Piano Libraries favorieten

ik ben benieuwd!

Deel 'm hier wel even:

Dit stukje heeft zelfs een eigen Wikipedia entry: Prelude, Op. 74, No. 2 (Scriabin) - Wikipedia
Volgens mij leefde hij op het laatst helemaal in z'n eigen fantasiewereld, op de rand tussen gek en geniaal. Ligt dicht bij elkaar denk ik.
Weet niet of ik er recht aan doe, maar vond het leuk om eens wat anders te proberen.
Niet het meest opbeurende stukje muziek. Zit een sinister randje aan. En ook z'n laatste compositie dus.

Dit stukje heeft zelfs een eigen Wikipedia entry: Prelude, Op. 74, No. 2 (Scriabin) - Wikipedia
Volgens mij leefde hij op het laatst helemaal in z'n eigen fantasiewereld, op de rand tussen gek en geniaal. Ligt dicht bij elkaar denk ik.
Weet niet of ik er recht aan doe, maar vond het leuk om eens wat anders te proberen.
Niet het meest opbeurende stukje muziek. Zit een sinister randje aan. En ook z'n laatste compositie dus.
nou je doet er zeker recht aan! Prachtig gespeeld en inderdaad haunting maar het weet wel direct de aandacht te vragen kwa compositie. Ik moet zeggen dat ik deze wel mooi vind (en deze is ook nog wel te spelen in tegenstelling tot sommige van zijn andere werk).

De Piano sound is overigens prachtig, ik ken die library niet, maar echt supermooi!

Bedankt voor het delen :)

De Arturia versie hiervan heet EQ Sitral 295, klinkt goed op bijna alles inderdaad.
Dat wist ik niet, ik heb ze even side by side gechecked, de arturia heeft wat meer extra mogelijkheden, maar het klinkt identiek aan elkaar bij dezelfde instellingen.

thanks voor de tip

Dat wist ik niet, ik heb ze even side by side gechecked, de arturia heeft wat meer extra mogelijkheden, maar het klinkt identiek aan elkaar bij dezelfde instellingen.

thanks voor de tip
Klopt, die visualizer is bijvoorbeeld wel handig, ik zou wensen dat je met de muis in de graph zou kunnen klikken en de controls mee bewegen maar helaas. Er staat trouwens ook een originele hardware versie te koop op de mp hier zag ik, voor 2 k euro.

Ik heb nu sinds een tijdje de nord stage 4, in eerste instantie was ik er niet zo van onder de indruk, maar nu maanden later (zeker met mijn eigen piano sounds) moet ik zeggen dat ik praktisch geen andere libraries meer gebruik, de piano sound is instant inspiratie als je speelt.

Wel heb ik in mijn eigen presets wat technieken overgenomen uit bijvoorbeeld Noire, zoals de sub-oscillator in het laag voor sommige presets.
Mijn favoriete modellen in de nord zijn voor grand piano: de Royal Grand, voor Upper piano's: de Amber upright en voor EP: de stockholm EP/

Wel denk ik dat je een nord stage met name voor de handson experience en de piano / organ koopt. De synth sectie is vrij minimaal als je deze vergelijkt met andere merken, kun je natuurlijk wel oplossen met eigen samples die al voorbewerkt zijn, maar toch voor die prijs had dat wel wat uitgebreider mogen zijn. Maar al met al, uiteindelijk voor mij de perfecte keus als piano.

Vandaag is pianoteq 9 uitgekomen, in de videos hieronder een kleine preview

Ik vond ze eigenlijk al wel redelijk perfect, die piano's van Pianoteq!
Maar ben toch benieuwd. ;)

Ik vond ze eigenlijk al wel redelijk perfect, die piano's van Pianoteq!
Maar ben toch benieuwd. ;)
ik heb ze net even snel vergeleken, het verschil is subtiel kwa klank maar 9 klinkt echt een stuk meer open dan de 8 variatie, zeker als ik ze 1 op 1 vergelijk hoor je de verschillen wel goed. Zit met name in het gedrag van het soundboard vermoed ik. Ook in het laag is het nu wat meer gedefinieerder. Simpel gezegd alsof de stofzuiger er doorheen gegaan is kwa frequenties :D

ik heb even een screenshot gemaakt van beide versies zodat snel de verschillen duidelijk zijn. Met name de velocity offset en het nieuwe mixer paneel zijn leuke toevoegingen. Ook het nieuwe soundboard model en de aanpassingen die je nu via graphs kan doen zijn een flinke vooruitgang.

pianoteq9.jpg

Momenteel is er 20% korting op Pianoteq producten. Zowel de volledige versies, updates als een instrument "pack".
Pianoteq korting

Ik koop pianoteq bij Audiodeluxe.
1. de Pianoteq korting
2. Black Friday korting BFCM10
3. Euro = dollar dus voordeel door USD wisselkoers
4. Elke keer als je iets koopt krijg je DeluxeBucks = extra korting. Deze kunnen worden ingezet bij een volgende aankoop als korting en zo wordt de aankoop nog voordeliger.

