Daisy, Bela, Esp32, FPGA, OWL, Teensy, Ksoloti

Gister toevallig bezig geweest met Big Genes patches. SirSickSik ken ik wel van de lib 😁
Als ik code in de Axo/Kso ga aanpassen loop ik wel vaak tegen het rekenen aan.
Bijv. hoe ga je van Frac32 naar een integer versie? Omdat ik het niet vaak gebruik vergeet ik weer wat ik maanden/jaren eerder heb uitgezocht......
.
Big Genes is de Eurorack versie met USB host functie en je kan patches laden vanaf SD kaart! Tijdelijk uitverkocht. Gewoon doen als ze er weer zijn, niet teveel over nadenken.
Axo wordt niet meer gemaakt (ik heb er 2) maar ik kan ze nog steeds gebruiken en aanpassen.

Gister toevallig bezig geweest met Big Genes patches. SirSickSik ken ik wel van de lib 😁
Als ik code in de Axo/Kso ga aanpassen loop ik wel vaak tegen het rekenen aan.
Bijv. hoe ga je van Frac32 naar een integer versie? Omdat ik het niet vaak gebruik vergeet ik weer wat ik maanden/jaren eerder heb uitgezocht......
.
Big Genes is de Eurorack versie met USB host functie en je kan patches laden vanaf SD kaart! Tijdelijk uitverkocht. Gewoon doen als ze er weer zijn, niet teveel over nadenken.
Axo wordt niet meer gemaakt (ik heb er 2) maar ik kan ze nog steeds gebruiken en aanpassen.

Ik zou even bij het modwiggler forum van de ksoloti inschrijven, dan kunnen we je daar helpen als het nodig is. ksoloti modwiggler
Bij mij start deze standaard op als ik chrome open, dus goede kans op snelle hulp.
Voor kort:
Van frac32 naar integer:
de getallen die op de frac32 knoppen gaan van -64 (of 0) naar +64, daarvan moet je de hele getallen met 21 bits verschuiven om het integer getal te krijgen, dus:
een knop "pitch" met frac32 waarde 53 is (53<<21) in integer getal, dus ook: "(param_pitch>>21)==53".
De hoogste waarde van zo'n knop is dan ook ((64<<21)-1) ==> ((1<<27)-1). (-1 omdat voor 1<<27 nog een extra bit gebruikt zou moeten worden en je dus tot (1<<28 )-1) zou kunnen komen)
Maar je hebt ook de gain en squaregain knoppen (en een aantal voor decay/frequency tijden) die gaan van 0 tot ((1<<31)-1).

Al langer denk ik aan het ontwerpen en bouwen van een leuk monosynthje. Met de nadruk op analoog, maar voor de oscillatoren wil ik wel een uitzondering maken, omdat je dan gemakkelijker meer golfvormen tot je beschikking kunt krijgen dan traditioneel met analoge opwekking. Ik zoek dus een bordje die je min of meer als traditionele VCO kunt gebruiken, spanningsgestuurde frequentie van de output, iets waarmee je de golfvorm naar keuze kunt selecteren en dat je een redelijk aantal golfvormen erin kunt opslaan. Hoeft verder niet veel toeters en bellen te hebben. Wat is geschikt?

Ondertussen heb ik ook een Organelle naast mijn Bela's.
Grootste voordeel van Organelle t.o.v. Bela en andere hierboven genoemde systemen is dat Organelle rechtstreeks Pure Data draait, terwijl op Bela deze altijd gecompiled wordt naar C.
Ik werk er veel sneller op omdat er direct bij het programmeren het resultaat te horen is, en je hebt direct draaiknoppen en schermpje.

Gezien de huisstijl van het bedrijf critter and guitari, en de nogal typische patches ging ik er jarenlang van uit dat de Organelle een hipster ding was.
Maar het is natuurlijk meer en je kan er zelf helemaal van maken wat je wil.

Dit is een synth die draait op die axoloti.
Er is maar 1 productiemodel en die staat bij mij op de kast :D

Attachments

• 2024-08-07 22.10.03.jpg
    2024-08-07 22.10.03.jpg
    92,9 KB · Bekeken: 73
Ik zou even bij het modwiggler forum van de ksoloti inschrijven, dan kunnen we je daar helpen als het nodig is. ksoloti modwiggler
Bij mij start deze standaard op als ik chrome open, dus goede kans op snelle hulp.
Voor kort:
Van frac32 naar integer:
de getallen die op de frac32 knoppen gaan van -64 (of 0) naar +64, daarvan moet je de hele getallen met 21 bits verschuiven om het integer getal te krijgen, dus:
een knop "pitch" met frac32 waarde 53 is (53<<21) in integer getal, dus ook: "(param_pitch>>21)==53".
De hoogste waarde van zo'n knop is dan ook ((64<<21)-1) ==> ((1<<27)-1). (-1 omdat voor 1<<27 nog een extra bit gebruikt zou moeten worden en je dus tot (1<<28 )-1) zou kunnen komen)
Maar je hebt ook de gain en squaregain knoppen (en een aantal voor decay/frequency tijden) die gaan van 0 tot ((1<<31)-1).
Super. Dank je.

@ProgHead deze programmer doet ook wel interessante dingen voor o.a de logue series voor Korg. Ik ga nooit c++ leren maar wellicht als er vanuit Pd voor mij begrijpbare conversie komt ga ik het tzt wel proberen

Is die Korg Minilogue XD een soort van moderne versie van de Nord Modular die je dus ook zelf grafisch kunt programmeren?

Nee wat ik begreep is dat Boochow specifiek bezig is (hij doet ook gewooon c++) met het poorten vanuit Pure data naar Korg SDK's Maar zijn project staat onder Github en daar komen ook een aantal van die andere platformen voorbij die jij in dit topic aangeven hebt. Wat ik begrijp is dat er een wens is waar meerdere mee bezig zijn om meer grafisch zoals Pure data te poorten naar C/c++ etc. en samenwerkingen.

Nee ik blijf erbij dat er - naar mijn smaak - op dit moment nog veel te veel in beweging en ontwikkeling is om nu al in het programmeerbare boardjes gebeuren te stappen. Ik kom ook nu al niet eens toe aan het gebruiken van de programmatuur en gear die ik heb. Dus misschien later...

Ben weer bezig geweest met Ksoloti Big Genes eurorack module. En ontdekte toevallig de SEND en RECV modules voor draadloze verbindingen. Dat helpt enorm om grotere patches overzichtelijk te houden. En ik heb na eindelijk ontdekt waarom vaak "new object" gedeeltelijk buiten beeld is, wat super storend werkt.
Nu patch ik weer met meer plezier, en ben ik gemotiveerd om de CV out van Big Genes te kalibreren.

Back