Wat ik me nog afvraag is wannneer is iets nou hiphop want ik draaide vroeger Ronnie Jordan regelmatig (heb 'm nog gezien in Paradiso) en dan heb je bijv Get to grips waarin lekker gerapt wordt, voor mij zijn de scheidslijnen niet altijd helemaal duidelijk.
Minder bekend misschien maar ook Johnnie Guitar Watson heeft gerapt indertijd, deze bijv met een hele grappige tekst over een dame die verliefd op 'm was maar wel z'n telefoonrekening liet oplopen;
Dit is beide gewoon hiphop, blues is uiteraard ook een genre dat mooi gaat met hiphop. Er zijn geen scheidslijnen, er zijn niches binnen het genre en je hebt periodes; 80's, golden era (begin jaren 90 met eastcoast/westcoast stijlen) en je hebt commerciele hiphop/rap waar heel soms een nummer voorbij komt dat duidelijk niet mainstream is. Commercieel kan je eigenlijk rustig aanduiden als hiphop/rap dat je in club hoort (ik niet, ik kom niet in die clubs) want daar kan je op dansen. Dat is iets wat eind jaren 90 zijn opmars deed waar voor die tijd nog vaak golden era hiphop in de top40 voorbij kwam (in de vs althans).