Behringer GO droom gas / ontlading draad (upload jouw mooiste euro set in 2x140hp)

Aangezien ik zo'n lekkere cheapskate ben en toch al een Kobol ga ontvangen is het lekker om op door te breien zo goedkoop mogelijk haha.
De kobol is 2vco, de moog mavis 1vco, dus ja dan krijg je 2 stemmig drie vco, of andere combie kan ook, maar een 3 vco klinkt zo lekker in theorie.
Wel weer wat luxere summer, maar betaalbare van het merk Ladik stereo eq. Das toch wel fijn om te hebben. Ik ga me ook wat meer in euro Eq verdiepen.
Ik kijk al jaren naar de L-1 resonant Eq maar ja meteen weer 650,- geloof ik.

Zit nog wel met indeling merk ik

Screenshot 2024-01-09 at 12.07.36.png
Screenshot 2024-01-09 at 12.00.11.png

Mijn modular is gewoon vanuit toevalligheid gegroeid to wat het is, waarna ik er langzaam dingen bij gekocht en bijgemaakt heb.
Ik heb de rackbrute verkozen boven de Behringer Go.

Weet niet echt wat. Het is zo persoonlijk.
Mijn modular is wat het is.
Lang had ik alleen analoog en later zijn er wat digitale modules bij gekomen.

De music modular spring reverb is wel baas.
Daar heb ik er twee van gebouwd.
2 tanks onder in het 19inch rack en er zitten 2 digitale reverb bricks in.

De doepfer FX send modules zijn handig.
Daar heb ik er 4 van.

Ook zou ik zorgen voor een of 2 quantizers, genoeg random, slew, filters, waveshaper, wavefolder, vca's, envelopes, atunuverters, lfo's vco's.

Als stereo out heb ik die van befaco, 2x. kitje kopen en gaan.

1704802446701.png

ik zou gewoon klein beginnen en daarmee spelen.
Wel een grote kast. 2x 6U rackbrute bv.

En daarna na het spelen rustig zo nu en dan een module erbij kopen.
Doepfer modules hier en daar.

In het begin zorgen voor 2/3 vco's en een volle synths voice in modules. vco, vca's, lfo, envelopes, random, mixer, output, waveshaper, attunuverter, slew, midi cv.
Daar dan omheenbouwen.

Ja, goede tips. Ik ben ooit klein en met Doepfer-modules begonnen. Als er toen al Behringer was geweest had ik die gekozen. Als je een beetje weet hoe het werkt, kun je daarna weloverwogen uitbreiden met de meer exotischere (en dure) modules. En zelf assembleren van modules vond ik ook al snel leuk om te doen.

Ik ben echt voorstander van beginnen met semi modular.

Ik vind rackbrute ook mooier maar dit draadje is conceptueel. Dat maakt het duidelijk vergelijken. Zo zou ik het tof vinden om te zien wat je zou houden als je Max 2x140 hp had @flyweight

Laatst gewijzigd:
ik zou gewoon klein beginnen en daarmee spelen.
Wel een grote kast. 2x 6U rackbrute
Ja je bedoelt het goed maar deze draad gaat over 2x140. Goedkoop en bereikbaar voor iedereen. En een uniform format waardoor je keuzes moet maken en beter kunt vergelijken. Euro wordt zo complex anders. Ik zou draadjes specifiek houden

Ik ben begonnen met Doepfer Dark Energy en Dark time en voegde ik daar een Roland System-1m aan toe en dat was in het begin prima.
Aangestoken door het plezier dat ik ermee had kocht ik de System-500 en toen was het toch redelijk snel bekeken met de System-1m en de Dark Energy.
Aan de andere kant houdt de Behringer Neutron het al een tijdje uit in mijn RackBrute en zie ik de Enigma daar nog weleens bij komen.

Aan de andere kant houdt de Behringer Neutron het al een tijdje uit in mijn RackBrute en zie ik de Enigma daar nog weleens bij komen.

Over rackbrute 6u gesproken; die heb ik ook nog maar in de doos, samen met een minibrute 2S omdat ik eigenlijk geen plek heb.
De Neutron die staat samen met een pro-800 in een 3 tier en daar moet nog eentje bij, ik zat al een tijdje te wachten op de Proton die nog moet uitkomen maar de laatste tijd zit ik steeds meer te denken aan die Enigma als die er komt want dat lijkt me ook een hele interessante.
Of misschien komen ze wel beide, voor die paar honderd per stuk kan je ze ook allebei kopen en dan een tijdje de Proton in de 3 tier en dan weer 'ns afwisselen met de Easel kloon..

Over rackbrute 6u gesproken........ik zat al een tijdje te wachten op de Proton die nog moet uitkomen maar de laatste tijd zit ik steeds meer te denken aan die Enigma als die er komt

Ik wil de Enigma met mijn Neutron in de RackBrute hebben op termijn.
De Dreadbox Chromatic modules die er nu in zitten verhuizen dan naar een losse Roland case en dat wordt dan de modular van mijn partner.

Mijn set met 3 Go, ook beetje van alles in, maar Erica Synths meest geliefd. ben nog op zoek naar een 4de Go eventueel

Attachments

• 20240109_160816.jpg
    20240109_160816.jpg
    183,7 KB · Bekeken: 138
  • 20240109_160910.jpg
    20240109_160910.jpg
    158,5 KB · Bekeken: 136
Mijn set met 3 Go, ook beetje van alles in, maar Erica Synths meest geliefd. ben nog op zoek naar een 4de Go eventueel
Zo jij bent wel even verder dan 1 droom case haha. Ziet er netje uit hoor. Kun/wil je wat vertellen over je keuzes?

Zo zeg, je hebt echt alles op kleur zo bij elkaar, dat wordt nog wat als er een hele mooie module alleen in een andere kleur te koop is....

Ik ben echt voorstander van beginnen met semi modular.
Ik ben echt voorstander van beginnen met modular. :D

Ik heb mijn "Droomsynth" wel zo'n beetje bij elkaar, voor 2 * 2 * 140 HP zou ik een beetje in moeten krimpen. En volgens mij past iig 1 module qua diepte niet in die Go cases dus die gaan het sowieso niet worden. Voornaamste verschil is dat ik mijn Pressure Points en Brains er uit zou laten en die functionaliteit over laten nemen door mijn 2 0-CTRL's.

Huidige setup:

MN.jpeg

In Go systemen (met de nieuwe MN DXG er alvast in...):

modulargrid_2448168.jpg

ModularGrid link: 9. 2 * 2 * 140HP

Als ik echter zou moeten downscalen naar 1 case van 2 * 140 HP dan zou dit waarschijnlijk overblijven:

1704883128288.png

Biedt nog steeds ruim voldoende mogelijkheden voor jaren plezier...

@SmartBits ja deze ga ik later even uit pluizen! O-Coast komt hier ook nog wel denk ik.
Vind het leerzaam om te zien wat je overhoudt als je downscaled. Toch nog 2x Maths bijvoorbeeld.

Leuk!

Back