Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar code is nog geen connectie in de zin van een stukje geleidend materiaal dat al dan niet aanwezig is. Die stap begrijp ik nog niet.

library ieee;
use ieee.std_logic_1164.all;
entity johnson_counter is
port(clk : in std_logic;
reset : in std_logic;
count : out std_logic_vector(3 downto 0)
);
end johnson_counter;
architecture Behavioral of johnson_counter is
signal temp : std_logic_vector(3 downto 0) := (others => '0');
begin
--assign the temparary signal to output port.
--In VHDL-1997, output ports cannot be read. Thats why we use temp here.
count <= temp;
process(clk)
begin
if(rising_edge(clk)) then
if (reset = '1') then ---synchronous reset
temp <= (others => '0');
else
--these are concurrent statements.
--which means they all execute at the same time.
temp(1) <= temp(0);
temp(2) <= temp(1);
temp(3) <= temp(2);
temp(0) <= not temp(3);
end if;
end if;
end process;
end Behavioral;
Even een apart topic om het overzicht te houden. Wie heeft er ervaring met een of meer van onderstaande hardware:
Daisy
Wat is daarvan redelijk bruikbaar om een zelf geschreven synth progje op te draaien en als zelfstandige hardware synth vorm te geven en te bedienen?
Ik gebruik nu zo'n jaar of 10 de axoloti en sinds een jaar heb ik nu ook een ksoloti Big Genes module en wat programmeren betreft, vind ik de software van deze heerlijk te gebruiken.
Ten eerste omdat je niet perse zelf C++ hoeft te kennen, want je bent basically gewoon blokjes elkaar aan het patchen die anderen gecodeerd hebben met een bepaalde functie.
Het mooie is nu, dat je deze modules zelf weer kunt openen (embedden) zodat je in het axoloti/ksoloti programma zelf de code kunt bekijken en ter plekke kunt herschrijven en meteen kunt testen.
Ik ben met nul C++ kennis begonnen en ben onderhand de grootste contributor van modules voor de axoloti (800+ modules terwijl ik nog meer dan 1000 modules zou kunnen contributen zodra dit systeem weer werkt->probleempje met github).
Welkom in de immer veranderende wereld van een IT’er…Met het ontbreken van een standaard zit ik nog wel, ik zie er tegenop om te investeren in het leren van een systeem dat er eventueel na een paar jaar al weer niet meer is of dan door een ander systeem is overvleugeld.