Winkel bezoeken (race tegen een webkoper)

clintrubber

Ouwe rot
in de ban
Ha, dat kan grappig gaan worden. Veel 'echte' (te bezoeken) muziekwinkels hebben uiteraard hun spullen ook op internet geadverteerd.

Nog nooit zo bij stilgestaan dat voor (gebruikte/demo-) items waar er dus maar eentje van beschikbaar is dit dus kan leiden tot een van huis vertrekkende mogelijke koper die dat item wil gaan testen, om vervolgens terplekke aan te komen en te horen krijgt dat het helaas inmiddels net online verkocht is.

Wellicht nog extremer: dat je - inmiddels gearriveerd - het terplekke aan het uittesten/bespelen bent en te horen krijgt dat het net zojuist online door iemand gekocht is. 8)
Terwijl je toch echt van huis bent gegaan met 'als het inderdaad bevalt dan koop ik het'; ik reis er tenslotte niet zomaar het halve land voor door.

Ik ga dit weekend iets beluisteren en testen, en in contact met die winkel wordt steeds netjes/fijntjes vermeld 'als het dan nog beschikbaar is'.
Da's te begrijpen, maar getuigt ook wel van een bepaalde lage mate van meegaandheid om het even te reserveren tijdens de reis & testtijd.
Ik snap echter het dilemma voor de winkel, je kunt niet steeds alles wat in je winkel op dat moment wordt uitgetest even van internet halen.

Jullie hier wel eens tegenaan gelopen?

Of op het moment dat je aankomt bij de winkel loopt net iemand met het product dat je wilde testen/kopen de winkel uit.

Het leven zit vol verrassingen.

En nee, nooit tegenaan gelopen. Ik zou eerder het product bestellen voor afhalen zodat niemand ermee vandoor gaat en het annuleren als het niet bevalt bij testen.

Hej, dank voor het meedenken.
Of op het moment dat je aankomt bij de winkel loopt net iemand met het product dat je wilde testen/kopen de winkel uit.
Ola, kan ook nog ja. :D

Het leven zit vol verrassingen.

Yep ja, fair enough, niet alles is weg te curling-en.

En nee, nooit tegenaan gelopen. Ik zou eerder het product bestellen voor afhalen zodat niemand ermee vandoor gaat en het annuleren als het niet bevalt bij testen.

Ja prima idee, als ik een slechtere opvoeding had gehad was dat de manier geweest. 8o)
Zou inmiddels ook beetje obvious zijn 't via bestellen & annuleren te doen, ik heb contact gehad met de winkelverkoper over twee items, dat ik die wil vergelijken, en dat het echt wel een van die twee gaat worden.

Misschien gaat het me er ook om dat er wat weinig welwillendheid vd verkoper voelbaar is zover. Ik snap 'de harde wereld' waarin hij z'n toko drijvend moet te zien houden, maar je zou er zowat het gevoel van krijgen dat ik in m'n kleffe handjes mag knijpen van geluk als hij nog wat voor me heeft staan dat ik mag gaan kopen :halleluja

Nou, ik bel 'm morgen voor vertrek, eens zien of er al wat verwelkomend koffiegepruttel op de achtergrond te horen is.

Dat heb ik ook gedaan. Gisteren bestelling geplaatst en vandaag even ophalen bij Bax. Was een mooie bstock aanbieding dus maar 1 exemplaar. Ophalen vooral omdat ik verwacht voorzichtiger om te gaan met de synth tijdens transport dan de gemiddelde koerier.

Dat heb ik ook gedaan. Gisteren bestelling geplaatst en vandaag even ophalen bij Bax. Was een mooie bstock aanbieding dus maar 1 exemplaar. Ophalen vooral omdat ik verwacht voorzichtiger om te gaan met de synth tijdens transport dan de gemiddelde koerier.
Ah check, ja als je inderdaad zeker weet dat je dat ding wilt hebben. En sneller en veiliger in huis, en 't is nog weekend ook, veel plezier met de verse synth!

Hier betreft het de keuze uit twee, maar inmiddels de winkel gesproken, en 't wordt alsnog even vastgehouden. :okdan:
De vervolg-gok was nog wel of ik alvast bij een andere winkel er al de bijpassende stand voor bestel (nog maar kleine voorraad inmiddels), maar net even de details bij Thomann gechecked, die kan zonodig ongeopend retour als het de andere wordt.

Ik stond eens op n beurs een schaalmodel te bekijken dat ik,ging kopen. Ik zet t neer. Kerel naast me pakt t op en rekent t af… toen kocht ik maar een andere (minder mooie)

bij thomann bestelde ik telefonisch een dominion 1 en betaalde m onmiddellijk omdat ik anders naast t net ging vissen… de stock online was nl toen geen garantie dat er effectief waren, leerde ik voor ik belde.

Ik stond eens op n beurs een schaalmodel te bekijken dat ik,ging kopen. Ik zet t neer. Kerel naast me pakt t op en rekent t af… toen kocht ik maar een andere (minder mooie)
:(8o) Oef! :)

bij thomann bestelde ik telefonisch een dominion 1 en betaalde m onmiddellijk omdat ik anders naast t net ging vissen… de stock online was nl toen geen garantie dat er effectief waren, leerde ik voor ik belde.

Ola, goed te weten, bedankt! Dan ga ik 't ook per telefoon doen.

Hmm, en je zei er niks van? Ik denk niet dat ik zoiets zomaar had laten passeren :D

Niet helemaal hetzelfde, maar doet me denken aan dat ik wel een keer op een grote rommelmarkt een 'correctie' heb kunnen uitvoeren.
Iemand zat in de koffiehoek wat te drinken, met voor zich op tafel een originele oude Musitronics Mutron III :mega:
We liepen langs, ik zag in een ooghoek dat ding.... uiteraard gingen bij mij de alarmbellen af, dus die persoon eens aangesproken.
Ja, leuk knutselkastje zei 'ie 8o) , dus hij wist totaal niet wat het was. Nou, dealtje gemaakt, en iedereen blij.

Bij mij zouden dan juist weer de alarmbellen afgaan als ik een wat vaag knutselkastje had en iemand blijkt daar nogal belangstelling voor te hebben...

Hmm, en je zei er niks van? Ik denk niet dat ik zoiets zomaar had laten passeren :D
Idem. Ik ben nu met dit item bezig, dus voor m’n snufferd wegtrekken zonder iets te vragen zou ongepast zijn, wat kan rekenen op een ongepaste opmerking 🤣🤣

Tja ik ben braaf he. Was ook twintiger toen

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Als je ziet wat voor gevechten er zijn bij supermarkt-aanbiedingen (dat toiletpapier nog recentelijk) en het geduw en getrek bij andere dwaze prijzendagen
is het eigenlijk best verwonderlijk dat er op snuffel- en rommelmarkten zo weinig relletjes zijn ;)
(Wellicht daar tegenwoordig inmiddels ook, maar al tijden geen rommelmarkten meer, 't is goed zo.)

Vanaf maandag oorlog in de versafdeling met al die tractoren actie…

Back