Dus wil je bijvoorbeeld nog andere software of upgrade of licentie update kopen. Dan koop je eerst het duurste product, krijg je DeluxeBucks. Vervolgens koop je het goedkoopste product en gebruik je de DeluxeBucks die je bij je vorige aankoop hebt gekregen.

Edit: vergeet niet nog een gratis plug-in te kiezen. :)

Laatst gewijzigd:
Man, wat een gepuzzel.... Ik wil een piano vst aanschaffen, maar ik verzand behoorlijk in het aanbod. Hoe meer ik er mij in verdiep, hoe meer types ik tegenkom, ieder met zijn voor- en nadelen. Ik ben zoekende naar en wat modernere piano sound (like Yamaha), ben over het algemeen minder gecharmeerd van de klassiekere sounds (Steinway). Heeft iemand echte aanraders? Wil zeker niet het topsegment zitten. Volgens mij rond de 100 euro moet er echt wel iets te vinden zijn toch? Hoor graag of jullie mij weer een duw in de goede richting kunnen geven!

Man, wat een gepuzzel.... Ik wil een piano vst aanschaffen, maar ik verzand behoorlijk in het aanbod. Hoe meer ik er mij in verdiep, hoe meer types ik tegenkom, ieder met zijn voor- en nadelen. Ik ben zoekende naar en wat modernere piano sound (like Yamaha), ben over het algemeen minder gecharmeerd van de klassiekere sounds (Steinway). Heeft iemand echte aanraders? Wil zeker niet het topsegment zitten. Volgens mij rond de 100 euro moet er echt wel iets te vinden zijn toch? Hoor graag of jullie mij weer een duw in de goede richting kunnen geven!
Mochten de BF-kortingen nog gelden (zie o.a. m'n post iets hierboven) zou ik zeggen: try one or two! En mocht Ableton je DAW zijn: je kunt gratis diverse soundpacks downloaden als je inlogt op de site met je account, waaronder een grand piano, ontdekte ik zojuist. Nog niet beluisterd...

Ik wou de Modern D zeggen van VI Labs, dat is op dit moment een van de meest geprezen gesampelde piano's, maar het is een Steinway en hij is niet zo goedkoop.

Wellicht deze. 8dio heeft heel veel scherp geprijsde sample libraries.
Dit schijnt een Yamaha C5 te zijn en heb wat positieve meningen erover gelezen (heb 'm zelf niet). Kun je je geen buil aan vallen.

Ik weet het, het aanbod is overweldigend. En ik wil het niet nog moeilijker voor je maken.
Maar... deze is mogelijk ook erg interessant als je een nieuwe piano VST zoekt. :D
$99 voor 5 piano engines van Korg. Er is een demo beschikbaar.

Succes met de keuze en ik ben benieuwd welke piano VST het uiteindelijk wordt.

Pianoteq stage met Yamaha pack (en je mag een tweede pack kiezen, bv Wurlirzer of een piano die anders klinkt dan de Yamaha). De piano's hebben allerlei presets waaronder felt, waardoor je ze heel breed kunt inzetten.

139 euro. Demo is top dus je kunt eens testen of het wat voor je is.

Ik weet het, het aanbod is overweldigend. En ik wil het niet nog moeilijker voor je maken.
Maar... deze is mogelijk ook erg interessant als je een nieuwe piano VST zoekt. :D
$99 voor 5 piano engines van Korg. Er is een demo beschikbaar.

Succes met de keuze en ik ben benieuwd welke piano VST het uiteindelijk wordt.
Ik heb SGX ook en hij is inderdaad erg goed (Vergelijkbaar met de kronos / nautilus SGX module). Wel is de velocity bias implementatie een beetje moeilijk om goed te krijgen, maar na een half uurtje heb je het wel goed ingesteld. Is voor die 100 euro wel een goede keuze aangezien je de klassieke pianos erin hebt maar ook de japanse heldere pop pianos.

Kwa piano VST's als je yamaha piano pop sound zoekt dan is een voor de hand liggende keuze: pianoteq stage met de YC5 expansion die wat moderner / helderder klinkt dan de meeste andere piano vsts.

Persoonlijk zou ik in die 100 euro price range gaan voor Native instruments Noire of iets helderder de NI Claire.

Ik gebruik die SGX2 als standaard piano plug tov Piano V3 van Arturia these days.
De EP-1 van Korg is trouwens ook erg goed.

Back