Anyma Omega Synthesizer (pre-order) Indigogo

Screenshot 2024-04-12 at 11.20.18.png

Anyma, Inmiddels wel bekend van de Loom en Phi.
Hebben een nieuw project lopen. De Anyma Omega desktop en met Fatar keybed versie.
Waarom is het interessant. Het klinkt zover de YT filmpjes geweldig en zover ik kan zien en intrepeteren 4 stereo parts out. 4 parts multitimbraal.

Anyma Omega is er in twee versies:
toetsenbord en desktop. Het beschikt over 16 noten polyfonie. Layer, split of chain tot 4 parts multitimbraal. Met Anyma Omega heb je eigenlijk de kracht van een semi-modulaire synthesizer.
Inclusief de houten touch oppervlakken om vibrato en expressie te geven a la MPE.

Screenshot 2024-04-12 at 11.16.01.png
Screenshot 2024-04-12 at 11.23.04.png
Screenshot 2024-04-12 at 11.23.15.png

Aodyo's volledige post

Begin van het eind. Desperaat proberen de resterende voorraad te verkopen om de lopende rekeningen af te wikkelen, hopen dat de eerste batch Looms naar backers kan (wat dus niks oplevert, want die hebben al betaald en dat geld is weg), niet eens iets kunnen zeggen over timing voor de Omega. En dan nu nog zoeken naar investeerders of kopers, wat dus al niet gelukt is voordat deze malaise naar buiten kwam en waarschijnlijk niet gaat lukken (of niet tegen de opbrengst die nodig is) omdat elke investeerder/koper nu op een koopje uit is in de wetenschap dat er anders een faillissement aankomt (waarna ze het evt voor nog veel minder kunnen proberen oevr te nemen, als iemand het sowieso zou willen hebben).

@3ddie Crowdfunding klinkt sympathiek, maar de doelgroep gaat echt niet na 378.000 euro (de backing van Omega en Loom) er nog eens geld inpompen zodat deze boel overiend blijft, zonder garantie dat het daarna wel zal lukken.

Jammer. De Anyma Phi is zeker niet briljant (als ik 1 hardwaresynth moet noemen die beter vst had kunnen zijn, is die het wel). Maar de physical modelling is indrukwekkend. Had het graag met een veel krachtiger cpu en polyfoon in de Omega willen zien....

Triest. De wereld heeft meer synthmakers nodig die iets nieuws maken, ipv weer iets dat er al was.

Triest. De wereld heeft meer synthmakers nodig die iets nieuws maken, ipv weer iets dat er al was.
Maar dan wel met de skills om een bedrijf te runnen en producten uit te ontwikkelen in plaats van te dromen en geld weg te pissen. Hoeveel "backers" geld is hier uiteindelijk verloren gegaan, een paar ton? 😳

Mijn loom kan ik idd wel vergeten, er is natuurlijk altijd een zeker risico dat het fout gaat met een Kickstarter. In het algemeen heb ik wel goede ervaringen, maar ook al een keer geld kwijt geraakt aan een stelletje oplichters die vervolgens niet leveren. Dat is dan wel zuur. En door ….

Na slechte ervaringen met de Osmose (al is die tenminste uiteindelijk nog geleverd aan degenen die de rit hebben uitgezeten en kreeg ik zonder gezeur mijn geld terug toen ik het wachten beu was) doe ik niet meer mee aan crowdfunding van dure, ingewikkelde projecten. Alleen relatief risicoarme projecten met lage inleg en overzichtelijke levertermijn, zoals een bijzonder boek of iets dergelijks, wil ik nog wel steunen. Maar ik ga geen honderden euro's op het spel zetten waarbij het maar de vraag is of, wanneer en wat je uiteindelijk krijgt.

Er is geen verzekering nee, het risico ligt geheel bij de backers. Dat wordt overigens ook duidelijk gecommuniceerd en je moet er zelfs een vinkje voor zetten geloof ik. In ruil voor het risico dat je neemt, krijg je "rewards" zoals dikke korting en/of andere extra's.

