Iets anders ipv Kawai K1

Heb hier een Kawai K1, die staat in de weg qua grootte. Dus denk ik na over iets anders. Een Kawai K1m is een optie, maar mag ook iets zijn dat jonger is en wellicht wat meer mogelijkheden heeft. Wel met enigszins een lofi-ish karakter, net als de K1. Wie een suggestie heeft, ik hoor het graag.

Dit soort dingen.. ≥ Roland XP 80 Workstation, in goede staat — Synthesizers — Marktplaats
Staan ook tussen de keyboards.. maar deze heeft uitbreidingen. De XP60 is de kleinere versie..

Ik betaalde niet lang terug voor een XP80 75 euro.. batterijtje moet ik alleen nog eens vervangen.. maar is een pak meer features dan bv een M1 of K1. K1r ooit gehad.. noisy as hell.. M1 veel mee gespeeld.. ronduit slecht sample rom..
De XP60 en XP80 komen qua klank overeen met de JV1080 en 2080.. sommigen beweren dat deze de echte Roland Mojo hebben.. Een FA06, die ik ook heb, klinkt wat frisser idd met dezelfde sounds.. net waar je van houdt..

Ah.. het moet kleiner.. Maar je hebt toch keys nodig??

Een TG33 is gewilder.. net zoals met de 1080 en 2080 moet je daar juist meer voor betalen dan de key versies..

Heb hier een Kawai K1, die staat in de weg qua grootte. Dus denk ik na over iets anders. Een Kawai K1m is een optie, maar mag ook iets zijn dat jonger is en wellicht wat meer mogelijkheden heeft. Wel met enigszins een lofi-ish karakter, net als de K1. Wie een suggestie heeft, ik hoor het graag.

Er is een rack versie de Kawai K1R, opvolger is de K4 daar heb je ook een rack versie van de kawai k4r

Kawai phm pop module.
Heeft vergelijkbaar sample rom als k1, maar minder edit-opties.
Regelmatig voor een habbekrats te koop.

Deze is ook heel compact.. 8 stemmige multi-timbrale Virtual analoge modeling synth. . 180 euro..
Leuke performance sequencer aan boord.. Super divers qua sounds.. (meerdere filtermodels en super veel routingsmogelijkheden..) Ik heb heel veel in dit liedje uit dit ding gehaald.. is er door jammen min of meer op ontstaan.. Het basje in dat liedje uit die link was gedaan met een HP en LP (met resonance) en nog een sinus langs de filters geroute.. zoals alleen op een CS50,60 of 80 kan..

Hieronder nog een demootje met de sequences.. kun je opnemen en dan willekeuring onder keys hangen..

Laatst gewijzigd:
Dan zou ik eerder voor een Roland JV-880 gaan dan zit je op de 100 a 150 Euro maar ja die heeft niet echt een lofi-ish karakter , klinkt dan ook totaal anders dan de K1 en andere Kawai synths.
Die D110 die ik postte is tot nu toe 65 op geboden!! Praktisch dezelfde soundengine maar dan editbaar en multiple outs..

Als je een eerder bericht leest zie je dat ik 300 ook veel te duur vind voor een MT32 ;) :D dus helemaal mee eens.. :)

Laatst gewijzigd:
De K1rII is net wat uitgebreider. Slechts 1 rackunit hoog, lekker onhandig te programmeren maar heerlijk gruizige pre-romplergeluk. Had laatst een lullig orgeltje nodig en hij stelde me weer niet teleur. En Kawai heeft heel vriendelijk alle romcards ter download. Vaak nog aangeboden tegen Actionprijzen.

Ik kan me vaag herinneren dat de K1 II aangeprezen werd in de Music Maker als de succesor.. "It's not the digital drums... It's not the reverb..." zoiets.. :D Allemaal zaken die in de eerste niet zaten.. maar gebruikte mijn K1r best vaak.. alleen erg noisy.. was een K1 II nu 16 bit?? De K1 was 8bit..
Heb trouwens ook de K3.. dat is echt wel een super dik klinkend ding.. Met de SSM filters kun je noise dan een beetje maskeren.. en nog een super dikke analoge chorus!! Doet echt niet onder voor Roland Juno Chorus.. Een K1 was in mijn beleving tov van de K3 wel een degradatie..

Ik kan me vaag herinneren dat de K1 II aangeprezen werd in de Music Maker als de succesor.. "It's not the digital drums, It's not the reverb".. zoiets.. :D Allemaal zaken die in de eerste niet zaten.. meer gebruikte em best vaak.. alleen erg noisy.. was een K1 II nu 16 bit?? De K1 was 8bit..
Heb trouwens ook de K3.. dat is echt wel een super dik klinkend ding.. Met de SSM filters kun je noise dan een beetje maskeren.. en nog een super dikke analoge chorus!! Doet echt niet onder voor Roland Juno Chorus.. Een K1 was in mijn beleving tov van de K3 wel een degradatie..
De eerste DX7 had toen een soort digitale ruis wat dan ook de karaktereigenschappen beïnvloed , bij de DX7 II was deze ruis nagenoeg weg en de klank was meteen anders, ruis kan soms een toevoeging zijn wat betreft klank maar kan soms gewoon irritant zijn :)

De eerste DX7 had toen een soort digitale ruis wat dan ook de karaktereigenschappen beïnvloed , bij de DX7 II was deze ruis nagenoeg weg en de klank was meteen anders, ruis kan soms een toevoeging zijn wat betreft klank maar kan soms gewoon irritant zijn :)
Ik denk dat ruis in van de redenen zijn waarom ik de sound van de DX7, TX7 en de T816 zo fijn vind klinken.
Het is niet alleen ruis. ook aliasing...digitale noise.
Er zijn plugins die het kunnen emuleren. maar vind de OG toch iets beter.
Dat word helemaal duidelijk als je met dexed you sound a/b'd met de TX7/tx816.
Ok snap dat dit voor veel mensen mierenneukerij is...

Ik kan me vaag herinneren dat de K1 II aangeprezen werd in de Music Maker als de succesor.. "It's not the digital drums... It's not the reverb..." zoiets.. :D Allemaal zaken die in de eerste niet zaten.. maar gebruikte mijn K1r best vaak.. alleen erg noisy.. was een K1 II nu 16 bit?? De K1 was 8bit..

Volgens mij heeft de k1II nog steeds 8 bit waves, het zijn er vooral meer en de mogelijkheden van de II zijn uitgebreider dan het origineel. Vooral dat gruizige, de artefacts in de lage registers vind ik charmant, alhoewel weinig bruikbaar, maar daarmee onderscheid hij zich wel van de latere romplers.

De drums komen uit de Kawaii R50/R100 drumcomputers. En de rackversie heeft geen effecten.

Laatst gewijzigd:
Back