkons net t zelfde

Denk toch wel de Polybrute synthesizer

Digitone 2 voor mij, 2024 en ook vast 2025, want in dat jaar ga ik er veel lol mee beleven.

De twee die mij het meest aanspreken het afgelopen jaar zijn de Arturia PolyBrute 12 en de Moog Muse.
De PolyBrute vind ik met name indrukwekkend door zij performance mogelijkheden en mede om die reden is het voor mij een Muse geworden.
Ik ben geen performer en qua klank ligt de Moog sound mij meer.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Back