Hoeveel "backers" geld is hier uiteindelijk verloren gegaan, een paar ton? 😳
Ruim Bijna een half miljoen euro (€487216, volgens Aodyo zelf voor zowel de Omega als de Loo(o)m op zowel kickstarter and Indiegogo). Maar, zoals je al zei, als je meedoet aan zo'n crowdfund project wordt je heel duidelijk verteld dat je jouw inleg kwijt kunt raken. Echter omdat Aodyo al twee succesvolle producten op deze manier gelanceerd heeft dacht ik dat het wel goed zou zitten. Dat bleek helaas niet zo te zijn. In Juni werden ze al bijgestaan om de zaken op orde te krijgen maar daar hebben ze niets van gemeld. Pas eind September kregen we te horen dat "men op zoek was naar private investeerders" en dat ze het waarschijnlijk niet gingen redden. Toen kregen we twee weken later te horen dat ze per november de deuren zouden sluiten. Dat wisten ze eind september al maar toen speelden ze nog relatief mooi weer alsof ze alles op alles gingen zetten om investeerders te zoeken maar die fase was allang gepasseerd.

Maar goed, ik ben al met al voor €2070 het schip in gegaan maar ik wist dat een mogelijk uitkomst was. Ik had vertrouwen in het bedrijf omdat het al twee keer op deze wijze succesvol producten heeft gefinancierd en geleverd maar dit keer is het niet gelukt. Ik denk overigens niet dat daar enige kwade wil achter zit, alleen pech.

Ik kom het financiële verlies wel te boven, sterker nog: ik heb geld ingezet omdat ik het kòn missen en de Omega echt gaaf is, maar het blijft toch ruim €2000 en is voor mij een hoop geld. Dus ik heb ook besloten niet meer aan dit soort grote projecten mee te doen via crowdfunding. Je kunt beter wachten tot het product daadwerkelijk gerealiseerd is en dan kopen, kost wel wat meer maar je loopt een stuk minder risico.

Al met al een goede, maar dure les 🙃

Laatst gewijzigd:
@Syntax zo, kickstarter pakt toch behoorlijk percentage. Is er niks van een verzekering? Mmm
Nee idd wat Nap zegt, die bemiddelen ook verder niet.

Vandaag sluiten ze lees ik maar nog wel met een firmware update voor Anyma Phi
Vind ik best een beetje ontroerend , dat ze deze nog afronden. Maar ff de directe downloadlink nog, zolang de website live blijft.

Ruim Bijna een half miljoen euro (€487216, volgens Aodyo zelf voor zowel de Omega als de Loo(o)m op zowel kickstarter and Indiegogo). 🙃

Ik kan me niet voorstellen dat je voor een half miljoen een nieuwe synth kunt eind-ontwikkelen en de eerfste serie kunt laten produceren, laat staan eentje die zo geavanceerd beloofde te zijn als de Omega, laat staan tegelijk met de Loom. Zal vast eigen geld en investeringsgeld achter hebben gezeten, maar wat @Nap zegt; je moet als ontwikkelaar ook kunnen rekenen.

Blijft zonde. Ik waag me voor dit soort bedragen niet aan een crowdfundgok, maar had me zeker niet kunnen inhouden als-ie ooit was uitgekomen.

Meest recente update (16 december 2025):
Mooi dat tenminste iemand werkt aan een doorstart, logisch dat ze zich richten op iets dat al bijna klaar was, de Loom, maar ik was alleen geinteresseerd in de Omega (poly phisical modellingsynth). De kans dat ze daar nog investering voor vinden lijkt me klein (wie gaat een project backen dat eerder failliet is gegaan omdat de ontwikkelkosten te hoog opliepen. Maar goed: 'Expected target timeline is currently 2027 for this project'

Wel leuk dat ze de productie van de Anyma Phi weer opstarten. Vind het een heel aardige physical modelling synth, helaas met te weinig processorkracht en een onvriendelijke hardware-UI (waardoor hij in feite een vst wordt met breakoutbox). Gebruik hem af en toe nog, vooral als weirde effectunit via de external in.

Laatst gewijzigd:
Hoewel ik fan van physical modelling ben heb ik niet ingetekend met als reden dat het apparaat geen 61 toetsen heeft. Heb € 10 betaald om over de ontwikkeling op de hoogte gehouden te worden. Daar had ik iets anders bij voorgesteld. Dit geldt zeker voor een ieder die de volle mep betaald heeft.

Back