Behringer GO droom gas / ontlading draad (upload jouw mooiste euro set in 2x140hp)

MstrFX

B T N!
Ok ik ben redelijk van de leg geweest, zoveel modules bekeken en vergeleken. Nu hebben we modulargrid waar je heerlijk weg kunt dromen. Gassen, en ontgassen.
Behringer GO doet het beide voor mij dan.. Maak je mooiste Behringer Go cases en inspireer anderen. Als je ook nog commentaar kunt geven waarom specifiek jou samenstelling dan wordt het nog leerzaam ook.

Ik trap af met deze:

Screenshot 2024-01-08 at 09.09.18.png

Last edited by a moderator:
Is de ACL Audio interface niet wat overdreven sjiek voor Behrigers modules?

Voorlopig zie ik al 4 posts zonder behringer GO’s ;)

Nee je hebt gelijk zou even uitleg moeten geven. Als is mijn opzet wel erg simpel. Je ziet twee kobols als het hart van de setup. Daarnaast twee Viktors 4 voice. Dan zit je totaal toch al op zo’n 10 voices. Ik heb niet de wens om polyfoon te gaan maar wellicht parafoon. De fixed filterbank is om als een soort eq te fungeren. En de acl’s. Daar wil ik juist niet op bezuinigen aangezien er best wat doorheen gestuurd wordt. Het filter dient ook als mixer, en klinkt trouwens fantastisch. Daarnaast zat ik even te fantaseren met de Kobol midi in en heb daarom ook de midi usb functie van ACL daar in de buurt gehouden.. wellicht zou daar iets custom made moeten komen of 1 van die mooie kastjes die ik de laatste tijd voorbij zie komen.

Nou hier dan mijn Eurorack-Go vulling.
Ik heb overigens twee Go's die het hart van mijn modular vormen.

Go-2.png

Mijn suggestie (gebaseerd op een mantis die ik heb). Tsja, wat is het: een 4-voice, 2-oscillator, CS80-achtige synth. Keuze van modules geinspireerd door degene die ik heb (hoewel niet per se dat aantal ...). Quad VCO en Serge mixer heb ik niet, maar leken me de meeste geschikte voor deze set. Quad VCO als 2de VCO voor elke voice (+ quad attenuator om de mix van VCO1 en VCO2 in elke voice mogelijk te maken). Serge mixer als submixer om naar de effecten te gaan. In de Cosmix kunnen dan de 4 voices + 2 stereo effecten gemixed worden. Wellicht is het intelligenter om minder/kleinere effectmodules te gebruiken en nog wat utilities (nog een quad mixer en QPM, extra LFOs en/of VCA) toe te voegen - maar dat leer je door de set te gebruiken !
1704735042247.png

Mijn suggestie (gebaseerd op een mantis die ik heb). Tsja, wat is het: een 4-voice, 2-oscillator, CS80-achtige synth. Keuze van modules geinspireerd door degene die ik heb (hoewel niet per se dat aantal ...). Quad VCO en Serge mixer heb ik niet, maar leken me de meeste geschikte voor deze set. Quad VCO als 2de VCO voor elke voice (+ quad attenuator om de mix van VCO1 en VCO2 in elke voice mogelijk te maken). Serge mixer als submixer om naar de effecten te gaan. In de Cosmix kunnen dan de 4 voices + 2 stereo effecten gemixed worden. Wellicht is het intelligenter om minder/kleinere effectmodules te gebruiken en nog wat utilities (nog een quad mixer en QPM, extra LFOs en/of VCA) toe te voegen - maar dat leer je door de set te gebruiken !
Bekijk bijlage 3843557
Ja die 4 deckards zie ik ook wel zitten hoor! Net als dat cosmix mixertje! Ik fx dus totaal in de computer eigenlijk…

Nee maar daarom ook betaalbare case. Kun je mooie modules kopen. Dure case zou ik alleen doen als je Behringer haat en moet toeren met je set.

1 specifieke case onevenredig veel aandacht, terwijl het topic volgens mij juist bedoeld is om over je selectie modules te praten.
Het formaat en betaalbaarheid is voor mij de enige rede. Wat dit formaat prettig maakt is dat je er ook een moog dfam of make noise o-coast in kunt stoppen of 4 deckards. De kracht zit hem in de ruimte en beperking van 2x140 hp. Dit is voor iedereen haalbaar juist door semimodulair te gebruiken

Is dit nu 100% wat je hebt of nog wilt?

Dit is 70% van wat ik heb, ik heb ook nog een RackBrute en een KB37 gevuld.
Mijn wensen in de vulling van de gaten in de Go veranderen per dag, dus daar ben ik nog niet over uit.
Op termijn mogen die Aira modules er wel uit, dus dat geeft nog wat meer ruimte.

Dit is zover ik ben met mijn 'want' rack. Mijn euro avontuur is pas net begonnen, dus dit zal allemaal nog wel veranderen.Ik ben gek op fx, dus daar zitten een paar leuke van bij, een FX AID XL als end of chain. Gewone synth voices heb ik zat met gewone synths... Ik wil nog wel een leuke en inspirerende sequencer hebben met een shift register, maar daar moet ik nog eens even goed over zoeken.

1704742955678.png

Laatst gewijzigd:
En als je Max 2x140 hp had (zie dat je huidige set ook niet vol is) wat zou je dan samenstellen en waarom?

Bekijk bijlage 3843557
Heb je die cosmix mixer trouwens of zou je die graag willen? Ik had hem bijna gekocht van een forum lid,. Is nog beschikbaar (fyi)

Dit is hoe het er bij mij bijstaat op dit moment; ik heb een Go case met daarin de Melodicer als stochastic sequencer, Quad drum voice, Maths, Clep Diaz als multimode stepgenerator, Nebulae V2 en Uburst beide voor granulaire bewerking, dan de Mutant Brain midi to cv en daarnaast de opt-x 8x in en out via adat.
Onderste rij; Xaoc Odessa als additieve oscillator en Xaoc Sofia analoge vco, Doepfer dual vca, Bastl Ikarie filter, Behringer 140 voor de envelopes en de Brains ernaast.
Voor de rest gebruik ik een Keystep Pro om wat te sequencen en eventueel zet ik de Beat step pro er nog bij.
Ik heb nog wel wat ruimte over en dit is niet m'n droomset maar hier doe ik het voorlopig mee want ik speel 1 a 2 keer in de week er wat mee dus dan kent m'n hobby ook z'n grenzen aan wat ik wil uitgeven want modular is verre van een goedkope hobby natuurlijk.
Ik heb al wel een paar keer gekeken naar een quadruple envelope generator zoals Zadar of een Quadigy bijv en wellicht dat ik nog een keer een leuke effectmodule van Strymon er bij zet.

modulargrid_2147499.jpg

Back