Moog gaat dicht en verhuizen.

Een fabriekslocatie wordt uitgebreid, ze nemen weer extra mensen aan voor assemblage en het kantoor verhuist heb ik begrepen. Met de nieuwe"Mirror" aanstaande geeft dit toch weer wat hoop voor de toekomst van Moog. Wat betreft de Youtuber moeten we schijnbaar niet oordelen maar wat een ongelooflijke eikel :D

Gaan ze met de fabriek dan niet weg uit het oude iconische pand?

Gaan ze met de fabriek dan niet weg uit het oude iconische pand?
Jawel, het bekende pand wordt verlaten. De fabriek die wordt uitgebreid ligt buiten de stad. Er gingen overigens voor de overname door inMusic al geruchten dat ze daar weg wilden vanwege de hoge kosten.

"Richardson also says that Moog Music will be expanding its manufacturing facility in Weaverville, a town that sits around nine miles north of Asheville, and that it hopes to take on more staff there."

Wel mooi dat ze überhaupt in USA blijven. Had nog extremer gekund.

Ik ben geen fanboy maar een museum of zelfs een audio electronische uni zou wel op z’n plek zijn.

Wel mooi dat ze überhaupt in USA blijven. Had nog extremer gekund.

Ik ben geen fanboy maar een museum of zelfs een audio electronische uni zou wel op z’n plek zijn.
Moogseum is er al, niet groot maar wel geinig om te bezoeken als je toch daar bent.

Wordt dat museum (en overig nalatenschap en liefdadigheids/educatieprojecten etc.) ook niet beheerd door de Moog Foundation? Dat is sowieso al jaren geleden afgesplitst van Moog Music Inc. en wordt voor zover ik weet gerund door Moog's dochter.

Het lijkt erop dat hetgeen dat eerder werd gesuggereerd nu inderdaad gebeurt; dure pand afstoten, deel in ander pand in het centrum en de fabricage-afdeling buiten de stad uitbreiden. En dan zal het wel een combinatie worden van de goedkopere ranges/massaspul in Taiwan doen (en wellicht halffabricaten als PCBs) en in de US de duurdere productlijnen met kleinere aantallen, R&D / 0-series en reparaties etc.

Als dat zo is heeft ze een dikke troef en dat zou mooi zijn! Denk dat ze op genoeg support kan rekenen

Toch jammer dat ik geen adventure kapitalist ben, anders was ik wellicht met ze in zee gegaan voor het nieuwe Synth merk BOB’S

Ik denk dat Moog een sterk merk blijft.
Ze zullen de productie gaan opschroeven en de r&d afdeling zal kleiner worden..daar staat wel tegenover dat ze kunnen profiteren van o.a. Akai en Alesis. Ze hoeven het wiel niet iedere keer zelf uit te vinden.
Ik denk dat we naast de premium producten, ook een betaalbare lijn gaan zien.
Een Moog Keys, Moog drum, Moog Fm

Attachments

• 1000018683.jpg
    1000018683.jpg
    73,4 KB · Bekeken: 87
Nou de Alesis Andromeda wordt toch ook wel heel hoog aangeprezen al vind ik hem oerlelijk kwa design. De specs liegen er niet om.
Inmusic is best wel een powerhouse en wellicht wel goed als tegengeluid aan Behringer. Van mij mag nu de rem er wel een beetje op. Maar de markt bepaald.
Op gegeven moment zijn er zoveel synths...

Back