Tierenlantijn | Stoter samenwerking

Idd duister. Knap voor een avondje werk! Mss clichématig, maar een stemsample een (paar) oktaaf verlaagd zou nog het duistere kunnen versterken. Aan de ander kant, want meer melodisch, dus meer basistonen dan 2, zou aanleiding kunnen zijn voor een melodie... Sowieso wat meer hoge (qua toon) "dingetjes" zou ook niet verkeerd zijn. (Dit komt allemaal intuïtief op hoor!)

pinkyandthebrain.jpg

... to take over the world...!

////////

@bijlevel dank je wel! prima suggesties - we laten 'm effe landen en dan zullen we es kijken.. stiekem vind ik dat minimale wel lekker, juist als het jou zoveel ruimte geeft voor eigen invulling.. maar goed.. wie weet

thanks @vink!

Laatst gewijzigd:
ik vind hem super tof.
ik moet ook aan een melodie denken maar goed ik spoor niet ....

De vraag is wel wat er mist. want er mist wel net wat in het mid hoog.
wellicht geen 'melodie' maar meer een gekke sound die random met sample en hold doet.
of een soort gestoorde arp lijn.
Maar een idee.

yeahh, bedankt, iedereen! fijne reacties

De vraag is wel wat er mist. want er mist wel net wat in het mid hoog.
wellicht geen 'melodie' maar meer een gekke sound die random met sample en hold doet.
of een soort gestoorde arp lijn.
Maar een idee.

Ook hier weer goeie suggesties hoor, thanks!!

We gaan er ongetwijfeld nog even over sparren. Heb misschien een ideetje om de feedback samengevat op te pakken (modular patch ernaast), maar dat weet @Tierelantijn nog niet.. oh, wacht.. ;)

En als dat (of iets anders uit een ideeën-sessie) niet werkt, laten we 'm wellicht zo. Weken-/maandenlang sleutelen gaat 'm waarschijnlijk niet worden..

Doet mij een beetje denken aan mijn drum & bass tijd.

.. als producer? Nu maak je me nieuwsgierig.. :)

.. als producer? Nu maak je me nieuwsgierig.. :)

..oh ja. Ook een keer een drum & bass remix gemaakt voor Hashim (Al Naayfish- The Soul) met de TR-808, vocoder en wat analoge synths:

Idd duister. Knap voor een avondje werk! Mss clichématig, maar een stemsample een (paar) oktaaf verlaagd zou nog het duistere kunnen versterken. Aan de ander kant, want meer melodisch, dus meer basistonen dan 2, zou aanleiding kunnen zijn voor een melodie... Sowieso wat meer hoge (qua toon) "dingetjes" zou ook niet verkeerd zijn. (Dit komt allemaal intuïtief op hoor!)
Ik zou het duistere net contrasteren met een voice sample van een klein kind dat over dingen onschuldige dingen praat, maar door de combinatie met de track een sinistere lading krijgen. Er moeten op youtube zeker filmpjes staan waar kinderen sprookjes navertellen.

Maar los daarvan: klinkt goed hoor, voor een avondje werk.

Hola stoter,

is wel iets voor een film,mooi gemaakt :okdan:

Groeten van andreos:)
Mee eens.

Lekkere track mannen. Industrieel, duister, sferish cinematisch. Zonder dat het over the top is. Nice!

Titel: Matrix Rhytm ?

Back